וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה עוברת לרב מגע?

דידי חנוך

19.4.2009 / 4:38

לפי דיווח באתר Digi Times, הזמינה חברת הסלולר הגדולה בעולם 2 מיליון מסכים, המסוגלים לרב מגע בסגנון האייפון


אתר Digi Times הטאיוואני מדווח כי נוקיה, חברת הסלולר הגדולה בעולם, הזמינה מיצרני חומרה 2 מיליון מסכי מגע קפסיטיביים, מהסוג שיש באייפון או ב-HTC G1. לדברי האתר, המסכים מיועדים לגרסה משופרת של 5800 XpressMusic שתצא לשוק במאי או ביוני השנה.

אחד הביקורות שנמתחו על 5800, המכשיר הראשון של נוקיה עם מסך מגע, נסבה סביב הטכנולוגיה של המסך. נוקיה בחרה להשתמש במסך רזיסטיבי, שעובד טוב עם עט ופחות טוב עם אצבע, ולא תומך ברב מגע. נוקיה, בתשובה, טענה שהיא זקוקה למסך רזיסטיבי כי הוא מאפשר זיהוי טוב יותר של כתב יד, וזה חשוב בשווקים האסייתיים.

מדויק חלקית?

Digi Times הוא אתר עם קשרים מצוינים בתעשיית החומרה הטאיוואנית והסינית, ואתר שהביא סקופים רבים בעבר. עם זאת, זה גם אתר בעל נטייה לאי דיוקים.

אם יורשה לנו לנחש, הרי שהניחוש יהיה שהאתר מדייק חלקית. ההזמנה של מסכי מגע קפסטיביים נשמעת לנו הגיונית, וידוע כי נוקיה מתכוונת להשיק עוד מכשירי מגע כבר השנה. הטענה שהמסכים מיועדים ל-5800 נשמעת פחות סבירה. למרות ביקורת שנמתחה עליו, מדובר במכשיר מצליח מאד, שמכר קרוב ל-3 מיליון יחידות. לא מדובר במכשיר שצריך להציל עם שינוי דראסטי.

בנוסף, מסך מגע קפסיטיבי דורש גם שינויים ברמת התוכנה. זאת טכנולוגיה שונה עם ממשק שונה. סביר יותר כי המסכים מיועדים למכשיר שונה - אולי ההמשך של 5800, המיועד לשווקים כמו אירופה וארצות הברית היכן שהביקוש לרב מגע גדול מאד.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully