וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל נגד ביטורנט

דידי חנוך

11.5.2009 / 21:00

החברה סירבה לאשר את הפצתה של תוכנה שמאפשרת שליטה מהאייפון בתוכנת הביטורנט Transmition

חברת Maza הודיעה היום כי אפל סירבה לאשר את הפצת תוכנת Drivetrain בחנות היישומים של האייפון. Drivetrain היא תוכנה שמאפשרת לשלוט ישירות מהאייפון בתוכנת Transmition, תוכנה פופולרית ביותר לביטורנט בקרב משתמשי מחשבי מק ולינוקס.

הנימוק לפסילה, לפי הדיווח באתר iLounge, היה ש"הקטגוריה הזאת של יישומים משמשת לעתים קרובות על מנת להפר זכויות יוצרים". הפסילה הגיעה ימים ספורים לאחר שאפל אישרה את העדכון לתוכנה הרשמית של להקת ניין אינץ' ניילס, לאחר שקודם לכן פסלה אותו עקב מילים בוטות בשיר. שיר שנמכר בחנות של אפל.

אותה הבעייתיות קיימת גם כאן, וביותר ממובן אחד. תוכנת טראנזמישן מגיעה עם ממשק שליטה מהדפדפן, כך שניתן לשלוט בה גם מספארי, הדפדפן של האייפון. בנוסף, יש כיום אינספור קבצים חוקיים למהדרין שמופצים באמצעות טכנולוגיית ביטורנט, כולל על ידי גופים כמו אוניברסיטאות ורשות השידור הקנדית.

פסילת טכנולוגיה מכיוון שיש לה שימוש בעייתי פוטנציאלי היא מדרון חלקלק. על בסיס אותו ההגיון, ניתן לפסול כל דפדפן, כל תוכנת מייל, כל תוכנת מסרים מיידיים שמאפשרת העברת קבצים. גם אלה משמשים לעתים קרובות על מנת להפר זכויות יוצרים. כל יום.

פרשנות: כשל ידוע מראש

באתר אנגד'ט, שם קראנו את הידיעה לראשונה, טוענים שמדובר שזה עשוי להיות סימן שמערכת אישור היישומים של החנות של אפל שבורה באופן שאינו בר תקנה.

היינו רוצים לחלוק על האמירה הזאת, אבל קשה לעשות זאת. כפי שטענו כאן בעבר, אפל היא חברה שהצורך שלה בשליטה באקוסיסטמה שלה דן אותה שוב ושוב למעמד של שחקנית נישה, וזה בדיוק מה שיקרה גם כאן. הדור הנוכחי של האייפון המריא על כנפי היישומים הרבים בחנות, אבל המתחרות כבר למדו את המודל, והן מציעות אותו בגרסה פתוחה יותר. בחנות של אנדרואיד יש הרבה פחות יישומים מאשר בחנות של אייפון, אבל בחודשים הקרובים יצאו מספר מכשירי אנדרואיד חדשים לשוק, וככל שנתח השוק יגדל, יהיו יותר יישומים. וככל שאנדרואיד יציע יותר חופש, כך יתחזק הפיתוי למפתחים לעבור פלטפורמה.

והנאמר נכון גם לחנות היישומים של נוקיה שתיפתח בהמשך החודש, וגם לחנות של פאלם, שתגיע עם ה-Pre. נוקיה כבר הודיעה שעם פתיחת החנות שלה יהיו בה מעל 20,000 "פריטים" (יישומים ומדיה), והמלאי הזה רק יגדל מכיוון שהחברה מציעה חנות פחות מוגבלת עם נתח שוק הרבה יותר גדול.

את החינוך מחדש של הצרכנים שמותר, אפשר ורצוי להוריד יישומים לסלולר, אפל עשתה. היא חברה חדשנית וכוח חשוב בשוק. אבל מהלכים כמו זה מראים שהיא תישאר ככל הנראה בגדר חברה חדשנית עם נתח שוק שנמדד באחוזים בודדים גם בתחום הסלולר, כפי שהיה במחשב האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully