וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה נגד הסיינטולוגיה

סוכנויות הידיעות

31.5.2009 / 11:11

חברי מוכרים בכת/דת נחסמו מעריכת האנציקלופדיה המקוונת בצעד ראשון מסוגו, מכיוון שהשתמשו בה להפצת תעמולה

חברים בכנסיה הסיינטולוגיה כבר לא יכולים להשתמש במחשביהם כדי להיכנס לאתר ויקיפדיה כדי לערוך ולשנות ערכים הנוגעים לכנסייה, כך הודיעו בכירים מהאתר ל"רג'יסטר". זוהי הפעם הראשונה שמנהלי האינציקלופדיה המקוונת אוסרים מחברי דת מסוימת גישה לעריכה ולשינוי התכנים.

ועדת הבוררות של ויקיפדיה החליטה לאסור את העריכה על ידי חברי הכנסייה, בעקבות תלונות על כך שסיינטולוגים רבים משתמשים באינציקלופדיה המקוונת כדי להפיץ תעמולה, לפי העיתון. באופן מעשי, כל המחשבים שלהם כתובת IP הרשומה כשייכת לכנסיית הסיינטולוגיה ייחחסמו לעריכה באתר.

לכנסיית הסיינטולוגיה, אשר הוקמה בשנת 1953 על ידי ל. רון האברד, יש היסטוריה ארוכה בנוגע לשימוש בלתי ראוי באינטרנט. במקרה הנוכחי, אשר החל בדצמבר האחרון, נוגע ל-400 מאמרים בנוגע לכנסייה וחבריה.

באותם עמודים נערכו מלחמות עריכה, בין חברים בכנסייה שהשתמשו בחשבונות מרובים כדי להכניס את התכנים שלהם ובין מבקרי הכנסייה שטענו שטקסטים שהם הכניסו שונו ונערכו. למעשה, זהו המקרה הרביעי שהובא לתשומת לב ויקיפדיה בו נערכו מלחמות שכאלה במאמרים הקשורים לסיינטולוגיה. ועדת הבוררות של ויקיפדיה מנעה גם כניסתם של משתמשים בודדים לכל אתר הקשור לסיינטולוגיה במהלך ששת החודשים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully