וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מחפשת במקום

דידי

1.6.2009 / 14:09

חברת הסלולר משיקה חיפוש מבוסס מיקום תחת השם "סלקום מכ"ם". האם מדובר בתחילתו של שינוי? בדקנו

חברת סלקום מצטרפת למגמה הגואה בעולם של חיפוש מבוסס מיקום, ומשיקה את מכ"ם, חיפוש ששואב את המיקום מהתא ברשת הסלולרית, ולא ממקלט GPS.

החיפוש, שמשתמש במאגר המידע של אתר מפה, מסודר לקטגוריות, או שניתן פשוט להכניס שם קטגוריה או שם עסק לתיבת החיפוש. התוצאה כוללת מפה עם התוצאות בנוסף לרשימה שנראית דומה מאד למה שהייתם רואים בחיפוש עסקים רגיל: שם, כתובת, מספר טלפון.

הקלקה על תוצאה מביאה לעמוד של בית העסק, שכולל סקירות מאתר מפה - כולל חוות דעת גולשים - הוראות הגעה וקישור לחיפוש חניונים וכספומטים ליד בית העסק. את תוצאת החיפוש ניתן לשלוח לתוכנת הניווט Navigator במכשירים בהם זו מותקנת.

עובד?

בבדיקות שלנו, החיפוש עבד היטב והביא תוצאות רלוונטיות. אך היו לנו כמה בעיות משמעותיות איתו. ברמת הממשק, מדובר בחיפוש באתר ה-Wap של החברה, מה שאומר שמדובר ביישום אטי, ולא מאד נוח. היינו מעדיפים אפשרות להתקין יישום במכשירים מתקדמים לצד אתר ה-Wap - ההכרחי כדי שכל המשתמשים יוכלו להשתמש בשירות.

בנוסף, חסר מאד אלמנט חברתי. אין אפשרות לשלוח את מיקום בית העסק לחברים, אין אפשרות לשלוח את המיקום שלכם לחברים, אין שום קישור לחברים או לספר הכתובות שלכם ביישום. זאת פגיעה מהותית באפקטיביות של השירות, במיוחד כאשר משווים אותו לכמה מהשירותים מבוססי המיקום שמושקים בימים אלה בעולם.

פלטפורמה

למרות החסרונות, יש בגישה של סלקום אלמנט מעודד אחד, והוא ההתייחסות לשירות כפלטפורמה עליה ניתן לבנות ולא כמוצר מוגמר. החברה מתכוונת להוסיף אלמנטים חברתיים בהמשך, ואף מעוניינת לעבוד עם מפתחים שירצו לבנות מוצרים על בסיס נתוני המיקום של המערכת.

זהו הכוח הפוטנציאלי האמיתי של השירות. אם תשכיל סלקום לפתח אותו, להוסיף יישומים ויכולות ואת המרכיב החברתי, יכול מכ"ם להיות שירות שימושי באמת בעבור משתמשי החברה. אם היא תשכיל לאפשר ללקוחותיה לשלוח נתונים גם למשתמשי רשתות אחרות, הרי שהיא תבנה שירות שהוא לא רק שימושי כי אם שער לגיוס לקוחות.

סלקום, כמו חברות סלולר אחרות, נמצאת בתהליך של שינוי מחשבתי, מהעולם הסגור מאד של הסלולר, לחשיבה אינטרנטית. זהו תהליך מתמשך, והצלחתן של החברות תימדד ביכולת שלהן לבצע את השינוי באופן חכם, מושכל, ולא אטי מדי. בעוד חברות הסלולר פולשות לאינטרנט, חברות האינטרנט מבצעות את המהלך ההפוך. והן מהירות יותר.

סלקום מכ"ם ניתן בחינם למשך תקופת ההרצה שתימשך חודשיים או שלושה. לא ברור מה יהיה המודל העסקי שלו לאחריה. אם החברה תשכיל לשמור על הבסיס כמוצר חינם, ולבנות ערך נוסף מעליו, יהיה זה סימן שהיא החלה להפנים באמת את השינוי המחשבתי הדרוש.

סלקום מכ"מ יהיה זמין לכל לקוחות דור 3 של סלקום בימים הקרובים, ולכל שאר הלקוחות תוך מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully