וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי קונס את אינטל ב-1.06 מיליארד יורו

13.5.2009 / 13:27

האיחוד הודיע היום גם כי על יצרנית השבבים ולהפסיק לדחוק באופן בלתי הוגן את המתחרה AMD

האיחוד האירופי קנס היום את יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינטל בסך 1.06 מיליארד יורו והורה לחברה להפסיק להעניק ליצרנים זיכויים לא חוקיים במטרה לדחוק את היצרנית המתחרה AMD. "אינטל פגעה במיליוני צרכנים אירופאים כאשר פעלה במכוון במשך שנים על מנת לדחוק את רגלי המתחרים מהשוק", אמרה הממונה על התחרות באיחוד נילי קרוס .

נציגת האיחור אמרה שאינטל שילמה ליצרניות מחשבים כדי שאלו ידחו או יבטלו תוכניות להשיק מוצרים שהשתמשו בשבבי AMD, שילמה החזרים לא חוקיים וסודיים ליצרנים כדי שאלה ישתמשו בעיקר בשבבי אינטל, ושילמה לרשת חנויות גדולה כדי שתמכור רק מחשבים עם השבבים שלה.

היא הורתה על אינטל "להפסיק את המנהגים הלא חוקיים מיד במידה והם עדיין מתרחשים". אינטל יכולה להמשיך להציע החזרים, כל עוד הם חוקיים, לדברי האיחוד. זהו הקנס הגדול ביותר שאי פעם הוטל על חברה אחת, והוא יותר מכפול מהקנס שהוטל ב-2004 על מיקרוסופט על ניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי בשוק.

הקנס, שנובע ממעשי אינטל מאז שנת 2002, צריך להיות משולם תוך שלושה חודשים. הקנס מייצג 4.15 מהכנסות החברה בשנת 2008. AMD הגישה כבר תביעה כנגד אינטל בבית המשפט בארצות הברית, וזו תגיעה לדיון בשנה הבאה. בפסיקת האיחוד צויין שהחקירה שלו היא רק אחת מני כמה המתנהלות נגד החברה, כולל חקירות ביפן, קוריאה וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully