וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך רע

שופט טלוויזיוני החליט להפיק משחק פעולה "חינוכי" הכולל, בין השאר, את האפשרות שיאנסו את הדמות שלכם בבית הסוהר

דברים מוזרים קרו בתעשיית המשחקים השבוע. אין אני טוען כי כל הדברים שקרו היו מוזרים, ואף דיווחנו על כמה מאורעות הגיוניים בעליל, אך באופן כללי אינני זוכר מתי בפעם האחרונה יצא לי לקרוא כל כך הרבה ידיעות שגרמו להרמת גבה וגירוד העורף. אי לכך, מדור 'שחקן ספסל' השבוע הוא בסימן חדשות הביזר.

ככה מחנכים?

ארה"ב מאוהבת במערכת המשפטית שלה. המדינה שהולידה את 'חוק וסדר', 'פרקליטי אל.איי' ושלל סדרות אחרות שמבוססות על המתרחש בין כותלי בית המשפט, החלה בסוף המאה הקודמת להפיק גם סדרות בית משפט "אמיתיות" – תוכניות ריאליטי של בית משפט לתביעות קטנות.

אחד מהשופטים האלה הוא גרג מאתיס (Greg Mathis), שהחליט כי הוא לא מסתפק בהופעה טלוויזיונית, ורוצה ששמו יופיע גם על משחק וידאו. הכותר, 'Mathis “Detroit” Street Judge', יכניס את המשחקים בו לנעליו של לה-רון וושינגטון, פושע שמשתחרר מבית הסוהר לפני הזמן עקב צפיפות יתר, וצריך לשקם את חייו תוך ביצוע עבודות שירות. אה, וכל העולם התחתון של דטרויט רוצה במותו כי הם חושבים שהוא הרג מישהו אותו הוא... לא באמת הרג! הז'אנר של המשחק? פעולה, כמובן.

זה ששופט טלוויזיוני רוצה לעשות משחק מחשב כבר יכול להיחשב למוזר, אבל בראיון למדור המשחקים של יאהו! אמר מאתיס את הדברים הבאים: “כשאתם נכנסים לכלא, המוניטין שלכם עולה ברגע בו אתם חוזרים לרחוב. מצד שני, כשאתם נכנסים לכלא, יכולים לאנוס אתכם... אולי נראה אנשים צעירים שבוחרים בדבר הלא נכון, נכנסים לכלא ומותקפים מספר פעמים (במשחק)”. אז מה, מוכנים לשחק בכותר הכיפי בו אונסים אתכם בבית הסוהר?

יש גולף בגטו?

ואם כבר במשחקי פשיעה עסקינן, בלוג המשחקים של MTV מדווח על משחק חדש שמשלב בין שני הדברים ההגיוניים-ביותר-לשילוב בעולם: גולף וכלי נשק. 'Ghetto Golf' הוא לא פרוייקט תיאורטי אלא משחק שנמצא כרגע בשלבים מתקדמים של פיתוח. מעשה בבחור משכונת עוני שמאוד אוהב גולף, אבל בהיעדר מגרשים מסודרים מחליט לשחק בשכונה מוכת הפשיעה שלו.

המשחק החדש, שמפתחיו כרגע מחפשים מפיץ (בהצלחה להם עם זה), כולל לא רק מקלות גולף אלא גם כלי נשק כדי לפנות את המסלול מחברי כנופיות, והרבה דברים מתפוצצים. במובן מסוים זה אפילו נשמע כמו פרוייקט מעניין, אבל השילוב הזה – בין גולף למשחק פעולה בשכונת עוני – נשמע בכל זאת מוזר מדי.

סמים זה רע, ממקיי?

ג'ואל אפשטיין, פרופסור לפסיכיאטריה באוניברסיטת מיזורי, רוצה ללמד ילדים שסמים זה רע. הוא אפילו קיבל מיליון דולרים ממכון שנלחם בהתמכרות לסמים – כסף שילך על פיתוח משחק חדש שיראה לילדים מה קורה למוח ולגוף כשהאדם משתמש בסמים.

המשחק יכלול שני מסלולים – אחד תחרותי יותר (מי מסניף יותר ב-2 דקות?) לבנים, ואחד חברתי יותר (רוצה לקחת סמים? נו, כולם עושים את זה) לבנות. הוא יפותח בעזרת משוב מתלמידים בכיתות ד' וה', ויכוון כנראה לשימוש בבתי ספר.

קשה לי להאמין שלא יהיה מדובר בעוד אחד ממשחקי ההפחדה השגרתיים שכל קשר בינם לבין המציאות הוא מקרי. ומעבר לכך, שימוש במשחק כזה במקום הרצאה של נציג מאל-סם ימנע מדורות הבאים לגדול על הסיפור הכה חינוכי על ההיא/ההוא שלקחה/לקח אקסטזי/קוקאין, עלתה/עלה לגג, חשבה/חשב שהיא/הוא דולפין, וקפצה/קפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully