וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט נגד הנציבות האירופית

10.5.2009 / 14:59

מיקרוסופט הגישה לנציבות האירופאית מסמך בו היא טוענת שהכללת דפדפנים מתחרים בחלונות תפגע בשוק החיפוש באינטרנט

במיקרוסופט אומרים כי הרגולטורים של האיחוד האירופי יאפשרו לגוגל שליטה נרחבת יותר בעסקי החיפוש המקוון אם הם ימשיכו לקדם רגולציה מתוכננת על מערכת ההפעלה 'חלונות', זאת על פי הדיווח של Financial Times.

פייננשיאל טיימס דיווח בשבת כי הדברים נכתבו במסמך מסווג שנשלח ברגע האחרון לנציבות האירופית, זאת במטרה לבטל את הפעילות האנטי-מונופוליסטית.

דובר הנציבות האירופית אמר בנושא הדיווח כי "הנציבות תבדוק את כל הטענות שהגישה מיקרוסופט בתגובה להצהרת ההתנגדויות".

אנשי מיקרוסופט לא היו זמינים כדי למסור תגובה עד למועד הפרסום.

הנציבות האירופית – הרגולטור של התחרות בשווקים של 27 המדינות החברות האיחוד האירופי, האשימה את מיקרוסופט בניסיון לסכל את מאמציהם של מתחריה על ידי הכללת דפדפן האינטרנט שלה בתוך מערכת ההפעלה 'חלונות'.

מיקרוסופט הגיבה לאישומים של האיחוד, באמצעות "מסמך התנגדות", ב-28 בפברואר. כמו כן, נציגי החברה ישיבו להאשמות בעל פה בתחילת יוני.

על ידי הכללת "Internet Explorer" במערכת ההפעלה חלונות, מיקרוסופט הגנה על הדפדפן שלה מתחרות, תוך פגיעה בחדשנות והורדת הבחירה של הצרכן, אמרו בנציבות. מיקרוסופט טענה כי הנציבות יכולה לדרוש ממנה לשווק את מערכת ההפעלה עם דפדפנים אחרים. אך העיתון מדווח כי מיקרוסופט פקפקה, בדו"ח הרשמי שלה שהגיע לידי Financial Times, בחוקיות של הצעה שכזו.

על פי הדיווח, החברה טענה גם כי תחרות בשוק החיפוש המקוון תפגע. זאת, לטענת החברה, כיוון שלשתיים מהמתחרות הגדולות של מיקרוסופט בתחום הדפדפנים, אופרה ומוזילה, היצרנית של דפדפן הפיירפוקס, יש הסכמים עם גוגל שמפנים את המשתמש על פי ברירת מחדל לדף החיפוש של גוגל בפתיחת הדפדפן. כמו כן, מנוע החיפוש של גוגל מופיע גם כדף הבית בדפדפן ה-Chrome של גוגל עצמה.

כמו כן, Financial Times דיווח כי על פי הכתוב בתגובה של מיקרוסופט, אם המסך שמראה למשתמשים את הבחירה של דפדפנים מיוצר על ידי יצרני המחשבים, גוגל יכלה לעבוד בצורה ישירה עם היצרנים הללו ולהטות את הבחירה של המשתמשים לטובתה.

בעיתון נכתב גם כי מיקרוסופט טוענת גם כי דרישה להפיץ דפדפנים אחרים עם חלונות יכולה לפגוע בזכויות המותג שלה וליצור פגיעה בזכויות היוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully