וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שתי חברות דור שלוש בישראל?

אמיתי זיו

11.5.2009 / 15:52

מכרז התדרים של משרד התקשורת יאפשר כניסה של שתי מתחרות חדשות לשוק הסלולר. מירס מעוניינת

המשנה למנכ"ל מירס הביע עניין במכרז: "יש לנו אמביציה ויכולת להתפתח לחברת סלולר גדולה ואלטרנטיווית"

מכרז התדרים שיפרסם משרד התקשורת ייבנה באופן שיאפשר כניסה של שני מתחרים חדשים לשוק בטכנולוגיית ה-UMTS (הטכנולוגיה שמשרתת היום את שלוש חברות הסלולר הגדולות), כך מסר בכיר במשרד התקשורת. עוד נמסר כי בימים האחרונים מתקיים מאמץ להוציא את עצם קיום המכרז מחוק ההסדרים, ולהעביר את הטיפול במלואו למשרד התקשורת.

בהתייחסו ללוח הזמנים של פרסום המכרז, אמר אותו גורם כי "באוצר האריכו את לוח הזמנים להוצאת המכרז בשלושה חודשים, אבל באוצר תמיד אופטימיים בנוגע ללוחות זמנים. אנחנו מעריכים את עבודת הכנת המכרז בכארבעה עד חמישה חודשים".

שמה של מירס הוזכר מספר פעמים בתור המתעניינת הראשית במכרז, דבר שאושר גם על ידי הבכיר. מירס מועמדת לרכוש את התדרים המוצעים, מכיוון שהיא יכולה להקים רשת תקשורת חדשה על בסיס אתרי האנטנות הקיימים שלה - ללא צורך ברכישת נדל"ן ותהליך רישוי אתרים מסובך.

את הדברים מאשר גם המשנה למנכ"ל מירס, גיא ידלין: "אני מאד שמח על הכוונה לקיים את המכרז. אני חושב שלמירס, למשרד התקשורת וגם לציבור יש עניין במכרז כזה. לחברה כמונו יש אמביציה ויכולת להתפתח בטווח זמן מאוד קצר לחברת סלולר גדולה ואלטרנטיווה בשוק. לכן יש את כל הסיבות שנרצה וגם נזכה בתדרים".

לגבי הזמן שייקח למירס לפרוש רשת סלולרית חדשה בישראל, הסכים ידלין לומר: "חצי מהזמן שהיה לוקח לחברות המתחרות, בגלל ידע, ניסיון ומיקוד שיש לנו. כל תוכניות המגירה והניתוחים הכלכליים כבר הוכנו במסגרת לימוד נושא ה-WiMax".

בהתייחסו למקור המימון של הפרויקט, אמר ידלין ש"כל האופציות פתוחות", זאת על רקע הקשיים הכלכליים של מוטורולה העולמית המחזיקה בשרשור 100% ממירס. בדברים אלה כיוון ידלין הן לאפשרות של הכנסת משקיע חיצוני והן לאפשרות של פנייה ישירה אל הבנקים.

השאלה הגדולה היא, האם יהיו מתעניינים נוספים במכרז התדרים החדש מלבד מירס. אפשרות אחת היא כניסה של חברת HOT לשוק הסלולר, אך הדבר יצריך היערכות כלכלית חדשה על רקע ההשקעה של החברה בשדרוג הרשת הקווית שלה. מועמדת שנייה היא חברת 012 סמייל או כל חברה אחרת של שאול אלוביץ' שלו פעילות בכל ענף התקשורת - מלבד הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully