וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך חולפת תהילת עולם

19.5.2009 / 15:57

יש משחקים ותיקים בהם לא נמאס לנו לשחק, וחלקם ניתנים היום להורדה חוקית בחינם; ויש את דיוק ניוקם. שמת. וטוב שכך

לאן הולכים המשחקים כשהם זקנים מכדי להימכר על מדפי החנויות? הם לא הולכים למות, זה בטוח. חלקם, נכון, מגיעים לשנה-שנתיים לסל המוזלים, ואחר כך הדרך היחידה למצוא אותם היא ברשת האינטרנט.

בניגוד למה שטוענות קבוצות פיראטיות שונות, שטוענות כי הורדת משחקים ותיקים היא הדרך היחידה להשיגם – גם למשחקים ישנים יש שוק. אתרים כמו GoG חיים על מכירת כותרים ותיקים בגרושים, ובאיביי אנשים עדיין מנסים לקנות כותרים בני יותר מעשור עקב הערך הנוסטלגי שלהם. אבל לפעמים אנחנו רואים מקרים קצת שונים, בהם חברות עצמן מחליטות שאת הסחורה הישנה שלהם הן תאפשרנה להוריד בחינם, זאת כמתנה למעריצים, וכדי לחזק את המותג. כך, למשל, מציעה רוקסטאר להורדה חינמית את GTA הראשון והשני.

מאז השקת Stalker: Shadow of Chernobyl לא עבר עשור, וגם לא חצי עשור – המשחק הגיע לחנויות רק ב-2007. ובכל זאת, כמה חודשים לפני שמגיע המשכו Call of Pripyat, מוצע כעת המשחק להורדה בחינם דרך שירות המשחקים GameTap. לא ברור אם מדובר במשהו זמני או במבצע תמידי, אבל כל הכבוד למפיצי המשחק על ההסכמה.

קשה למצוא את Shadow of Chernobyl בחנויות היום, והפצתו בחינם היא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לגרום לאנשים לקנות את המשכו כשזה יושק בסתיו. אני באמת לא מאמין שההחלטה הזו תפגע קשות במכירות המשחק, אבל היא בהחלט תתרום להגדלת קהל המעריצים.

Stalker: Shadow of Chernobyl הוא אמנם המשחק החדש ביותר שמגיע בחינם לשירות, אבל לא היחיד, וגם האחרים שבאים איתו יכולים לקדם מכירות של כותרים חדשים. אלו הם Deus Ex (השלישי יוצא בסוף השנה), Hitman: Blood Money (החדש יוצא בסוף השנה, כנראה), Psychonauts (המשחק החדש של אותו יוצר, Brutal Legend, יוצא בקרוב) ו-Descent: Freespace.

תנו למות בשקט

אמנם קברנו לא מכבר את Duke Nukem Forever, אבל הוא – כמו זומבי נאצי ממוצע – לא מסכים להישאר מתחת לאדמה. זאת למרות שלא הוכח שום קשר בינו לבין זומבים ו/או נאצים. בהודעה לעיתונות אותה הוציאה חברת 3D Realms, לראשונה מאז הידיעות על כך שהמשחק בוטל, אומרים בחברה שהם אמנם פיטרו את כל הצוות של Duke Nukem Forever, אך הזכויות על המותג עדיין אצלם והחברה עדיין פועלת. יותר מזה, הם גם מאיימים להמשיך ולפתח כותרי דיוק ניוקם.

חבל שבשפה העברית אין מקבילה מתאימה למלה "Meh" האנגלית – מלה שמציינת אפאתיות המעורבת באי-חיבה. כי זה בדיוק מה שיש לי להגיד על ההודעה הזו. אחרי 12 שנות פיתוח, Duke Nukem Forever הפך לבדיחה של עולם המשחקים. מעטים ציפו להשקתו, ואני לא חושב שהרבה אנשים הזילו דמעה על מותו. כי המוות הזה לא היה מוות בטרם עת, אלא משהו שהיה אמור לקרות כבר מזמן, אך משום מה נדחה ונדחה. אז האם יש סיבה לשמחה עכשיו, כשאנחנו יודעים שהוא לא מת סופית? לא ממש. בימים שאחרי ביטולו, הצלחנו לרוקן את כל ארסנל הבדיחות שלנו בנושא, ועכשיו דיוק הוא סתם עוד משחק שהוכרז ובוטל. עדיף לתת לו לנוח בשלום על משכבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully