וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגנים על הסביבה מפני אינטרנט סלולרי

מאת אמיתי זיו

22.4.2009 / 7:06

המשרד להגנת הסביבה טוען כי נתבי אינטרנט סלולריים, המאפשרים לכם לגלוש בבית באמצעות רשת סלולרית, יוצרים חשיפה מיותרת לקרינה

"שיחות בסלולר הן שירות חיוני, אבל כשאדם נמצא בבית אין הצדקה לכך שהחיבור לאינטרנט יהיה באמצעות אנטנות סלולריות" - כך אמר אתמול הממונה על הקרינה והרעש במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטיליאן גלברג. עוד הוא הוסיף כי לפי שעה יעכב המשרד אישורים להתקנת אנטנות סלולריות חדשות.

גלברג אמר את הדברים על רקע שירות חדש שמציעות חברות הסלולר. השירות מאפשר חיבור לאינטרנט מהבית או מבית העסק באמצעות ראוטר סלולרי - דבר שיצר מחלוקת בין חברות הסלולר למשרד להגנת הסביבה. "הראוטרים הסלולריים יובילו לתוספת אנטנות או לפחות לכך שהאנטנות הקיימות יפעלו יותר זמן ובעוצמה גבוהה יותר. התוצאה תהיה שאנשים בסביבת האנטנות יספגו עוד קרינה", אמר גלברג.

סלקום כבר משווקת ראוטרים סלולריים ובקרוב תציע גם פלאפון שירות דומה. גלברג הסביר כי משרד התקשורת הוא שצריך להחליט אם שירות מסוים חיוני או לא. לדבריו, הוא העביר מכתב בעניין למשרד התקשורת כבר לפני חודש, אך עדיין לא קיבל תשובה. "עד שנקבל תגובה ממשרד התקשורת נעכב את הטיפול בהקמת אנטנות חדשות לכמה חברות", הוא אמר.

הדיון בסוגיה כבר הגיע לשר החדש במשרד להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שמסר בתגובה: "לתחרות בתחום התקשורת יש חשיבות רבה, אך שיקול זה לא גובר על הדאגה לשלום הציבור". ארדן הוסיף כי הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לדרוש עמידה בתקנים המחמירים, וכי בשלב זה לא יינתנו היתרים להקמת אנטנות עד לקבלת תוכנית עבודה מסודרת מחברות הסלולר.

התגובות

בעקבות פניית גלברג למשרד התקשורת, פנה ראש אגף הספקטרום (ניהול תחום התדרים של ישראל) במשרד התקשורת, נתי שוברט, לחברות הסלולר בבקשה לספק הסבר על השירות, והן העבירו התייחסות בנושא.

ממשרד התקשורת נמסר: "נושא הקרינה הנפלטת מציוד משדר נמצא באחריות המשרד להגנת הסביבה. בין היתר, חברות הסלולר מחויבות בקבלת אישור מהמשרד להגנת הסביבה ובעמידה בתקנות האמונות על בריאות הציבור, בעת הפעלה של כל אתר סלולרי. משרד התקשורת, האחראי על הוראות הרישיון של חברות הסלולר ולהקצאת התדרים עבורן, בודק בימים אלה אם השירות המוצע על ידן עומד בתנאי רשיונן".

מפורום חברות הסלולר נמסר: "שירותים אלה מסופקים וניתנים במסגרת ההתפתחות והגידול הטבעי של הרשתות הקיימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully