וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העין המיותרת

דידי חנוך

8.6.2009 / 11:57

אם אפל באמת עומדת - כפי שאומרות חלק מהשמועות - להשיק אפשרות שיחת וידאו באייפון החדש, דידי חנוך חושב שהיא טועה

מאז שהושק הדור השלישי של מכשירי הסלולר נפוצה הפיקציה שאחד מעמודי התווך של הטכנולוגיה החדשה היא היכולת לשיחות וידאו. מכשירים ללא מצלמה קדמית ספגו ביקורת קשה בטוקבקים, והיכולת שימשה כחלק עיקרי בפרסומים של הטכנולוגיה ושל מכשירים חדשים.

אבל דבר מוזר קרה בדרך להפיכת שיחות הוידאו לחלק בלתי נפרד מחיינו: אף אחד לא השתמש בהן. זאת הפרזה, כמובן. היו ונותרו משתמשים לשיחות עם המצלמה הקדמית. אבל הם בטלים בשישים. תנסו להיזכר מתי בפעם האחרונה שוחחתם אתם עם מישהו בוידאו בסלולר, או אפילו בסקייפ. אם אתם אנשי עסקים שנמצאים בנסיעות וצריכים לראות את הילדים, או אם אתם גרים רחוק מקרובי משפחה אהובים, יכול להיות שיש לכם שימוש בטכנולוגיה זאת. אבל אחרת? רוב הסיכויים שלא.

למה לא?

חלק מהעניין הוא בכך שהטכנולוגיה לא היתה טובה מספיק. רוחב הפס של מכשירי הדור השלישי המוקדמים לא הספיק לשיחת וידאו איכותית, וגם עכשיו לא מדובר ממש באיכות שידור. אבל כיום האיכות טובה בהרבה, ובמחשב הביתי האיכות מעולה אם רוחב הפס טוב מספיק. ובכל זאת, אנחנו עדיין לא עושים את זה.

הסיבות לכך קשורות במידה רבה בכך ששיחת וידאו היא פלישה משמעותית לפרטיות. כשאנחנו משוחחים בטלפון או בשירות מסרים מיידיים, אנחנו יכולים להיות בכל מצב. עירומים, לא מאורגנים, לא מאופרים. והמקום בו אנו משוחחים יכול להיראות כמו דיר חזירים. וזה לא משנה. רואים את המילים שלנו או שומעים את הקול. אנחנו יכולים לענות לטלפון שמעיר אותנו ולומר "מה פתאום הערת אותי? הייתי ער". וגם אם שני הצדדים יודעים שמדובר בשקר לבן, הוא עובר. זה לא המצב בשיחות וידאו.

מעבר לכך, זה פשוט לא נוח. גם כך אנחנו לא תמיד שומעים נהדר בסלולרי, ואם צריך לשים את הטלפון מול הפרצוף, הרי שאיכות הקול נפגעת ישירות. רוב האנשים לא מדברים עם אזניות, כי גם זה לא באמת נוח. וגם כיום, זה לא נראה נורמלי. ניסויים שנערכו בשנים האחרונות הראו שאם רוב האנשים רואים אדם הולך ברחוב ומדבר סתם כך, המחשבה הראשונה היא שהוא לא בסדר. אם אותו אדם מקרב יד - והיא יכולה להיות ריקה! - לאוזן, הרי שרוב האנשים חושבים שהם רואים דבר נורמלי לחלוטין: אדם המשוחח בטלפון סלולרי.

אפל, לא!

לכן, אם השמועות נכונות ואפל באמת עומדת להשיק באייפון החדש מצלמה חזיתית שתאפשר לנהל שיחות עם מכשירים אחרים ועם משתמשי iChat במק, הרי שמדובר בהשקעה רעה של משאבים לצד דוגמה לכך שאפל שוב עושה את הדברים בדרכה הסגורה והמרגיזה. אם שיחות הוידאו לא יעבדו מול מחשבי חלונות, זה לא מחזק את האקוסיסטמה של אפל. זה סתם מרגיז.

אבל כל אלה הם רק הקצפת מעל לבעיה האמיתית, כאמור. שיחות וידאו זה לא משהו שאנשים רוצים לעשות. בגלל זה אנחנו אף פעם לא מתייחסים לסוגיית המצלמה הקדמית במכשירים. מי שבאמת רוצה לדעת, יכול להתבונן בתמונות של המכשיר. אבל את רוב האנשים זה פשוט לא מעניין. ועד ששינוי חברתי ו/או טכנולוגי יהפוך את זה למעניין, זה לא שווה התייחסות. וזה לא שווה את המאמץ של אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully