וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים HD, מקליטים HD

אבי משולם

13.5.2009 / 16:50

אחרי שנים של נאמנות ליס מקס שידרג עצמו אבי משולם למכשיר ה-HD החדש של חברת הלווין. בימים האחרונים, הם מנסים להתרגל אחד לשני ובעיקר רואים ביחד כדורגל

את יס מקס הכנסתי לחיי עוד בשלב הניסוי ביום האחרון של שנת 2004. מאז, הרגשתי שמצאתי חבר אמיתי - כזה שהנוכחות שלו לידך משדרגת אותך. פרסומות טלוויזיה - אאוט. "המשך התוכנית מיד לאחר מהדורת החדשות הקצרה" – לא רלוונטי. החלטות מעוותות של פרוגרמטורים בשקל – לא נוגע לך. אתה רק תשב כאן, תצפה אך ורק בטלוויזיה הטובה שאתה רוצה לראות ואם מישהו ינסה להפריע לך, אני כבר אטפל בו.

אבל אני כנראה אדם בוגדני מטבעי. למרות ארבע וחצי שנים של מערכת יחסים טובה, מונוגמית ואינטנסיבית התעורר אצלי הצורך להכניס הביתה משהו יותר צעיר וחתיכי. כך, התיישב לו בסלון יס מקס HD. בינתיים לצידו של המקס הישן, אבל עם יומרות להיות הפרטנר הבלעדי מכאן ועד הנצח.

כשלושה שבועות עברו, ואפשר לומר שאנחנו עדיין בשלבי ניסוי התחלתיים - מגששים, בודקים גבולות, ומשתדלים להבין אחד את השני.

תמונה

השאלה הגדולה באמת היא איך זה נראה על המסך. ובכן, התשובה היא אחלה. וביחס לפלזמה בת הארבע שהממיר התחבר אליה, אז אפילו ממש אחלה. השינוי ניכר בעיקר בשידורי כדורגל. הפריים העכור ואף המרצד שהתרגלתם לראות לפעמים, מפנה את מקומו לתמונה נקייה, מוארת, וברורה עד כדי הבחנה ברסיסי דשא מתעופפים במקרים של תיקול קרקעי (נשבע). חשוב להדגיש, הממיר לא מיועד רק למי שמחזיק טלויזיית Full HD, כך שאפשר לדחות את הרכישה הבאה עד לגוויעתה המוחלטת של ה-HD Ready הקיימת. ובמילים טכניות יותר של איציק אליקים, סמנכ"ל הטכנולוגיה של יס: "מומלץ להחזיק מסך עם 720 שורות ומעלה. ב-Full HD התמונה תיראה אף טוב יותר".

אחסון

גם היקף האחסון של המכשיר מאוד מרשים. בעיקר ביחס לתוכן שתופס הרבה יותר מקום על הארד דיסק. העמסנו שם אין ספור סרטי MGM באיכות גבוהה ולא מעט משחקי כדורגל כדי לאתגר אותו, אבל נדמה שהצלחנו לגרד לא יותר משליש מהאחסון. החלק המאכזב מתחיל בצורך לצפות בערוצים רגילים אחרי שמתוודעים ל-HD. יס הוסיפו לאחרונה לערוצי הפרדה גבוהה עוד שני ערוצי סדרות משודרגים ואת יורו ספורט, אבל עד שכל חווית הצפייה שלנו לא תהיה מושלמת (וזה הרי יקרה בסופו של דבר), תמיד תתלווה לכל צפייה תחושת אכזבה קלה (גם אם מדובר בסופר קלאסיקו האחרון).

במגמת עלייה

לזכותו של הממיר יאמר שהוא מנסה להשתפר מיום ליום. קחו למשל את דרכו להריץ חומרים מוקלטים. כשהגיע, השוויץ בחמש מהירויות הרצה. אבל מהר מאוד התברר שהוא זז במקטעים מבאסים (בדומה ל-DVD) ומקשה על עצירה מדויקת על רגע תחילת התוכנית מינוס הודעת החסות. חלפו כמה ימים וטרוניות בסלון ומקס HD התעורר עם גרסה חדשה שהוריד במהלך הלילה, וטיפלה לו בצליעה בריווינד ובפאסט פורוורד.

גם עומס התוכן על רוחב הפס הפך את המכשיר ליותר כבד. המשמעות - זפזופ יותר איטי. לא מדובר בקצב המייאש של ממיר המתחרים שאני פוגש אצל הוריי בימי שישי, אולם מי שהתרגל (אני) למכשיר שקופץ לו במהירות בין הפתיחות של חדשות 10 ל-2 זרק כמה קללות לחלל האוויר בימים האחרונים (שוב אני). בהמשך ישיר לזפזופ, גם פרטי ה-EPG (מדריך השידורים) מגיעים קצת בדיליי: קודם תגיע לערוץ, תראה באיזה תוכנית אתה צופה ורק אחר כך יעלה פס השידור שיבהיר לך אם היא רק התחילה או כבר עומדת להסתיים. גם בנושא הזה, מבטיחים ביס, יחול שיפור ככל שיתקדם הניסוי. מצד שני, הגרפיקה וממשק המשתמש הפכו נוחים יותר ובעיקר נעימים יותר לעין.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שלט

השלט שלו ללא ספק הרבה יותר חכם ונאה. הוא שחור ומבריק (בדומה לממיר עצמו), ומגיע עם אופציה לתאורה פנימית (שאוכלת את הסוללה), שולט בכל המערכות שמולו (טלוויזיה, מערכת קולנוע ביתית ואף במזגן!). בקרוב, מבטיחים ביס, תצטרף אליו גם תחנת עגינה לטעינה. התפעול שלו מלווה בסאונד תיקתוקי, כך שכל לחיצה מורגשת ואף נשמעת. יש מי שמעדיף את זה ככה, אני באופן אישי קצת פחות.

אפשר בלי, אבל לא לעוד הרבה זמן

בשורה התחתונה, ממיר המקס HD הוא חובה למי שמגדיר עצמו חולה טלוויזיה וסמלי הסטטוס הנלווים אליה. מי שמרגיש שהוא צריך עוד תוכן, יכול לחכות קצת, אבל בסופו של דבר יצטרך לעשות את המעבר. ומי שאין לו ממיר מקליט דיגיטלי בבית - שיקום ויצא עכשיו.

ועוד הערה קטנה, תצוגת השעון של הממיר החדש מסנוורת עדי כדי הרהור ברכישת משקפי רתחים. גדעון המתקין הבטיח שהבעיה הזאת כבר בטיפול.

המחירון

מקס HD –

שדרוג לבעלי ממיר רגיל: 59.90 ש"ח לחודש.

שדרוג ממיר HD לממיר מקסHD: תוספת של 29.90 שקלים (בנוסף למחיר החודשי שעומד על 39.90 שקלים).

שדרוג יס מקס ליס מקס HD: תוספת של 19.90 שקלים (בנוסף למחיר החודשי שעומד על 44.90 שקלים).

כל האפשרויות, כמובן, רק במסגרת התחייבות ל- 36 חודשים.

וחוץ מזה, אתר וואלה! וחברת yes משתפות פעולה במיזם וואלה! yes. לשתי החברות גם בעלות משותפת של בזק. הכותב אף מנהל לפעמים שיחות בטלפון קווי. אולם לצערו, מן העבר השני של הקו אין לו אף חבר העונה לשם מקס.

  • עוד באותו נושא:
  • מקסHD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully