וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל מה שגדול, איכותי

בוריס בולטיאנסקי

20.5.2009 / 13:28

מצלמת ה-S2000HD של פוג'י נכשלת כשהיא מנסה לחדש, אבל כל עוד לא תדרשו ממנה הרבה, תספק תוצאות טובות

ה-S2000HD, אותה נבקר היום, היא מצלמה חדשה מסדרת הסופר זום של פוג'י. ככזאת היא עלולה להטעות צופה מזדמן שיתייחס אליה כאל DSLR (מצלמת ריפלקס דיגיטלית) לכל דבר בעוד שבפועל מדובר במצלמת "כוון וצלם" גדולה. לאחר שבוע וחצי של שימוש אני מצטער לומר שבעיקר הצלחתי להתאכזב. עושה רושם שהמהנדסים שבנו אותה עבדו תחת דד-ליינים מאוד קשיחים, או קיבלו תשלום מהמתחרות של פוג'י, שכן למצלמה היו את כל הסיכויים להיות מצלמה מעולה, אבל איכשהו היא הצליחה לאבד את רובם בדרך לשם.

תחילה הסתכל בקנקן

באריזת המצלמה תוכלו למצוא, חוץ מהרבה ניירת, גם דיסק עם דרייברים, זוג כבלים (USB ו-AV) וכן את המצלמה עצמה. בולט בהיעדרו כבל HD, אף שהיציאה הייעודית קיימת בגוף המצלמה. כל הכפתורים והחוגות, למעט המתג שפותח את הפלאש (אשר לא נפתח ידנית, וטוב שכך) ממוקמים מצידה הימני של המצלמה. ה-S2000HD עשויה כולה מפלסטיק שחור, כאשר גריפ האחיזה מחוספס וקשיח – דבר המונע מן המצלמה להחליק מן היד חרף משקלה (כ-420 גרם). על-אף היותה מצלמת Brigde עם זום x15, היא מאוזנת למדי בשל העובדה שלצורך הפעלתה נזדקק לארבע סוללות AA.

חשוב לציין שהמצלמה מסוגלת להבדיל בין סוגי הסוללות השונים, ומנצלת בהתאם את היתרונות והחסרונות של סוללות האלקליין (בעיקר הסוללות הרגילות) אל מול סוללות הניקל (בעיקר הנטענות). היצרן טוען כי סוללות הניקל אמורות להספיק לכ-500 צילומים, ואילו האלקליין לכ-300. בפועל, הצלחתי להגיע לתוצאות דומות, רק במהופך. כאשר מצלמים רק סטילס ולא וידאו, אפשר אף למשוך עד כ-600 תמונות בסוללות האלקליין.

בניגוד למצלמות קודמות של פוג'י, כאן כבר לא תוכלו להשתמש בכרטיסי xD שפוג'י פיתחה ביחד עם אולימפוס. ב-S2000HD קיים מקום רק עבור כרטיסי SD ו בהחלט ייתכן שאנחנו מתקרבים עוד צעד להסכמה גורפת של יצרני המצלמות על משהו נוסף שהוא לא נקודת חיבור החצובה.

לאחר מכן במה שיש בתוכו

ממשק הניהול פשוט למדי. בתחילת השימוש קיים בלבול קטן בנוגע לפעולות שמקשי הבחירה מבצעים, אך הדבר נובע לא כתוצאה מסימון לא ברור אלא יותר מאינטואיציה לגבי ממשקי משתמש. הזזת חוגת המצבים מציגה את המצב הנבחר על המסך כאשר לצידו יש תיאור קצר. כמעט כל לחיצה על כפתור פעולה תציג למשך שתי שניות תיאור גרפי ולעיתים גם מילולי של המצב הנבחר – דבר שיעזור מאוד למשתמשים חדשים שלא נוהגים לקרוא את חוברת ההוראות ולומדים תוך כדי שימוש. למרבה הצער, השפה העברית נעדרת מן התפריט, כמו גם הערבית. המסך עצמו מהיר תגובה ומסוגל להתמודד היטב עם ייצוב התמונה בעת טלטול המצלמה – כמו גם חיישן הייצוב של המצלמה עצמה.

ורק אחרי זה במה שהוא מייצר

מבחינת הביצועים, ה-S2000HD מאכזבת למדי. שני המאפיינים העיקריים שלה – צילום ה-HD והזום הגדול לוקים בחסר. הזום איטי עד כדי דמעות, ולוקח למעלה מ-3 שניות להגיע להגדלה המקסימלית. הוידאו עצמו מרשים ביותר באיכותו (1280), אך לא ניתן לצלם סרטונים שאורכם עולה על רבע שעה, אלא אם אנחנו מעוניינים להתפשר על האיכות ואז היתרון של המצלמה נהיה חסר תועלת. כמו כן, צילום ב-HD מעמיס על הסוללה עד כדי כך שהבמאי החובבים שבינינו ייאלצו להסתפק בשלושה סרטונים ואולי עוד כמה דקות בודדות בטרם יפגשו באייקון המהבהב של הסוללה המתרוקנת.

מנגנון זיהוי הפנים סביר ביותר – הוא מזהה את מרבית הפרוצפים שיצוצו לכם בעדשה, אך מפעם לפעם הוא שוגה ומזהה גם צורות מעוגלות אחרות כגון כדור כדורסל או שעון. במצב המאקרו המיקוד בתמונה איכותי מאוד, עד אשר מתקרבים למרחקים של פחות מס"מ וחצי. אמנם לצורך כך קיים מצב מיוחד, אבל על-פי רוב, ה-S2000HD פשוט לא מצליחה להתמקד באובייקט.

מכיוון שמדובר בעדשה רחבה, לא הופתעתי במיוחד לראות טשטוש קל בפינות התמונה. אקח את ההערה הזאת דווקא לכיוון החיובי שכן הטשטוש מזערי ובהדפסה רגילה של תמונה, לא שמים אליו לב כל עוד לא מחפשים אחריו במיוחד. הבעיה העיקרית של צילום הסטילס במצלמה היא איכות התמונות ברגע שחוצים את רף ה-400 ISO ברגישות. עשרת מיליוני הפיקסלים האקטיביים שעל גבי החיישן לא מצליחים להתמודד כל-כך טוב עם הצפיפות שבה הם מרוכזים, ואף שמדובר במספר נמוך מן המקובל לאחרונה, מומלץ ביותר שלא לצלם ברגישות גבוהה אם אתם רוצים תמונה שתצא טוב גם בהגדלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לסיכום

פוג'י S2000HD מפתיעה לטובה בקלות השימוש, בזום הגדול ובמחיר הנמוך יחסית למצלמות אחרות בתחום – 1,260 שקלים ביבוא של קבוצת שמעוני. מרבית הבעיות והדברים שהפריעו לי במצלמה וציינתי במסגרת הביקורת הזאת נראים בעיקר כחסמים מלאכותיים בעיקרם שהמפתחים יתגברו עליהם או שיסירו אותם בגרסאות הבאות של המצלמה.

זאת אינה מצלמה המיועדת אל החובב המתקדם – היא לא מהירה במיוחד (וכאשר היא כן, בא הדבר על חשבון איכות התמונה), אבל מייצרת תמונות טובות למדי ולפיכך מומלצת רק לאנשים שמחפשים מצלמה ביתית לא מחייבת.

  • עוד באותו נושא:
  • פוג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully