וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו! סוגרת את GeoCities

דידי חנוך

24.4.2009 / 2:01

הרשת החברתית הראשונה, שהיתה פעם שירות ארוח האתרים הפופולרי בעולם, תיסגר בסוף השנה. עוד עידן נגמר

אתר TechCrunch מדווח היום (חמישי) על סופו של עידן. GeoCities, מה שפעם היה האתר המצליח בעולם לאירוח אתרים, וכלל מאפיינים חברתיים ראשוניים, עומד להיסגר עד סוף השנה. הידיעה התגלתה בהודעה למשתמשים בעמוד העזרה של השירות.

GeoCities הוקמה בשנת 1994, והתחילה להציע אירוח אתרים חינמי ב-1995. האתר אפשר לכל אחד להקים עמוד משלו באינטרנט, ולשייך אותו לאחת ה"ערים" הוירטואליות, לפי הנושא שבחר. החברה נרכשה ב-1999, בשיא תקופת בועת ההייטק הראשונה, תמורת 2.87 מיליארד דולרים.

בשנים האחרונות, האתר סבל מירידה מתמידה בפופולריות. שירותים חדשים הציעו יותר, ובעיקר אפשרו יצירת אתרים שלא סבלו מהכיעור הכרוני של רוב אתרי גאוסיטיז. האתר נפגע גם לאחר שיאהו! החליטו ב-2001 להציע גרסה בתשלום ולהגביל את מה שניתן לעשות בגרסה החינמית. עלייתם של הבלוגים כאתרים אישיים היתה המסמר האחרון בארון של השירות, שהמשיך להתקיים במשך שנים עד סגירתו הסופית.

הסגירה של האתר היא חלק מצעדי ההתייעלות של קרול בארץ, המנכ"לית החדשה של יאהו! שסוגרת את השירותים הפחות מצליחים של החברה. לחברה שירות אירוח אתרים משלה, שזוכה להצלחה סבירה למרות שאינו חינמי.

שלום למזכרת

בעבור רבים מהגולשים הותיקים, גאוסיטיז היה אתר הבית הראשון שלהם, או נמנה על האתרים הראשונים בהם ביקרו. אבל כיום האתר הוא בעיקר אנדרטה לעבר מפואר שהתאפיין בשילוב של פופולריות מרשימה וכיעור אינסופי.

מכיוון שעדיין יש אתרים רבים בגאוסיטיז, האתר עדיין הצליח לזכות ב-11.5 מבקרים בחודש מרץ, אבל שנה קודם לכן היו לו 15.1 מיליון לפני נתוני קומסקור המופיעים בידיעה של טקקראנץ'. אנחנו לא זוכרים מתי היתה הפעם האחרונה שביקרנו באתר שנמצא בגאוסיטיז.

בעבור יאהו!, מדובר בסגירת פרק לא מוצלח של החברה. רכישה יקרה שמעולם לא שולבה באמת בשירותים של החברה ושהחלה לדעוך זמן לא רב לאחר השלמת העסקה.

בעבורנו, מדובר בסופו של עידן שחשבנו שנגמר כבר. התגובה הראשונה שלנו כשראינו את הידיעה היתה "מה? גאוסיטיז עדיין קיימת?" ובכן, התשובה היא כן, אבל לא לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully