וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מדברים על טוויטר

דידי חנוך

11.5.2009 / 11:29

השבוע, טור התלונות עוסק בשיווק מעצבן, טוויטר ואפל, טוויטר וגוגל, ושוב בטוויטר. ושוב בטוויטר

תגידו, לא אמרתי - לפני שבוע בלבד - לא להתייחס לשמועות על אפל? אמרתי. לא אמרתי לא להתייחס לשמועות על רכישות שמופיעות באתר הרכילות הטכנולוגית TechCrunch? אמרתי. האם מישהו הקשיב? לא.

מישהו, והמישהו הזה לא טיפש, החליט שהדבר שיזכה להכי הרבה כותרות בעיתונות הטכנולוגית הוא שילוב בין שתי חברות הטכנולוגיה האהובות ביותר על גיקים ברחבי העולם כרגע: אפל וטוויטר. וכך, למרות שאין בה שום הגיון , צמחה לה שמועת העל שסחפה בשבוע שעבר את האינטרנט: אפל תרכוש את טוויטר. השתיים מנהלות משא ומתן מתקדם. זה ממש קורה. אז מה אם שבועות קודם לכן גוגל היתה ב"משא ומתן מתקדם" לרכוש את טוויטר. את מי זה מעניין?

והאינטרנט נפלה במלכודת כמו עכבר רעב שרואה גבינה. הידיעות המשיכו להתפרסם גם אחרי שקארה סווישר - מקור אמין בהרבה מטקקראנץ' - כתבה שמדובר בעורבה פרח. הן המשיכו להתפרסם עד שביז סטון ואוון ויליאמס, מקימי Twitter, הופיעו בטלויזיה ואמרו "אנחנו לא למכירה".

מה שקצת מצחיק, כי כל חברה קטנה ללא רווחים עומדת למכירה, אם יציעו לה מספיק כסף. ברור שטוויטר עומדת למכירה. זה לא המסלול האפשרי היחיד שעומד בפניה, ודאי. אבל ביום בו מיקרוסופט או יאהו! או גוגל - או אפילו אפל, עם כמה שזה לא סביר - יזרקו עליהם 2 מיליארד דולר, הם ימכרו. הם יסבירו כמה הם שמחים לזכות לגיבוי של חברה גדולה ונהדרת עם אנשים כל כך נהדרים, והם ימכרו. אבל עד שזה יקרה, ועד שזה יגיע ממקור אמין, מה הטעם לפרסם כל שמועה?

ואגב טוויטר

כתבנו לא מעט על טוויטר בשבועות האחרונים. ונמשיך לכתוב על החברה והשירות. זה הדבר החם ביותר ברשת כיום והוא משפיע על הרגלי הגלישה והשימוש ברשת של מיליונים. והוא ישפיע על עשרות ומאות מיליונים בשנים הקרובות, לדעתי.

אבל העיסוק של התקשורת - העולמית והישראלית - בחברה עבר כבר את רף האובססיביות. למה זה טוב? למה זה רע? זה בולשיט! זה הדבר הכי טוב מאז הלחם הפרוס! אתמול פורסמה ידיעה באחד האתרים על כך שטוויטר ביצע הפסקת פעילות יזומה לשעה בלילה. מדובר בשירות שבשנה שעברה הפסיק לעבוד חמש פעמים ביום. אם מדברים על זה בבלוגים טכנולוגיים שחיים על טוויטר, זה לא אומר שצריך לכתוב על זה בעיתון.

מותה האיטי של העיתונות הוא לא באמת הנושא שלנו, כאן בוואלה! TECH. רוב הזמן אנחנו משאירים אותו בידיים המוכשרות מאד של וואלה! ברנז'ה. אבל הנטייה לכתוב על משהו רק בגלל שהוא חם כרגע בבלוגים היא ללא ספק חלק מהסיבות למוות הזה. עיתונים יקרים, כדי לשרוד, אתם חייבים לשמור על רף אמינות גבוה יותר משל הבלוגים. וזה לא קורה. אני יכול למנות מספר בלוגים שעוסקים בטכנולוגיה שאמינים בעיני יותר מ-99 אחוז מהעיתונים והמגזינים. מזל שיש גרדיאן ו-Wired בעולם.

עידן העצבים

אני לא רוצה לפלוש לתחומו של דניס ויטצ'בסקי כאן בוואלה! TECH (אז אל תפלוש! ד.ו.), אבל אחרי שהתעסקתי בעניינים של הברנז'ה נראה שכדאי להמשיך בשוונג. ולכן, צריך לשאול: מה זה הטריילר הזה ל-Dragon's Age? טריילרים, סרטונים וכל מידע אחר שקיבלנו, הובילו לאמונה שמדובר במשחק התפקידים הממוחשב לו חלקנו מחכים כבר שנים: משחק אינטליגנטי, שמעדכן קלאסיקות כמו Baldur's Gate ומביא בשלות ובגרות לז'אנר שסובל זמן רב ממחסור כבד של שני הדברים האלה. ועכשיו: זה. הדבר הצעקני הזה, שנראה כמו ניסיון ממש גרוע לעשות חיקוי God of War. עם סצנת מין שנראית - לפחות מהטריילר - כאחות המפגרת של הסצנה החזקה ב-Mass Effect.

אני רוצה להאמין שהדבר הזה הוא מוצר שיווקי נטו. שאנשים מהשיווק של חברת EA, שמפיצה את המשחק, עשו את זה בלי שום קשר לאנשי BioWare שמפתחים אותו. זה מה שאני רוצה להאמין. אבל כרגע קצת קשה לי. אחרי יותר משנה במהלכה הציפיות שלי רק עלו ועלו, במהלכה ראיתי בדמיוני משחק שבו אוכל "לגור" במשך שבועות, לחקור את עומקיו, מגיע הדבר הזה.

כחובב פנטסיה - ועורך ומתרגם בתחום לשעבר - זה מרגיז כפליים. כאילו לא התקדמנו בשנים האחרונות כלל, עדיין יש כאלה שסבורים שהדרך למשוך אותנו היא באמצעות ההיבטים הוולגריים ביותר האפשריים. זה מביך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully