וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיו בני אדם

דידי חנוך

1.6.2009 / 10:54

בשבוע שעבר, עסקנו בהטרדה מינית באינטרנט. עכשיו הגיע הזמן להרחיב את היריעה להתנהגות מקוונת בכלל

מעבר לסוגיית ההטרדה המינית, היה לטור התלונות של השבוע שעבר מסר נוסף, שהגיע הזמן לשוב אליו ולהרחיב אותו: האינטרנט היא חלק מהחיים שלנו. זה לא מקום מוזר שבו יש נורמות שונות. זה "מקום" בו רוב תושבי המדינה הזאת נמצאים דרך קבע. מקום שרוב מכריע של קוראי וואלה! TECH נמצאים בו כל יום. אז אולי הגיע הזמן לשוב ולדבר על איך אנחנו מתנהגים כאן?

בעבר כתבתי על הצורך בזהות וירטואלית קבועה. וכפי שצוין בסוף הטור בשבוע שעבר, הצורך הזה הולך ומתממש. הזהות שלכם בפייסבוק או במקושרים אמנם עדיין אינה הזהות שלכם בוואלה!, אבל הדברים האלה הולכים ומתחברים. רוב הדברים שתעשו ברשת בשנים הקרובות ייעשו עם השם שלכם, או לפחות עם שם קבוע שמזוהה עם הזהות האינטרנטית שלכם.

אנחנו יכולים לקבול על אובדן הפרטיות ברשת, ויש כאן אלמנטים בעייתיים. אבל זאת גאות שלא הולכת לעצור. ולכן אולי הגיע הזמן לשוב לשיחה ששמה "איך אנחנו מתנהגים ברשת?"

נתחיל לגלגל את הכדור עם כמה כללים פשוטים של עשה ואל תעשה. ונראה איך מתקדמים משם.

אל תעשו

אל תהיו בהמות

עשו

תהיו בני אדם

זה הכל?

כן. זה הכל. לא מסובך מדי, נכון? שני כללים ממש פשוטים, שאם תתנהלו על פיהם, יהיה טוב יותר לכם ולאנשים בהם אתם נתקלים ברשת. רובנו, בשורה התחתונה, לא בהמות. ואלא שכן? יש ביטוי חביב באנגלית: Fake it till you make it. כלומר, תעמידו פנים שאתם בני אדם מספיק זמן, ובתקווה תהיו בסוף בני אדם.

אני יודע שזה נשמע פשטני. אבל זה עובד. זה עבד בפורומים של שחר האינטרנט, זה עבד בחדרי IRC של אותה התקופה. רוב הזמן, זה עובד לא רע בטוויטר, מקום בו כדי שימשיכו לעקוב אחרי אדם למרות שהוא בהמה, צריך שיהיה בהמה מפורסמת והעוקבים אחריו יהיו מוכנים לקבל את הרע עם הטוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה עם האנונימיות?

כל הנאמר לעיל לא פוסל את חשיבות האנונימיות והפרטיות ברשת. יש דברים שאי אפשר, לא רצוי ולא כדאי להביע בשם שלכם. יש לאנונימיות תפקיד קריטי בחשיבותה של הרשת ככלי דמוקרטי מהמעלה הראשונה. אבל גם כאן, עדיפה הזהות הקונסיסטנטית, אלא אם הדברים שאתם אומרים מעמידים אתכם בסכנה כזאת שחשוב לנקוט בצעדים מיוחדים כדי להגן על הפרטיות. אנשים מקשיבים יותר לקול שהם מכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully