וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נפתחת

דידי חנוך

27.4.2009 / 14:48

הרשת החברתית צפויה להכריז תיתן למפתחים ליצור יישומים ושירותים שמשתמשים במגוון העדכונים של משתמשים

הוול סטריט ג'ורנל מדווח היום כי פייסבוק תכריז על פתיחה משמעותית של שירותיה למפתחים. מעתה, יוכלו מפתחים ליצור שירותים, אתרים ויישומים שישאבו מפייסבוק תמונות, סרטונים, תגובות ופוסטים.

בפברואר הודיעה הרשת החברתית על פתיחה של העדכונים האלו - וידאו, תמונות, תגובות ופוסטים - לעדכון חד צדדי שמאפשר העלאת תכנים באמצעות יישומי צד שלישי. אבל ההודעה הצפויה כיום משמעותית יותר כי היא תיתן גישה חיצונית לצפיה באותם התכנים.

פייסבוק עבדה בעבר עם שותפים ליצירת יישומים שמאפשרים גישה לשירותיה בפלטפורמות שונות, כגון אפליקציות לסלולר, אבל המהלך החדש יאפשר לכל מפתח ליצור אפליקציות ושירותים.

אחת המשמעויות של ההחלטה היא שאם מפתח ירצה לבנות אתר שנותן למשתמשים את הממשק הקודם של פייסבוק, זה יהיה אפשרי לפחות במידה חלקית - לא ברור האם תינתן גישה גם ליישומים השונים שרצים על הפלטפורמה של פייסבוק.

ההכרזה הצפויה על סטנדרטים פתוחים שיאפשרו לאתרים אחרים להשתמש בתכנים מתוך פייסבוק היא צעד חשוב בדרך לפתיחת הגן הסגור של פייסבוק, במסגרתו ניסתה הרשת החברתית לרכז את הפעילות של המשתמשים אצלה. פייסבוק מבינה כעת כי אם ברצונה להפוך לפלטפורמה החברתית המרכזית ברשת - וזה בפירוש היעד שלה - היא חייבת לפתוח ולהיות נגישה יותר.

בנוסף, הצעד הזה הוא תגובה ישירה לטוויטר, שאפשרה משלב מוקדם למפתחים להשתמש בתכניה, מה שגרם לגל של פיתוחים וחדשנות שתרמו רבות להצלחת הרשת החברתית. פייסבוק עצמה היתה הגורם החדשני בעבר בתחום זה כאשר היתה הרשת החברתית הראשונה שהפכה לפלטפורמה ליישומים חיצוניים.

פייסבוק צפויה להכריז על הצעדים לפתיחת הפלטפורמה היום בלילה. אנו נעדכן אתכם בנוגע להכרזות השונות.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully