וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובונטו בחלון?

דידי חנוך

14.4.2009 / 14:58

מזמן רציתם לבדוק את מערכת ההפעלה הלינוקסאית המצליחה, אבל חששתם? עכשיו תוכלו להתקין אותה כיישום בחלונות שלכם

אובונטו היא מערכת ההפעלה שהפכה את הלינוקס לאופנתי. העיצוב שלה, נוחות השימוש והשיווק הפכו אותה למערכת ההפעלה החביבה על גיקים רבים. אבל עדיין מדובר כאן בלינוקס, ובעבור רוב המשתמשים המילה הזאת מרתיעה. לינוקס זה שונה ומוזר, ויש למערכת ההפעלה מוניטין של חוסר ידידותיות.

בעלי חלונות ומק שרוצים להתנסות בלינוקס יכולים מזמן להתקין אותה באמצעות תוכנת וירטואליזציה, שיוצרת "מחשב וירטואלי" בתוך מערכת ההפעלה הקיימת. אבל רוב המשתמשים לא ישחקו עם וירטואליזציה. גם זה שונה ומוזר.

Portable Ubuntu for Windows היא צעד נוסף להפיכת מערכת ההפעלה הלינוקסאית למשהו שקל לאנשים להתנסות בו. הורדה חינמית של חצי גיגה - ועוד שני גיגה פנויים בכונן הקשיח לקבצים הלא מכווצים - מאפשרת להתקין את אובונטו כיישום בחלונות ולהריץ אותה בלי סיבוכים נוספים.

כל מה שצריך הוא להריץ את הקובץ run_portable_ubuntu.bat, ויפתח לכם חלון בו תוכלו להריץ יישומים, להתנסות בממשק של מערכת ההפעלה החינמית בעלת הקוד הפתוח. יישומים נפתחים כחלונות נוספים בחלונות, וניתן לעבוד איתם במקביל ליישומי חלונות שלכם. מערכת ההפעלה רצה באופן חלק על מחשב הנסיון בן השנתיים שלנו, שעובד על ויסטה.

לאחר שתתקינו, אתם עשויים לגלות שהשד הלינוקסאי לא נורא כל כך. אנחנו עדיין לא סבורים שזאת מערכת הפעלה שמתאימה לכולם, אבל היא בהחלט יכולה לשמש משתמשים רבים שנמנעים ממנה כיום - במיוחד משתמשים בעלי מחשבים ישנים שירוצו מהר יותר על אובונטו מאשר על ויסטה או אפילו XP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully