וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם של משחקים

נתונים שפורסמו השבוע אודות השימוש בקונסולות ברחבי העולם מראים כי כבר מזמן לא מדובר בעיסוק שולי. שחקן ספסל

בעוד פחות מחודש תפתח תערוכת E3 השנתית בלוס אנג'לס, ובניגוד לתערוכות של השנתיים האחרונות – E3 2009 אמורה להתחיל את המסע של התערוכה בחזרה לימי הזוהר שלה. אלה נגמרו קצת אחרי סיום תערוכת 2006, שהייתה עצומה בגודלה, כשארגון ה-ESA הודיע כי הוא מצמצם את האירוע באופן דרסטי. המפיצים הצביעו ברגליהם, והתערוכה הפכה לשולית. עכשיו, חודש לפני הקאמבק הגדול, נראה כאילו הרעש הקדם-תערוכתי, לכל הפחות, חזר לקדמותו.

הרשת התמלאה השבוע בשמועות שנוגעות להכרזות שנראה בתערוכה, החל מבקרים מתקדמים לפלייסטיישן 3 ואקס-בוקס 360, ועד להכרזות על משחקים חדשים. חלק מהמפיצות אף מנסות להגביר את עוצמת הבאזז, עם הודעות קריפטיות כמו זו של חברת Bethesda. בתסדה, אחת החברות המוערכות בתעשיה, הודיעה שב-E3 ייחשף המשחק החדש של חברת Splash Damage (Return to Castle Wolfenstein, Enemy Territory), שיהיה "איכותי כמו Fallout 3" ו"יכלול אפשרויות חדשניות".

מצד אחד, תמיד כיף כשיש אירוע גדול בו נחשפים, במהלך מספר ימים, עשרות כותרים שיהפכו בעוד מספר חודשים (או מספר שנים) ללהיטים, אבל כמה מהטיעונים לביטול האופי ההמוני של התערוכה נשמעו בזמנו לגיטימיים. בימי הזוהר של E3 הרגישו מפתחים של כל הכותרים שהוצגו בתערוכה לחץ שהחל חודשים לפני, כיוון שהיו צריכים להציג מוצר ראוי לצפייה בתערוכה. זה פגע בלוחות זמנים של פיתוח המשחק, ולפעמים אף גרם להררי ביקורת שלילית על מוצר לא מוגמר.

הגם אתה גיימר?

שני נתונים מעניינים שנוגעים לקונסולות משחק פורסמו היום. הראשון הוא תוצאה של המחקר חדש אותו ערכה חברת Harris Interactive, אשר סקרה יותר מ-2000 אזרחים בבריטניה על ההוצאות שלהם בתחום הבידור האלקטרוני לפני חג המולד האחרון ושוב בפברואר. על פי המחקר, ב-23 אחוזים מבתי האב בבריטניה יש קונסולת משחק; וההוצאות על משחקים גדלות. ב-Harris טוענים כי ההשקעה בבידור הביתי היא חלק מהתגובה למיתון, שגורם לאנשים לצאת לבלות מחוץ לבית פחות מבעבר.

הנתון השני מגיע מחברת נינטנדו. זו שחררה היום את אחוזי האוכלוסיה באירופה, ארה"ב ויפן להם יש קונסולת נינטנדו DS. אל המקום השלישי הגיעה ארה"ב, עם 9.5% מהאוכלוסיה; במקום השני ניצבת אירופה, בה ל-9.9 אחוזים מהאנשים יש DS; והמקום הראשון, באופן לא מפתיע, הלך ליפנים. רק שהמספר שם קצת קשה לעיכול: ל-20.5 אחוזים מתושבי יפן יש, על פי נתוני נינטנדו, קונסולת DS.

אם בתחום הקונסולות הביתיות אולי יש לנו סיכוי להתחרות בנתון של בריטניה, בכל הקשור לנינטנדו DS המצב בארץ די עגום. הקונסולה, שלא זוכה לתמיכה רשמית של חברת נינטנדו בישראל, נשארה די אלמונית אצלנו. נכון, כיום תוכלו למצוא אותה ברוב הרשתות הגדולות שמתעסקות במחשבים ואלקטרוניקה, אבל היצע המשחקים שמגיע לארץ עדיין דל מאוד, ומאמצי השיווק הנם אפסיים.

בקצרה, לנובים

הארגון האמריקאי Global Language Monitor, שעוקב אחר התפתחות של שפות, מכניס מילים חדשות לרשימת המילים שלו כשאלה זוכות ל-25,000 אזכורים בעיתונות, רשתות חברתיות ומקורות פומביים אחרים. ב-10 ביוני תוכנס לרשימה המלה המיליון, ורשימת המועמדות הפוטנציאליות כוללת גם מלה אחת מתחום המשחקים: noob. המלה, שיבוש של newbie, באה לתאר מישהו צעיר ולא מנוסה שעושה שגיאות הנובעות מאי-הבנה ואי-הכרה של כללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully