וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: התחרות בשוק הסלולר אינה מספקת

צבי זרחיה

2.6.2009 / 12:59

סמנכ"ל סלקום ברטוב: "תחושתנו שהכנסת מתייחסת אל הסלולר שאם אתה מרוויח אתה גנב"

"התחרות בשוק הסלולר אינה מספקת. צריך להגביר אותה וזוהי מטרת המשרד בהכנסת מפעיל נוסף. ככל שיהיו יותר שחקנים, התחרות תהיה גדולה יותר ולא צריך להיות כלכלן גדול כדי להבין את תנאי השוק" - כך אמר בצהריים שר התקשורת משה כחלון בדיון שמקיימת ועדת הכלכלה על הכנסת בעניין מפעיל סלולרי חמישי ובהכנסת מפעילים וירטואלים. ההצעה להכנסת מפעיל וירטואלי כלולה בהצעת חוק ההסדרים במשק שתוגש בעוד שבועיים לאישור הכנסת בקריאה הראשונה.

כחלון הוסיף כי "אני מאמן שהתחרות תגרום לשיפור השירות, התייעלות ולמחירים הוגנים למרות שאיני יכול לומר שהמחירים מטורפים ביחס לעולם. המגמה שלנו היא להוזיל את המחיר לצרכן. משרד התקשורת רוצה להכניס תחרות נוספת בתחום הסלולר. תחרות בריאה טובה למשק לצרכנים גורמת להתייעלות לשיפור השירות וכמובן גם למחירים הוגנים. אנו מאמנים שמפעיל נוסף או שניים יגבירו את התחרות". עם זאת, כחלון כי אינו יכול להתחייב על לוח זמנים להשלמת המכרז למפעיל חמישי בסלולר.

סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת אסף כהן אמר כי "אנו רואים חשיבות בהגברת התחרות בסלולר. מצבנו טוב לעומת העולם אבל אנו רוצים שמצבנו יהיה טוב עוד יותר. בשנתיים האחרונות חל גידול ברווחיות של חברות הסלולר. זה טוב כי בשוק התקשורת טוב שיהיו חברות חזקות. אבל זה גם מצביע על כך שיש מקום למתחרה חדש שיכנס ובתקופת כניסתו לשוק, בשלב שבו ינסה לאסוף מנויים יגרום ללחץ תחרותי בחברות הסלולר מעבר למה שקיים כיום. בשוק השיחות הבינלאומיות פעלו 3 חברות עד 2004 נכנסו חברות נוספות בהיקפי פעילות נוספים אבל באופן מהר הורידו את רמת המחירים באותו שוק. לפיכך, אנו רואים חשיבות רבה בכניסתו של מתחרה חדש".

לדברי כהן, המשרד שוקל להעניק הקלות במכרז למתחרה חדש, כמו תמלוגים והחזר תשלום עבור תדר. הפעולות הללו יתבצעו על ידי משרד התקשורת מול החברות.

איתמר ברטוב, סמנכ"ל סלקום, אמר כי "אנו בעד תחרות אבל יש לנו מחלוקת עם משרד האוצר על האופן שבו מעוניינים ששחקן נוסף יכנס לשוק. אנו תוהים האם הקריאה למפעילים נוספים בענף הסלולר פעילות 4 חברות".

ברטוב הוסיף כי "בשני העשורים האחרונים הקימו את התשתית ורמת השירות והמחירים הנמוכים ביותר בעולם. המחירים נשחקים לאורך השנים. יש לנו תחושה שהאהדה הציבורית דוחפת למעט בינוניות. הרגשתנו היא שכשאתה מפסיד, אתה אידיוט. אם אתה מגיע עם רווחים, אתה גנב ואם אתה בינוני אתה ראוי לתהילת עולם".

כחלון ויו"ר הוועדה אופיר אקוניס זעמו על דבריו. אקוניס אמר כי "אין כוונה לפגוע בכם. זה בסדר שיהיו לכם רווחים. אף אחד לא מתייחס למי שמרוויח כגנב". כחלון הוסיף: "ייחסת לנו דברים חמורים. אם לא היתה תחרות, אז סלקום לא היתה קיימת. קצת כבוד לכנסת שנתנה לכם אפשרות להתמודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully