וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוני של סוני

בתערוכת E3 הציגה סוני גרסה חדשה ל-PSP ובקר מזהה תנועה לפלייסטיישן 3; הראתה משחקים בלעדיים חדשים רבים

סוני היא החברה האחרונה מבין שלוש חברות המשחקים הגדולות שקיימה את מסיבת העיתונאים השנתית בתערוכת E3. האירוע של נינטנדו נערך שעתיים לפני (ולא הביא עמו בשורות חומרה משמעותיות), ומיקרוסופט הציגה את מרכולתה כבר אתמול, כשהיא מצליחה להדהים את הקהל עם מערכת חדשנית לשליטה בקונסולה – פרוייקט Natal.

חומרה

כמו מיקרוסופט, גם סוני הציגה אבטיפוס של ממשק מזהה תנועה לפלייסטיישן 3. במקרה של סוני, זהו זוג בקרים פיזי שנראים קצת כמו ה-Wiimote, רק עם פנס זוהר בחלק העליון של כל בקר. הממשק מזהה תנועה של הבקרים במהירות רבה, ורגיש לתנועות של עשיריות מילימטרים. לטענת אנשי סוני, מדובר בממשק שיכול להועיל לא רק במשחקים פשוטים אלא גם בכותרים "כבדים" יותר. וההדגמה? היא הייתה מרשימה, אבל לא התעלתה מעל למה שמיקרוסופט הציגו אתמול – ממשק שמזהה את התנועות שלכם בלי שום בקר.

כפי שהודלף לפני יומיים, סוני הציגה באירוע העיתונאים את PSP Go – גרסה קטנה יותר (ב-50 אחוז), קלה יותר (ב-40 אחוז) ונטולת כונן UMD של ה-PSP. בסוני אישרו כי הקונסולה החדשה לא מחליפה את PSP 3000, אלא פשוט מותאמת לקהל שונה. לקונסולה 16 גיגהבייט של זכרון מובנה, חריץ הרחבה לכרטיסי זכרון M2, Wifi ו-Bluetooth. המכשיר החדש יכלול גם תוכנות ייעודיות כמו SenseMe, שמנתחת את המוזיקה שלכם על פי הקצב שלה ומהירותה כדי להתאים רשימות השמעה – תוכנה שכבר קיימת בטלפוני הווקמן החדשים של סוני-אריקסון. מחיר הקונסולה החדשה - 249$ בארה"ב, 249 אירו באירופה; תאריך ההשקה הוא הראשון באוקטובר.

בסוני לא שוכחים גם את הפלייסטיישן 2 הותיקה, בת כמעט עשור, כשהם טוענים כי אינם הולכים להפסיק לייצר את הקונסולה כל עוד הצרכנים רוצים אותה. בשנה האחרונה, 9 מיליון יחידות של PS2 נמכרו ברחבי העולם, ובשנה הקרובה יותר מ-100 משחקים חדשים יגיעו אליה.

תוכנה

יותר מ-24 מיליון מיליון משתמשים נרשמו עד כה ל-Playstation Network – הרשת המקוונת של פלייסטיישן. כיום משיקה סוני גרסה חדשה של Media Go – תוכנת ניהול המדיה שלה, שכעת תאפשר להיכנס גם לחנות של ה-Playstation Network כדי לרכוש תוכן.

החנות, אגב, תגיע גם כאפליקציה מובנית ל-PSP, כשהיא מאפשרת לבעלי הקונסולה לרכוש גם תוכן וידאו, שיוזרם ישירות לקונסולה. ספריית התוכן גדלה גם היא, אבל מרבית התוכן הזה לא תהיה זמינה לישראלים עקב ענייני זכויות יוצרים.

משחקים חדשים

המשחק הראשון שהוכרז באירוע היה Gran Turismo PSP, שהודגם על PSP Go – הגרסה החדשה של קונסולת PSP. המשחק יכלול 800 מכוניות ו-35 מסלולים; מספר מצבי משחק סטנדרטיים לשחקן יחיד ומרוצים מרובי משתתפים שמשתמשים בחיבור קרוב הטווח של הקונסולה. כמו כן, תוכלו להחליף מכוניות בין המוסכים הוירטואליים שלכם לבין אלה של שחקנים אחרים, כדי לאסוף את כל המכוניות שיש במשחק. הכותר יושק ב-1 באוקטובר, יחד עם ה-PSP Go.

ההכרזה השנייה בתחום המשחקים היא שסנייק חוזר ל-PSP, בכותר חדש ששמו Metal Gear Solid: Peace Walker – משחק שמתרחש 10 שנים לאחר Metal Gear Solid 3. לדבריו של הידאו קוג'ימה, יוצר הסדרה, הוא מעורב מאוד בהפקת המשחק, ואיתו גם הצוות של Metal Gear Solid 4. הטריילר הראשון של המשחק החדש כלל קטעי משחקיות מסקרנים והציג את העלילה. המשחק יגיע ב-2010.

משחק נוסף שהוכרז הוא כותר בלעדי חדש בשם Agent, שמפותח על ידי Rockstar North – האולפן שפיתח את המשחקים האחרונים בסדרת GTA. המשחק יכניס את השחקן לנעליו של מרגל בתקופת המלחמה הקרה.

נ.ב. האם יכול להיות שהמלחמה הקרה היא מלחמת העולם השניה החדשה עבור משחקים? בואו נקווה שכן, מזמן לא פגשנו סובייטים מרושעים.

The last Guardian הוא המשחק השלישי בסדרה שהביאה לנו את Ico ואת Shadow of the Colossus. המשחק, שהטריילר שלו דלף לאינטרנט לפני מספר שבועות, מגיע רק לפלייסטיישן 3, בתאריך לא ידוע. כמו כן, לא ברור עדיין אם וכיצד הוא מתקשר לשני הכותרים הקודמים בסדרה, אבל הטריילר מרשים.

לאחר טריילר של פיינל פנטזי 13, שמגיע בסתיו הקרוב, הוצג לראשונה גם טריילר של פיינל פנטזי 14 – משחק יגיע בשנה הבאה כשהוא בלעדי לפלייסטיישן 3. FF 13, להזכירכם, יוצא גם לאקס-בוקס 360, אבל מסתבר שסוני החליטה להשקיע בהפיכת הסדרה לבלעדית עבורה פעם נוספת.

בעקבות ההצלחה של Little Big Planet, מגיע לפלייסטיישן 3 ב-2010 משחק בלעדי נוסף שמבוסס על תוכן גולשים. זהו Mod Nation Racers – משחק מרוצי קארטים מצועצע עם אפשרויות התאמה אישית של הדמויות, כלי הרכב ומסלולי מרוץ. הכלי לבניית המסלולים נראה מרשים מאוד ואינטואיטיבי. תוך מספר דקות ניתן לבנות ולעצב מסלול תוך שימוש בבקר של הקונסולה. יצירת עדר כבשים בשולי הכביש מעולם לא הייתה קלה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

משחקים מוכרים

לאחר שנים בהן סוני הכריזו כי הם לא מתלהבים מהרעיון של משחקים בלעדיים, במסיבת העיתונאים הנוכחית לא הפסיקו בחברה להזכיר עד כמה מגניבים הכותרים שיוצאים רק לקונסולה. הדוגמה הראשונה אותה הראו בחברה היא Uncharted 2 – כותר ההמשך לאחד המשחקים הראשונים שהראו את כוחה של הקונסולה באמצעות גרפיקה מרשימה והיעדר מסכי טעינה. המשחק החדש נראה, כצפוי, נראה יותר טוב מהראשון הן מהבחינה הגרפית והן בכל הקשור למשחקיות עצמה, כשאת הג'ונגלים וההריסות החליפה תפאורה אורבנית. המשחק ייצא רק בעוד מספר חודשים, אך כבר היום בלילה תושק הבטא הפתוחה למצבים המקוונים שלו.

משחק נוסף אליו קיבלנו הצצה ראשונה הוא MAG – כותר פעולה בו יכולים 256 אנשים להילחם אחד בשני על מפות ענקיות, כשהם מחולקים לשתי קבוצות וצוותים בתוך הקבוצות האלה. המשחק הזה מסקרן עקב השימוש הנרחב שהוא עושה בעבודת צוות. נראה כי למפקדי צוותים וקבוצים ברחבי המשחק תהיה גישה למפות טקטיות וחלוקת משימות, ואילו החיילים הפשוטים יתוגמלו על מילוי המשימות האלה. במהלך ההדגמה, ראינו שימוש לא רק בכלי נשק שונים אלא גם בכלי טיס דוגמת מסוקים וכלי רכב משוריינים.

קרייטוס כועס. הסאגה של אל המלחמה, שתגיע לסופה ב- God of War 3 כשזה יושק במרץ 2010, תציג – כפי שאפשר היה לראות בדמו שהוצג באירוע – גיבור עצבני ואלים מאי פעם. את הרמה הגרפית הגבוהה של המשחק כבר ראינו בטריילרים קודמים, אבל כאן קיבלנו הדגמה רציפה של מספר דקות מהשלב הראשון במשחק. ניתן לראות שהמשחקיות הבסיסית נשארה זהה, ועיצוב השלב דומה מאוד למה שראינו במשחקים הקודמים.

Assassin's Creed 2 נראה נהדר. השלב שהודגם במשחק שונה מהשלב שרואים בטריילר שהושק אתמול, וכעת יש גם פרטים חדשים. גיבור המשחק, שאיננו מחסל מקצועי אלא איש שמחפש נקמה, משתמש לא רק בכלי נשק שגרתיים לתקופת הרנסנס אלא גם בשדרוגים ייחודיים שעוצבו על ידי הגיבור על ידי ליאונרדו דה-וינצ'י. במשחק יהיו 30 כלי נשק, ו-6 כלים מיוחדים אותם ניתן לפתוח באמצעות גרסת ה-PSP של המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully