וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצה חכמה

דידי חנוך

11.5.2009 / 2:24

האם פצצת מצרר יכולה להציל את העולם, ולא רק בסרט אקשן? מסתבר שן, אם היא מפזרת צמחים ומגנה עליהם

בספרות מדע בדיוני, אחד הכלים שנמצאים לשירותם של כותבים הוא טכנולוגיות הארצה. הארצה - תרגום עברי למונח Terraforming - היא הפיכת כוכבי לכת שאינם מתאימים לחיי אנוש למתאימים, או לפחות מתאימים יותר.

הקונספט הגאוני של המעצבים הוואנג ג'ין ווק, ג'און יו הו, האן קוק איל וקים ג'י מיונג לוקח את הרעיון הזה ומיישם אותו אצלנו בכדור הארץ. זאת לא הארצה, אבל אולי אפשר לכנות את זה הורקה. מה שהם עיצבו הוא "פצצת זרעים", שמכילה עשרות קפסולות שבכל אחת מהן זרע ואדמה במיכל פלסטי מתכלה. כמו פצצת מצרר, גם SeedBomb משחררת את הקפסולות בגובה הנכון, כך שיתפזרו על שטח רחב.

כל קפסולה נשתלת תודות לכוח המשיכה, והצמח מתחיל לצמוח במיכל הפלסטי, מוגן מהסביבה עד שהוא גדל מספיק כדי שיהיו לו סיכויים טובים לשרוד. בינתיים, המיכל מתכלה, ומשחרר את הצמח לחופשי.

אנחנו לא רוצים לצאת כאן בהטפה ירוקה או לתת חיקוי אל גור ולבכות על ההתחממות הגלובלית, אבל כוכב הלכת שלנו נמצא בדרך להזדקקות להארצה. אולי אם טכנולוגיות כמו זו ייושמו, אולי לא נגיע למצב שנזקק לכך.

תעברו בירוק?

נסתכן בלהישמע בומבסטיים - ובלגרום לחלק מכם להצביע נגד הגאדג'ט כדי לעצבן אותנו - אבל הצבעת "גאדג'ט איום" משולה לאמירה שאתם שונאים את כדור הארץ. סתם, שתדעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully