וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 7 דולפת ומריצה XP

דידי חנוך

26.4.2009 / 2:24

גרסה כמעט סופית של מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט דלפה, וכוללת אפשרות מובנית להריץ חלונות XP במערכת ההפעלה

מאז שדלפה לראשונה הבטא של חלונות 7, מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, לא עובר כמעט שבוע מבלי שמישהו ידליף את הגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה לרשתות שיתוף הקבצים. זה קרה גם השבוע, אבל הפעם מדובר בגרסת RC1, הגרסה הכמעט סופית של מערכת ההפעלה שאם לא יתגלו בה פגמים משמעותיים תהיה זהה כמעט לחלוטין לגרסה שתצא לשוק הקיץ או בסתיו.

כפי שפרסמנו בעבר, RC1 תשוחרר להורדה רשמית וחינמית - אם כי מוגבלת בזמן - ב-5 למאי. אבל כבר נמצא מי שהדליף אותה לרשתות שיתוף הקבצים, וגם היה מי שבדק אותה לעומק.

הגרסה החדשה כוללת כמה שיפורים, שאחד החביבים מביניהם הוא יכולת להזרים מדיה ברשת באמצעות מדיה פלייר. אבל השיפור החשוב ביותר קשור למערכת ההפעלה הלפני האחרונה של מיקרוסופט, זו שמשתמשים רבים סירבו להיפטר ממנה לטובת ויסטה.

חלון חלונות XP

החל מ-RC1, כוללת חלונות 7 את מה שמיקרוסופט מכנים XP Mode. מדובר בעצם בוירטואליזציה של חלונות XP. כך ניתן לפתוח חלון שמתפקד כחלק ממחשב וירטואלי, ומריץ כמערכת ההפעלה שלו את XP.

ברמה המעשית הפשוטה ביותר, פירוש הדבר הוא שלא יהיו תוכנות ל-XP שלא ניתן יהיה להריץ בחלונות 7. כל תוכנה שלא עודכנה למערכת ההפעלה החדשה, יכולה לרוץ במצב XP. הבעיה עם התוכנית הזאת היא שוירטואליזציה דורשת משאבי מערכת. חלונות 7 אמנם דורשת פחות מהמחשב מויסטה, אבל הרצת שתי מערכות הפעלה - אחת בתוך השניה - תדרוש משאבים רבים יותר.

עם זאת, עקב דרישות המערכת הנמוכות יותר של 7, כל מחשב חדש יחסית שמריץ את ויסטה בלי בעיה יוכל ככל הנראה להריץ גם את חלונות 7 עם XP וירטואלית. יישומי XP יוכלו לרוץ באופן כמעט שקוף, ואף להופיע בתפריט "התחל" של חלונות 7. פשוט ייקח להם מעט יותר זמן לעלות.

הבשורה הרעה היא שהיכולת הזאת תהיה זמינה רק בגרסאות Professional, Enterprise ו-Ultimate. כלומר, לא תהיה זמינה בגרסת Home Premium, שהיא הגרסה הצרכנית שצפויה להיות הנפוצה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully