וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוזקה התגלתה ב'חלונות 7' הפיראטית

חברת האבטחה Damballa מדווחת כי בחלק מהגרסאות הפיראטיות של 'חלונות 7' התגלתה נוזקה שהדביקה עשרות אלפי מחשבים

הורדתם גרסה פיראטית של Windows 7? כדאי שתבדקו את המחשב שלכם. חברת האבטחה Damballa מדווחת כי מספר גרסאות פיראטיות של חלונות 7 בגרסתה האחרונה, שהופצו דרך רשתות שיתוף קבצים, התקינו לא רק את מערכת ההפעלה החדשה אלא גם תוכנות זדוניות שמטרתן לאפשר שליטה מרחוק על המחשב ולהתקין בו תוכנות המציגות פרסומות.

לדברי מומחי האבטחה של דמבלה, כפי שהובאו באתר Cnet, עשרות אלפי מחשבים הודבקו ואולצו להצטרף לרשת ההפצה של הנוזקה, וכ-1,600 מחשבים מצטרפים לרשת מדי יום. מרבית המחשבים המודבקים נמצאים בארה"ב, אך מכונות שהודבקו קיימות בכל רחבי העולם. Damballa טוענים כי הצליחו לחסום את שרת השליטה של הרשת, כך שהשליטה בכל המחשבים החדשים שמצטרפים אליה לא מועברת למפעיל המקורי, אך המחשבים שהודבקו כשהשרת פעל כבר נמצאים בשליטתו.

רשתות שיתוף הקבצים משמשים כיום לא רק פיראטים - מדובר בפתרון לגיטימי להשגת תוכנות חוקיות, שהופך ליעיל כשהשרתים של יצרנית התוכנה עמוסים ואיטיים. כך, גם היום - כש'חלונות 7' זמינה להורדה בחינם מאתר של מיקרוסופט, ממשיכים אנשים להוריד אותה גם מרשתות שיתוף. עם זאת, הנוזקה הופיעה לראשונה ב-24 באפריל, כשבוע וחצי לפני שהגרסה החוקית של 'חלונות 7' הפכה זמינה להורדה, מה שאפשר הדבקה של מחשבים רבים.

  • עוד באותו נושא:
  • windows 7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully