וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנג' רוצה להיות אפל

דידי חנוך

20.4.2009 / 13:12

חברת הסלולר משיקה חנות קונספט ראשונה. מה הקונספט? להיות אפל סטור, ולהתחרות בבזק

נעם כהן

צילום: נעם כהן
עריכה: ענת ברק

חברת פרטנר, מפעילת מותג אורנג' בישראל, משיקה חנות קונספט ראשונה במרכז תל אביב. החנות החדשה, שממוקמת בלונדון מיניסטור, היא הראשונה מבין שמונה חנויות "Orange Shop" שייפתחו השנה במרכזי הערים, כוללת אפשרות להשתמש במכשירים והשירותים השונים, מסירת מכשירים לתיקון ורכישת אביזרים ומכשירים.

הקונספט בחנות הקונספט החדשה לקוח ישירות מזה של מותג אחר: אפל. מרמת העיצוב - עם ההתאמות הנדרשות ותוספות הכתום - וכולל הוספת "דוקטור אורנג'", גרסה כתומה של המק ג'ניוס, מומחי המקינטוש שניתן למצוא בחנויות של אפל ושאמורים לתת תשובה לכל שאלה.

בשיחה עם וואלה! TECH לא הציג סמנכ"ל השיווק והתוכן של פרטנר, ארז פז, דאגה בנוגע להשפעת המשבר הכלכלי על החנויות המתוכננות. בפרטנר משוכנעים שהמצב הכלכלי לא ימנע מלקוחות להמשיך לרכוש מכשירים בתדירות גבוהה ומקווים שהחנויות יסייעו להם בכך ובמשיכת לקוחות מהמתחרות.

חנויות מותגים לא זכו עד כה להצלחה רבה בארץ, וגם בעולם היו מותגים שניסו וכשלו בכך. הדוגמה הבולטת ביותר להצלחה היא אפל, כאמור, שהצליחה לבסס את החנויות שלה כאתרים ראויים לביקור לחובבי מק וחובבי טכנולוגיה ועיצוב ככלל. החנות של אורנג' אמנם מעוצבת ונאה, אבל אינה היכל טכנולוגיה בסגנון אפל. עם זאת, בשוק הישראלי הקטן ובמצב הכלכלי הנוכחי, היכל עשוי היה להיות שגיאה קשה.

המטרה: בזק סטור

מעבר לשאיפות העיצוביות והמיתוגיות, החנויות החדשות נועדו גם להציג את אורנג' כמותג תקשורת ולא רק כחברת סלולר. בחנות ניתן דגש גם על האינטרנט והטלפוניה הביתיים, ומנכ"ל החברה דוד אבנר הבהיר במסיבת העיתונאים כי אורנג' היא חברת תקשורת לכל דבר ועניין.

בהקשר הזה, אין ספק שהמטרה אליה אורנג' מכוונת כאן אינה רק סלקום ופלאפון כי אם מי שהיא היתה רוצה לראות כמתחרה האמיתית שלה: בזק. ההחלטה לפרוש יותר חנויות ויותר מרכזי שירות היא ניסיון לפגוע בבטן הרכה של בזק, שעדיין נתפסת כחברה עם שירות לקוחות לקוי למרות שיפורים מהותיים שנעשו בתחום זה בשנים האחרונות. זאת הסיבה שבין החנויות העתידיות מתכננת החברה נוכחות במקומות כמו סכנין וכפר סבא.

אורנג' היא אמנם שחקנית קטנה מאד בכל הנוגע לטלפוניה ואינטרנט, אבל השאיפות שלה גדולות. היא רוצה להיות חברת התקשורת השניה – ובעתיד הראשונה – של מדינת ישראל, בכל סוגי התקשורת הדיגיטלית. ימים יגידו האם מדובר בשאיפה ריאלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully