וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של פאלם הגיע

דידי חנוך

7.6.2009 / 12:49

Pre, הסלולרי החדש שאמור להציל את פאלם ולהוות מתחרה ראוי לאייפון, הושק בסוף השבוע. כל הפרטים על ההשקה

אתמול הושק Palm Pre, הסלולרי של חברת פאלם שהוצג לראשונה בתערוכת CES ועורר עניין עצום מאז ההכרזה ועד היום. הפרה הוא סלולרי עם עול כבד על כתפיו: הוא אמור להציל את היצרנית שלו מאבדון, להפוך את מפעילת הסלולר שמשיקה אותו לרלוונטית ולהוות מתחרה אמיתי לאייפון של אפל.

מוקדם מכדי לדעת האם הוא יצליח לעמוד בציפיות הגבוהות מאד שנתלו ממנו, אבל ניתן בשלב זה לסקור את את ההשקה עצמה, והתגובות להן זכה המכשיר.

סקירת הביקורות

ביקורות על ה-Pre החלו לדלוף כבר ביום רביעי בערב, והזרם הפך לשיטפון ביום חמישי. העיתונים הגדולים ובלוגי הגאדג'טים והסלולר הגדולים פרסמו כולם את הביקורות שלהם, כאשר ניתן לסנתז מהן חוות דעת די אחידה: מדובר במכשיר טוב מאד, עם מקלדת בינונית, זמן סוללה גרוע - אבל לא גרוע יותר מהאייפון וה-G1 - מערכת הפעלה מדהימה, מחסור מצער בתוכנות צד שלישי ונטייה להתחמם יותר מדי.

רוב המבקרים שזכו להשתמש בפרה במשך תקופה של כמה ימים סברו שמדובר במכשיר שמהווה מתחרה אמיתי לאייפון. עורך אתר Engadget ג'וש טופולסקי אמר שהוא שוקל ברצינות לעזוב את האייפון שלו ולקנות את המכשיר. עורכת הסמארטפונים של אתר CNET בוני צ'ה אמרה שללקוחות ספרינט - המפעילה הראשונה שמשיקה את הפרה בארצות הברית - מדובר בחלופה הטובה ביותר ביתרון גדול מאד, ושהשאלה בעבור השאר היא האם לקנות אותו עכשיו או לחכות שהוא יושק ברשתות האחרות.

מבחינה ביקורתית, מדובר בדיוק בתגובה לה פיללו בפאלם. המכשיר מושק שנתיים לאחר האייפון המקורי, ויומיים לפני ההכרזה הצפויה על האייפון הבא. חוזה סלולרי בארצות הברית נמשך בדרך כלל שנתיים, כך שזה הזמן בו רוכשי האייפון המקוריים - שלא שדרגו ל-3G - עומדים בפני החלטה האם לעבור לדור הבא או לעבור למתחרה.

התגובה הקמעונאית

ה-Pre לא זכה לתורות המסיביים להם זכה האייפון בשתי ההשקות שלו עד כה. במידת מה, ניתן לשייך את התגובה הזאת לעובדה שפאלם - למרות היותה חברה אהובה מאד על משתמשיה במשך השנים - לא נהנית מבסיס המעריצים הפנאטי של אפל. וניתן גם לתלות את האחריות על כתפיו של מנכ"ל ספרינט דן הסה, שהודיע שצפויות בעיות מלאי של המכשיר עם ההשקה. כאשר ידוע שיהיו רק כמה יחידות של המכשיר בחנות, מה הטעם לעמוד בתור ארוך שרוב העומדים בו לא יזכו לרכוש דבר?

התחזיות של הסה בנוגע למלאי התממשו במהירות. בחנויות רבות אזל הפרי בשעות הראשונות להשקתו, ובאתר PC World חיפשו אותו בחמש חנויות עד שמצאו חנות עם יחידות במלאי.

הצלחה?

עקב רמות המלאי הנמוכות, קשה לומר למחרת ההשקה האם מדובר בלהיט. אבל לאור הביקורות החיוביות, והידיעה שהולכים לצאת מכשירים נוספים עם WebOS, מערכת ההפעלה של המכשיר שזכתה לשבחים רבים, אפשר להכתיר את ההשקה עצמה כהצלחה.

פאלם עומדת, ככל הנראה, לשרוד את המעבר לפלטפורמה החדשה, ועשויה להציב חלופה אמיתית לאייפון, למכשירי אנדרואיד ולדור הבא של S60. בארץ, יש לפאלם פרה יתרון אחד גדול על האייפון: אנחנו יודעים בוודאות שהוא מגיע לכאן השנה. המכשיר צפוי להיות מושק ברשת פלאפון בסתיו, ולהגיע בהמשך גם לאורנג'.

אנחנו מקווים להשיג יחידה של המכשיר לסקירה בהקדם האפשרי ולהביא לכם את חוות הדעת שלנו על אחד ממוצרי הטכנולוגיה המסקרנים והחשובים של השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פאלם
  • pre

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully