וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם - אאוט, ויאטנם - אין

סדרת המשחקים Call of Duty תזנח בשנה הבאה, כנראה, את מלחמת העולם השניה לגמרי, לטובת מלחמת ויאטנם

סדרת המשחקים Call of Duty היא אחת המזוהות ביותר עם כותרי פעולה שמתרחשים בתקופת מלחמת העולם השנייה. ואמנם, אחד משני האולפנים שעובדים על משחקי הסדרה – Infinity Ward, זנח כבר לפני שנה וחצי את אזור הקרבות הותיק כשהשיק את Modern Warfare. האולפן השני, Treyarch שמו, עדיין לא היה מוכן לנטוש את מלה"ע 2, והמשחק האחרון אותו הם השיקו (World At War) החזיר אותנו לשנות ה-40 הלא-מאוד-עליזות. אך מידע חדש שמגיע השבוע מאשש את ההנחה שגם ל-Treyarch נמאס.

בלוג המשחקים That VideoGame Blog מדווח שהמפיצה של משחקי Call of Duty אקטיוויז'ן ואולפן Treyarch מבקשים לקבל זכויות שימוש ב"שירים מתקופת מלחמת ויאטנם, כמו גם מוזיקה קובנית, אפריקאית וסובייטית". וכך, יש סיכוי לא רע שה-Call of Duty שנראה ב-2010 (זה של 2009 הוא Modern Warfare 2) יכניס את השחקנים לקרבות של מלחמת ויאטנם.

למרות שעברו כבר יותר משלושה עשורים מאז נגמרה מלחמת ויאטנם, הנושא נחשב עד לא מזמן לרגיש מאוד בתעשיית הבידור האמריקאית. מדובר באחת הטראומות הגדולות של האומה הצפון-אמריקאית במאה ה-20, ורבים מאלה שנלחמו בקרבות עדיין בין החיים. משחקים לא מעטים כבר ניסו להשתמש בחזית הזו עבור מוצריהם, אך טרם ראינו משחק גדול מסדרה מבוססת שמתמודד עם הנושא.

חרב קולנועית

אי אפשר להגיד ש-Broken Sword – סדרת משחקי ההרפתקה הקלסית מאמצע שנות ה-90, זכתה לפופולאריות רבה. קהל המעריצים שלה קנה מספיק עותקים של הכותרים כדי לאפשר ליצור כמה משחקי המשך, ואף להצדיק רימייק ל-Wii ו-DS, אבל הסדרה הגיעה כבר בסופו של תור הזהב של משחקי ההרפתקה.

ובכל זאת, צ'ארלס ססיל – יוצר הסדרה, אופטימי לגבי עתידה. בראיון לאתר IncGamers אמר ססיל כי הוא נמצא בשיחות עם חברת ההפקות Radar Pictures, שהפיקה בעבר סרטים כמו 'הסמוראי האחרון' ורימייק של 'המנסרים מטקסס', על הפקת סרט על פי סדרת המשחקים.

בניגוד למרבית סרטים-מבוססי-משחקים שהופקו עד היום (והיו, רובם ככולם, גרועים), כאן מדובר לא רק בלקיחת דמויות ומקומות מהמשחק לסרט, אלא גם בשימוש בעלילת המשחקים, שהייתה מצוינת. אז האם יש לזה סיכוי? מוקדם מדי לומר, אבל תקווה בטוח יש.

בירה לכל גיימר

מזל טוב, גיימרים. החל מהשבוע האחרון, יש לכם בירה. לא, לא משקה אלכוהולי טעים-בדרך-כלל, אלא עיר בירה. העיר אוטומווה (Ottumwa) שבמדינת איווה, ארצות הברית, הכריזה על עצמה (בפעם השניה) כעל בירת המשחקים של העולם.

לא ברור כמה מ-26 אלף תושביה משחקים מדי יום בכותרים חודשים, אבל להכרזה הזו דווקא יש ביסוס היסטורי. בעיר הקטנה פועל אולם משחקי הוידאו Twin Galaxies, שעוקב כבר כמעט שלושה עשורים אחר תוצאות השיא במשחקים קלאסיים כמו דונקי קונג. עוד בתחילת בשנות השמונים התקיימו במקום תחרויות גיימינג, ובשנה שעברה אף הושקה מהדורה גיימרים מיוחדת של ספר השיאים של גינס בשיתוף המקום.

עוד ב-1983 הכריז ראש העיר דאז של אוטומווה על העיר כעל בירת המשחקים של העולם, וראש העיר הנוכחי החליט גם הוא להזכיר לאנשים את המעמד של העיר. כדי שהתואר לא יהיה ריק, ואולי אף יביא תיירים, מתכוונים אנשי העיר לבנות היכל תהילה של משחקי וידאו, ולארגן בעיר תחרויות גיימינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully