וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך ל-XP Mode

דידי חנוך

6.5.2009 / 15:25

מה היתרונות, הבעיות והמכשלות באפשרות להריץ את XP בחלונות 7, ומי לא יוכל להשתמש ביכולת החדשה

אחד המאפיינים של חלונות 7 שנחשפו לאחרונה והושקו עם גרסת RC1 הוא מה שמכונה "מצב XP” או "XP וירטואלית". מדובר בגרסה מלאה של XP שרצה בתוך מחשב וירטואלי בחלונות 7, כפי שרבים מריצים את חלונות בתוך OSX במחשבי מק. מטרת מצב XP היא בעיקר להרגיע מנהלי מערכות שחוששים לשדרג לחלונות 7. אל תדאגו, אומרת להם מיקרוסופט. אנחנו יודעים שלא שדרגתם לויסטה מחשש לאי תאימות. אז אנו מציעים לכם XP כלול בחבילה. זאת הסיבה שהתכונה מוצעת בשתי גרסאות מערכת ההפעלה שמוצעות לעסקים, ורק בגרסה אחת שמיועדת ללקוחות פרטיים – Ultimate.

למה זה טוב?

למרבה הצער, עדיין יש תוכנות מועילות מאד שלא קיימות בגרסאות שעובדות בחלונות 7 – ובמקרים מסוימים גם לא בויסטה. כן, חלונות 7 אמנם אמורה לתמוך בכל חומרה שעובדת בויסטה, אבל לא בכל תוכנה. בארגונים הצורך משמעותי יותר, כי ברבים מהם יש מערכות פנימיות שלא עודכנו שנים.

אבל החשיבות הגדולה ביותר של מצב XP היא אותו אלמנט ההרגעה. הידיעה שגם אם תגלו שתוכנה חשובה לא עובדת במערכת ההפעלה החדשה שלכם, תוכלו להריץ אותה בהצלחה בסביבת XP.

מה צריך?

חשוב לומר שמצב XP לא יעבוד בכל מחשב. צריך לפחות 2 גיגה זיכרון כדי להריץ את XP בתוך חלונות 7. בנוסף, צריך מעבד שתומך ב-Intel VT, תכונה שמאפשרת וירטואליזציה באמצעות חומרה ובלעדיה דרישות המערכת האחרות היו גבוהות משמעותית. Intel VT לא נמצאת בכל המעבדים החדשים של אינטל, רק בסדרות מסויימות. הדרך הקלה לבדוקהאם המעבד שלכם תומך בה היא הורדת תוכנה קטנטנה בשם SecurAble והרצתה. היא תאמר לכם האם המחשב שלכם תומך ב-Hardware Virtualization. אם התשובה היא "כן", תוכלו להריץ את XP Mode. ברוב המחשבים הניידים המשווקים כיום אין תמיכה באינטל VT.

כאמור, Virtual XP זמינה להורדה רק לבעלי חלונות 7 בגרסאות Enterprise, Ultimate ו-Professional.

איך זה עובד

מצב XP אינו חלק מובנה בחלונות 7. צריך להוריד את Windows Virtual PC Beta ואת Windows XP Mode Beta לאחר התקנת מערכת ההפעלה. יש להתקין קודם את Virtual PC, ורק לאחר מכן את הבטא של XP Mode.

לאחר ההתקנה, יהיה לכם יישום בתפריט "התחל" ששמו Virtual Windows XP. פתיחת היישום תביא אתכם לחלון עם XP מלאה. יש לציין שהפעלת XP Mode לוקחת זמן. מעל חצי דקה במחשב בו השתמשנו לבדיקות. זה נשמע כמו זמן קצר, אבל זה יכול בהחלט להלאות.

החלק החשוב ביותר ב-XP Mode הוא שכל תוכנה שתתקינו ב-XP הוירטואלית שלכם תהיה זמינה בתפריט התחל של חלונות 7. גם הפעלה של יישום XP וירטואלי תיקח יותר זמן מהפעלה של תוכנה אחרת, אבל לאחר מכן היא תרוץ כפי שהיתה רצה במחשב XP לפני כארבע שנים: עובדת לאט יותר מכפי שהיתה עובדת במחשב חדש, אבל עובדת. הזיכרון והכונן הקשיח הוירטואליים המוקצים ל-XP מותנים במשאבי המחשב שלכם. אם יש לכם מפלצת, גם ה-XP תרוץ חלק ומהר יותר. אם יש לכם מחשב ממוצע, כמו המחשב בן השנה וחצי בו בדקנו את המערכת, היא תעבוד לאט יותר. עם זאת, הכל עובד. התקנו ב-XP את תוכנת המרת הוידאו המצוינת TMPGENC, שעדיין לא עובדת בחלונות 7, והצלחנו להשתמש בה על מנת להמיר וידאו לפורמטים שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שני מחשבים

המחשב הוירטואלי עובד כמחשב נוסף בתוך המערכת שלכם, ומשתמש בחיבורים ובחומרה שלכם. כך, הוא מתחבר לחומרה כמו רמקולים וסורק המחוברים למחשב באופן אוטומטי, ויכול לגשת לכוננים הקשיחים שלכם כאל כונני רשת. זכרונות פלאש שתחברו למערכת יהיו זמינים רק לאחד המחשבים בכל זמן. ה-XP הוירטואלית יכולה לחבר ולשחרר אותם.

בבדיקות שלנו, הגישה היתה חד כיוונית. ניתן לגשת לכוננים של חלונות 7 מתוך XP בקלות, אבל למרות שחלונות 7 מזהה את ה-XP כמחשב המחובר ברשת, לא הצלחנו לגשת אל הכוננים שלו.

עברית שלי חלש

התמיכה של מצב XP בעברית אינה מושלמת, אולי מכיוון שמדובר בבטא באנגלית שמותקנת על חלונות 7 באנגלית. בדפדפנים, העברית הוצגה היטב, אבל במסכי התקנה היא היתה הפוכה. למעשה, זה מזכיר נשכחות: התמיכה של XP בעברית בשנים הראשונות לא היתה טובה אלא אם התקנתם XP בגרסה עברית.

בתוכנות כמו Write ו-Notepad לא הצלחנו לכתוב בעברית. לטעמנו, זה לא מכשול אמיתי. מצב XP לא נועד לכתיבת טקסטים. אבל לחברות ישראליות ששוקלות לשדרג לחלונות 7 ומשתמשות במערכות ניהול תוכן בעברית שעובדות רק ב-XP, מומלץ מאד לחכות ולראות כמה טובה תהיה התמיכה בשפת הקודש במערכת הסופית.

שורה תחתונה

מצב XP הוא מסוג הדברים שעדיף שלא להזדקק להם. בעולם אידיאלי, כל התוכנות בהן אתם משתמשים ישודרגו לגרסאות התומכות במערכת ההפעלה החדשה עד שזו תושק רשמית בסתיו. הוא אטי יותר מ-XP במחשב שלכם כרגע, ולא מושלם. אבל במקרים לא מעטים, הוא יכול להציל אתכם. ויותר מכל: הוא עובד, והוא פשוט. וחבל מאד שמיקרוסופט לא כללה אותו בכל גרסאות מערכת ההפעלה הבאה שלה. באשר לתאימות החומרה, ניתן לקוות כי אינטל תכלול את התמיכה ב-VT בכל המעבדים שלה המיועדים למחשבים המסוגלים להריץ את XP Mode. לא נצפה לראות את התמיכה בנטבוקים בשלב זה, אבל בהחלט כן במחשבים ניידים המשמשים תחליף למחשב שולחני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully