וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תשובות. חלקיות

דידי חנוך

17.5.2009 / 2:41

וולפראם אלפא, האתר שעונה על שאלות חישוביות, הושק במהלך סוף השבוע. לנו יש מסקנות, אבל רוצים לשמוע את שלכם

אתר Wolfram Alpha הושק במהלך סוף השבוע, בהשקה שלא היתה נטולת תקלות ועיכובים. אנו זכינו לגישה מוקדמת לאתר, ובדקנו אותו במשך הימים האחרונים, ויש לנו מסקנות.

כפי שכבר נכתב כאן, לא מדובר במנוע חיפוש. וולפראם אלפא לא מחפשת ברשת, ולמעשה לא מחפשת כלל. היא מחשבת את התשובות מתוך מאגר נתונים עצום שיש לה. ההבדל הזה בינה לבין מנוע חיפוש חשוב כדי לדעת מה תוכלו לצפות לקבל מהאתר ומה לא. אם אתם רוצים תשובות שניתן לנסח במספרים, טבלאות, נוסחאות או גרפים, מדובר בכלי בעל עוצמה רבה. אם אתם רוצים דיעות, מסקנות או מגע אנושי כלשהו, לכו תחפשו במנוע חיפוש.

וולפראם אלפא חזקה מאד בכל הנוגע למדע ולסטטיסטיקה. אם תבקשו לדעת את הערך הקלורי של מזון כלשהו, את המשקל הממוצע של אנשים בגיל מסוים, את התל"ג של מדינה מסוימת, תוכלו לקבל תשובות בהירות וברורות שמוצגות באופן נהיר ונוח.

עם זאת, המידע של השירות עשיר בהרבה בכל הנוגע לארצות הברית. זה טבעי, כי מדובר בחברה אמריקאית, וניתן בהחלט להניח שהמידע בנוגע למדינות אחרות ישתווה או לפחות יתקרב במשך החודשים והשנים. אבל כרגע, אם תרצו לדעת את הגובה הממוצע או תוחלת השנים הממוצעת של אדם בישראל, לא תקבלו תשובה. נתונים אחרים, כמו מזג אוויר, תמצאו בשירות. אבל גם כאן רמת הפירוט נמוכה יותר ממה שתוכלו למצוא בנוגע לארצות הברית.

מעבר לכך, המסקנות משימוש בשירות נותרו כפי שהיו לפני כשבוע וחצי, לאחר שחזינו בהדגמה שלו. מדובר בשירות שהוא כלי שלא יסולא בפז לחוקרים ולכל מי שצריך לעשות מחקר ולתמך את המסקנות במספרים. אבל לא מדובר בכלי בו רובנו נשתמש כל יום.

אבל המבחן האמיתי שלו הוא בשימוש. לכו לקישור, תשאלו שאלות - באנגלית בלבד, כרגע ובעתיד הנראה לעין - ותראו מה תקבלו. מחכים לשמוע את המסקנות שלכם בתגובות.

  • עוד באותו נושא:
  • wolfram alpha

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully