וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון

סוני אריקסון W705 הוא מכשיר מוזיקה נטול חידושים, שאוסף את היכולות של קודמיו באריזה חדשה, וזה לאו דווקא רע

ה-W705 שוכב על שולחן העבודה, ממש מולי. הוא בילה מול העיניים שלי חלק לא מבוטל מהשבועות האחרונים, והתמיהה aהוא מעורר בי זהה לזו שחשתי רגע הראשון בו ראיתי אותו. הסיבה לכך איננה כיעור או יופי יוצאים מגדר הרגיל, וגם לא סט תכונות דל או עשיר במיוחד. ההפך הוא הנכון – מפתיע אותי שב-2009, כשכל חברה (כולל סוני אריקסון) מציגה מכשירים ייחודיים ומרשימים, עדיין יש שוק למכשירים כמו זה, שלא מחדשים כלום.

זה לא דבר רע. נכון, כשיש כל כך הרבה מכשירי נישה, וכל כך הרבה נישות שונות, כמעט כל אחד יכול למצוא את המכשיר שכאילו הותאם במיוחד עבורו, אבל לפעמים כל מה שרוצים זה טלפון שלא יהיה יוצא מגדר הרגיל, מכשיר פונקציונאלי ולא מסובך. בעבר זה היה המיינסטרים, ואילו כיום אפשר להגדיר את המכשירים האלה כנישה בפני עצמה.

שפשפת מסך

הרושם הראשוני אותו משאיר ה-W705, ברגע בו תפתחו לראשונה את הסליידר הזה, הוא "טוב, אבל לא מצויין" – אחד המשפטים המעצבנים ביותר שהניב עולם הפרסום בשנים האחרונות, אך בו בזמן תיאור הולם למה שקורה כאן. החומרים מהם המכשיר בנוי – מתכת ופלסטיק מחוספס, אמנם מרגישים איכותיים ביד, אבל מנגנון הסליידר יושם בצורה לא מאוד טובה. בכל פעם בה תזיזו את מסך הטלפון כלפי מעלה כדי לחשוף את מקשי המספרים, תרגישו כאילו המסך משתפשף כנגד גוף המכשיר, תחושה לא נעימה. לאחר שבוע-שבועיים, כמעט ולא שמים אליה לב, אבל בימים הראשונים היא מורגשת מאוד, במיוחד אם מזיזים את המסך באיטיות.

אבל בואו נחזור למראה החיצוני. מתחת למסך המכשיר, 2.4 אינץ' גודלו (240x320 פיקסלים, פועל היטב גם עם אור שמש), תמצאו מספר מקשי שליטה שמסודרים בשלושה עיגולים. 11 אפשרויות לחיצה בסך הכל, עם סידור נוח ואינטואיטיבי שמאפשר גם לבעלי אצבעות גדולות להשתמש בכפתורים בקלות. הכפתורים האלה שולטים על קבלת שיחה ודחייתה, מחיקת קלט, מנהל יישומים, פונקציות תפריט ושליטה בממשק המוזיקה. אם אתם לא צריכים להתקשר או לשלוח סמס, ולא רוצים לשחק בכותר שדורש מכם את מקשי המספרים, אין סיבה לפתוח את הסליידר. וזה מצויין. אך גם אם תפתחו אותו, תמצאו מקשים שאמנם נראים קטנים, אבל הנם מרווחים וקל ללחוץ עליהם.

ווקמן נטול קלטות

מערכת ההפעלה של המכשיר היא אותה המערכת הייעודית של סוני-אריקסון למכשירים לא מתוחכמים שלה. אם טרם יצא לכם להשתמש בה, נגיד שהיא נוחה לרוב, וקל מאוד ללמוד להשתמש בה. יש מספר החלטות עיצוביות מוזרות (מה תפריט התוכנות עושה בחלק של "ארגונית", למשל) אבל לכל טלפון שאינו מיועד רק לשיחות תמצאו מוזרויות כאלה.

כפי שמזכירה לנו אות ה-W בשם המכשיר, שמצויירת גם מספר פעמים על המכשיר עצמו, מדובר באחד מהטלפונים המשתייכים לסדרת "ווקמן" – מכשירים עם ייעוד מוזיקלי. ואכן, יש כאן את כל סט התוכנות של ווקמן, שחוץ מנגן מוזיקה מרשים עם פונקציות מגניבות כמו זו שמנתחת את המוזיקה שלכם על פי קצב ומצב הרוח שהשירים משרים. כמו כן, יש כאן את המנגנון הנפלא TrackID, המאפשר לכם להשמיע לטלפון מספר שניות של שיר ולקבל מידע כגון שם השיר והמבצע שלו דרך האינטרנט. זה עובד גם בשירים ישראליים, כולל שירים חדשים יחסית ('עולם שקט' של הקספרים, למשל).

הבעיה הגדולה במכשיר מבחינה מוזיקלית – בעיה שאופיינית לכל מכשירי סוני אריקסון - היא היעדר שקע סטנדרטי לאוזניות. נכון, בערכה של המכשיר יש מתאם דיבורית עם שקע סטנדרטי, אבל היינו מצפים מטלפון שממותג 'ווקמן' לשקע אוזניות מובנה

מוזיקה, ללב היא חודרת

המפרט של ה-W705 כולל עוד מספר תכונות עליהן לא צריך להתעכב: מצלמה סבירה למדי של 3.2 מגהפיקסל, שמייצרת תמונות אשר נראות נהדר על המכשיר עצמו אבל שורדות טוב מעבר לנייר או למסך מחשב; חריץ הרחבה לכרטיסי זכרון M2 (לא MicroSD, עצוב), קישוריות בלוטות' ו-Wifi, מצלמה מקדמית לשיחות וידאו, רדיו FM שעובד טוב, תמיכה בדור 3.5 וחיישן הטיה.

נקודת האור הבהירה ביותר בטלפון הזה היא הסוללה שלו. בסוני-אריקסון אמנם מבטיחים 350 שעות המתנה או 4 שעות שיחה, אבל הצלחנו להגיע לתוצאות הטובות מאלה ב-20-30 אחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כותרת

כפי שכבר אמרתי בתחילת הביקורת, כל מה שתיארתי כאן לא ייחודי למכשיר הזה. פונקציות כמו ווקמן ו-TrackID אמנם בלעדיות לסוני-אריקסון, אבל הן נכללו גם בדורות הקודמים של מכשירי הווקמן. השינוי העיקרי ביניהם לבין ה-W705 הוא ליטושים עיצוביים. אם זה מה שאתם רוצים – טלפון מוזיקלי לא מתוחכם ולא מתחכם – ושפשוף המסך לא מעצבן אתכם, זוהי בחירה סבירה ביותר.

מחיר בסלקום:
60 ¤ לחודש במשך 24 חודשים (מבצע "שנה ראשונה חינם")
למדברים מעל 150 ¤ בחודש, החזר מלא

מחיר באורנג':
69 ¤ בחודש למשך 36 חודשים
בשימוש מעל 100 ¤ בחודש, 39 ¤ בחודש במשך 36 חודשים
בשימוש מעל 200 ¤ בחודש, 9 ¤ בחודש במשך 36 חודשים
מחיר מחירון: 99 ¤ בחודש במשך 36 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully