וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובכל זאת, קודם כל הוא טלפון

28.4.2009 / 10:22

C905 של סוני-אריקסון אמנם כולל מצלמה של 8 מגהפיקסל, אך בכל זאת הינו קודם מכשיר סלולרי ורק אחר כך מצלמה

הופעת המצלמות הסלולריות יצרה בעיה לא רק למדורי אבטחת מידע של זרועות הביטחון אלא גם למשתמשי הסלולר עצמם. מהרגע בו המצלמות האלה החלו להיות סבירות, החלה להתפתח אצל רבים מאיתנו התהייה: האם מצלמת הסלולר שיש ברשותי טובה מספיק כדי שלא אטרח לקנות כלל מצלמה ייעודית.

עד לפני מספר חודשים, מרבית חובבי הצילום עדיין היו יכולים לומר "לא" בלב שלם – המצלמות הסלולריות, על כל התחכום שבהן, לא היו מצליחות להתחרות באחיותיהן שמוקדשות אך ורק לצילום. אבל הזמנים מתקדמים, ובתחילת השנה כבר ראינו מספר ניסיונות לערער את הקביעה הזו. C905 של סוני אריקסון הוא הניסיון העדכני מבית חברת הסלולר שמאחוריה עומדות שתי ענקיות חומרה להעביר אתכם לצד הבערך-אפל של המכשירים המשולבים, והניסיון הזה הוא לכל הפחות מעניין.

נראה מצלמה, מרגיש טלפון

הרושם הפיזי הראשוני אותו יוצר המכשיר דווקא תומך מאוד בקביעתו כאביזר צילום. הוא מלבני, עבה ודחוס – אם מסתכלים על הצד האחורי שלו אפשר להתבלבל ולחשוב שבאמת מדובר במצלמה. אבל C905 הוא בכל זאת קודם כל טלפון סלולרי, אם כי כזה שמשויך לקטגוריית מכשירי הצילום של סוני.

המפרט שלו, כל עוד מתעלמים מהמצלמה עצמה, בסיסי למדי: מכשיר דור 3 וחצי עם מסך בהיר ואיכותי בגודל 2.4 אינץ' (240x320 פיקסלים), 160 מגהבייט של זכרון מובנה, Wifi, רדיו סטריאופוני, GPS, נגן מוזיקה מסדרת 'ווקמן' הפופולרית שכוללת גם מנגנון זיהוי שירים באמצעות המיקרופון של המכשיר (פונקציה מגניבה עד מאוד) ולא הרבה יותר מזה. כל זה, נמצא, כאמור, באריזה לא אקסטרווגנטית כלל – המכשיר נראה סולידי, וגם מרגיש ככה. הוא גם כבד יחסית, 136 גרם משקלו, מה שקצת מקשה על נשיאתו בכיס של מכנסיים אם אתם רגילים למכשירים הרבה יותר קלים.

באופן לא מפתיע, C905 הוא סליידר, ובלי לפתוח אותו יש לכם גישה למספר כפתורים שמאפשרים גישה נוחה למירב התפריטים אותם תצטרכו. הכפתורים עצמם – הן אלה של התפריטים והן מקלדת הספרות - נעימים למגע וללחיצה. הבעיה היא עם מנגנון הפתיחה, הוא לא הכי נעים, ומצריך מאמץ מסויים שלא אופיני למרבית הסליידרים האיכותיים.

אין חדש תחת המכסה

מערכת ההפעלה של המכשיר תהיה מוכרת לכל מי שהשתמש במכשירי סוני אריקסון בשנים האחרונות. אותם התפריטים, אותם המקשים. אם טרם יצא לכם להשתמש במערכת, אני יכול להגיד שהיא בנויה בצורה הגיונית למדי, אך נטולת תחכום. לא חוויתי בעיות מיוחדות בממשק הטלפון, ורק במספר מועט של מקרים הרגשתי שהוא פועל בצורה איטית קמעה.

גם הסוללה של הטלפון איננה מאכזבת. יותר מ-3 ימים נדרשו לי כדי לרוקן אותה, זאת כשדיברתי לא מעט, האזנתי למוזיקה וצילמתי מספר תמונות כל יום. שימוש מאוד מאסיבי במכשיר – כזה בו אתם לא מניחים אותו לרגע מהידיים, ייתן לכם כיומיים וחצי של פעולה.

יפה, אבל לא מדהים

את כל מה שאמרתי תוכלו למצוא גם בדגמים העדכניים האחרים של סוני-אריקסון. הייחוד של C905, כפי שכבר אמרנו, הוא במצלמה, והגיע הזמן לדבר גם עליה.

המצלמה, לה חיישן של 8 מגהפיקסלים מוגנת על ידי תריס לחיץ חביב למדי, שכמעט ומבטל לגמרי את האפשרות של חשיפת העדשה למפגעים חיצוניים בלי כוונה. תמיכת התוכנה בה כוללת מנגנונים של זיהוי פנים, ייצוב תמונה, הגדרה אוטומטית של ניגודיות, יכולת לתייג תמונות עם נתונים גיאוגרפיים ועוד שלל אופציות לצלם החובב.

ואת התוצאה רואים בתמונות. לא רק שהן נראות טוב על המסך הקטן של הטלפון, צילום בתנאי תאורה טובים ייתן לכם את אחת התוצאות המרשימות ביותר שראינו במצלמת סלולר מאז ומעולם. מדובר לא רק בלכידה טובה של צבעים ופרטים קטנים, אלא גם במיקוד אוטומטי חכם למדי שיכול להבין בצורה טובה מה אתם מצלמים ובמה צריך להתמקד. צילום לילה הוא בעייתי יותר, כמו בכל מצלמה. העלאת הרגישות מעלה גם את רמת הגרעון, אך פלאש קסנון מובנה שיש במצלמה עובד טוב.

אבל, והאבל הזה היה חייב להגיע, עם כל הכבוד לפוזה ולנתונים הטכניים שתומכים בה, עדיין קל מאוד לראות שתמונות מ-C905 צולמו במצלמת טלפון. אין מה לעשות, העדשה הקטנה והיעדר המקום עבור אופטיקה איכותית הן בעיות עליהן מפתחי הטלפונים הסלולריים עדיין לא הצליחו להתגבר. קצת לא הוגן להתמרמר על זה – בכל זאת, זוהי מצלמת סלולר, אבל מדובר בדיוק בתדמית אותה סוני-אריקסון ניסתה לנפץ. והיא עדיין לא ממש הצליחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סיכום

C905 הוא טלפון סלולרי לאנשים שלא רוצים להסתובב עם טלפון ומצלמה, אך כן רוצים את היכולת להשיג תמונות איכותיות מאוד מהטלפון הסלולרי שלהם. חוץ מהמצלמה, הטלפון הזה לא עושה כמעט שום דבר כדי לבדל את עצמו, וכאן הכדור כבר עובר למגרש שלכם: האם נוח לכם עם הממשק של סוני אריקסון? האם לא אכפת לכם להסתובב עם טלפון כבד יחסית? אם התשובה חיובית, והמצלמה חשובה – זהו טלפון מוצלח עבורכם, וכנראה כזה שגם שווה את מחירו.

מחיר ברשת פלאפון:
89.90 ש"ח בחודש במשך 36 חודשים
זיכוי של 50 ש"ח בחודש למדברים מעל 149 ש"ח בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully