וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Skyfire

דידי חנוך

2.6.2009 / 11:37

הדפדפן הסלולרי מגיע לגרסה 1.0, ומציג גלישה משופרת לסלולריים מתקדמים של נוקיה ולמכשירי חלונות מובייל

לפני קרוב לשנה כתבנו לראשונה על הבטא של Skyfire, הדפדפן לסימביאן וחלונות מובייל שאמור להביא את חווית האינטרנט ה"אמיתית" למכשירים סלולריים.

כעת יוצא הדפדפן הנייד בגרסה 1.0 ומממש את ההבטחה הגלומה בו במידה לא מבוטלת. סקייפייר מצליח להציג עמודי אינטרנט מלאים ללא בעיה, ומתמודד באופן מושלם גם עם אתרים ישראליים.

הניווט מתבצע באמצעות הסמן, כאשר לחיצה כפולה מתמקדת על המקום בו אתם נמצאים. לא התאפשר לנו לבדוק את התוכנה על מכשירי מגע, אבל הזום אמור לעבוד גם שם בלחיצה כפולה על המסך, כפי שהוא עובד באופרה מיני.

המתחרים העיקריים של סקייפייר כרגע הם הדפדפן המובנה של נוקיה ודפדפני אופרה מובייל ואופרה מיני. ובכל הנוגע להצגת עמודי אינטרנט מלאים, הוא מנצח את שלושתם. הדפדפן מצליח להציג מדיה עשירה, כולל פלאש, ג'אווסקריפט וג'אווה. במכשירים בעלי מסך גדול, החוויה שלו תהיה קרובה מאד לחווית האייפון המיתולוגית.

בנוסף, כולל הדפדפן אפשרות לצפיה בעדכוני פייסבוק וטוויטר, ועדכון של הפרופיל היישר מתוכו. זה לא תחליף ליישום טוויטר אמיתי כמו Gravity, אבל בהחלט נותן פתרון לא רע למי שלא רוצים לרכוש תוכנה ייעודית. אפשר גם להתעדכן מעמוד הבית שלו בהזנות RSS, המשולבות עם עדכוני הרשתות החברתיות בזרם עדכונים אחד. הוא מגיע עם מספר הזנות קיימות, מאתרי חדשות ומאתרי מדיה כמו הולו ויוטיוב, וניתן למחוק ולהוסיף בקלות רבה.

הבעיה המרכזית של Skyfire היא האיטיות. מדובר בבעיה שרודפת את הדפדפן מיומו הראשון, ואשר שופרה בהדרגה. הוא לא רחוק כרגע במהירותו מהדפדפן המובנה של נוקיה, אבל הוא עדיין לא מהיר מספיק. ולעומת אופרה מיני, הוא אטי מ-א-ד. אבל, כאמור, יכולות התצוגה שלו עולות מאד על אלו של האופרה.

לטעמנו הוא לפחות שווה בדיקה בעבור בעלי מכשירי נוקיה תואמים (כל סמארטפון, כלומר כל מכשיר שרץ על סימביאן S60), והורדה חובה בעבור בעלי חלונות מובייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully