וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור מהידיים

דידי חנוך

18.5.2009 / 2:25

מי צריך חשמל, או אפילו שמש, כדי להפיק אור ממנורה? המנורה הדינמית מפיקה אור מאנרגיית הסיבוב, והיא גאדג'ט היום

בימים אלה, כשהמצב הכלכלי קשה וגם כדור הארץ כבר ראה ימים יפים יותר, גאדג'טים שמשלבים חסכוניות כספית עם חיסכון באנרגיה הם מראה מבורך. המנורה של קארין ג'והנסן, סטודנטית לתואר שני באוניברסיטה לעיצוב קונסטפאק בשוודיה, משלבת את השניים באופן אלגנטי, אם כי לא מאד מעשי.

ג'והנסן בנתה מנורה שיושבת על ציר ובתוכה דינמו. כשמסובבים את המנורה, היא מאירה. מעבר, לכך, אין הרבה מה לומר עליה. אנרגיה פיזית הופכת לחשמל שהופך לאור. היינו שמחים לראות במנורה סוללה כלשהי שצוברת את האנרגיה כך שהמנורה תוכל להאיר גם שלא בזמן סיבוב, אבל מדובר כאן בניסוי סטודניאלי בעיצוב תעשייתי, וככזה, הוא מגניב. וגם לא רע לבריאות, כי הסיבוב עשוי להפוך לעבודה מאומצת לאחר זמן מה.

יותר מכל, המנורה הזאת היא סמן לדרך בה תעשיות הטכנולוגיה והעיצוב צריכות לחשוב כעת. אנחנו עדיין רוצים דברים טכנולוגיים ומגניבים, אבל אנחנו רוצים שהם יכללו לפחות מודעות - ובמקרה הטוב, יישום אמיתי - למחשבה סביבתית.

כאמור, מדובר כאן בפרויקט סטודנטיאלי. אין למנורה הזאת תאריך השקה או מחיר. אבל אנחנו מנחשים שהיא תופיע בחנויות בצורה כלשהי. מתישהו. בינתיים, אנחנו ממליצים לכם לצפות בסרטון ביוטיוב כדי לראות איך היא עובדת.

סביבון, סוב, סוב, אור?

ומה אתם אומרים? שילוב של תאורה ואימון גופני נראה לכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully