וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת משטרה - הדור הבא

12.5.2009 / 16:24

דו"ח של חברת cryptohippie ניסה להגדיר מהי מדינת משטרה אלקטרונית, ודירג 50 מדינות על פי 17 קריטריונים שונים. ישראל במקום השמיני

חברת Cryptohippie, העוסקת במתן פתרונות להגברת פרטיות גלישה ברשת, פרסמה דו"ח שמנסה להגדיר מהי "מדינת משטרה אלקטרונית", ומדרג את חמישים המדינות המתקדמות ביותר בתחום. ישראל נמצאת במקום ה-8 ברשימה, ולפניה מוצבות סין, דרום קוריאה, בלרוס, רוסיה, אנגליה, ארה"ב וסינגפור.

שני התנאים אותם ניסחה Cryptohippie כדי להגדיר איזה איסוף מידע נופל תחת הקטגוריה שתואמת מדינת משטרה הם היותו של המידע זמין כראיה במשפט ואיסופו בצורה גורפת ושקטה – זאת כשסיווג המידע שנאסף מתבצע בדיעבד.

המדינות שדורגו נשפטו על פי 17 קריטריונים, ביניהם היכולת לעקוב אחר פעילות פיננסית של אזרחים, היעדר הגנה חוקתית על האזרחים וחיוב חברות האינטרנט והסלולר לשמור מידע על פעילויות של אנשים.

הסעיפים בהם דורגה ישראל גבוה הם היכולת של כוחות הבטחון לעצור כל אחד בכל מקום תוך שימוש בכוח רב והיעדר הפרדה בין זרועות השיטור לבין זרועות המודיעין במדינה. יחד עם זאת, דורגה ישראל נמוך בכל הקשור להשגת מסמכים רפואיים על ידי זרועות הבטחון, חוקים נגד הצפנת מידע והיכולת של המדינה לבצע חיפושים ממוקדים במאגרי מידע.

  • עוד באותו נושא:
  • cryptohippie

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully