וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: אפל ספארי 4.0

דידי חנוך

9.6.2009 / 11:16

הדפדפן של אפל הושק רשמית בגרסתו החדשה. הוא מהיר מאד, מרגיז מאד, ושווה הורדה

בחודש פברואר, כאשר הושקה הבטא הראשונה של ספארי 4.0, בדקנו אותה כאן והגענו למסקנה ברורה: מדובר בדפדפן מהיר מאד, אבל מוגבל מאד ותוצר קלאסי של ההתעקשות של אפל לעשות דברים בדרך שלה. בזמנו, שוק הדפדפנים היה שונה. אקספלורר 8 עוד לא יצא בגרסה סופית, פיירפוקס עדיין עבדו על גרסה 3.1 וכרום עוד לא הגיע לגרסה 2.0. כעת מושק 4.0 בגרסה סופית, והוא מגיע לשוק קשה בהרבה. אקספלורר 8 הרבה פחות גרוע מקודמיו, הבטא הנוכחית של פיירפוקס 3.5 צמצמה משמעותית את פערי המהירות וכרום מקבל בהדרגה תוספים.

לרוץ מהר

נקודת המכירה העיקרית של אפל עם ספארי היא המהירות. המסר של אפל בשיווק הדפדפן פונה ישירות לטהרני הגלישה המהירה. אלה שיוצאים מדעתם כשלוקח לעמוד יותר משתי שניות לעלות. בדקנו אותו לעומת כרום והבטא של אופרה 10 (שני המתחרים העיקריים שלו בכל הנוגע למהירות, כי פיירפוקס ואקספלורר איטיים יותר). בבדיקה שלנו, הוא העלה את עמוד הבית של וואלה! ודף פרופיל בפייסבוק מהר יותר משמעותית מהדפדפנים האחרים. עמוד הבית של CNN עלה במהירות דומה בכרום ובספארי, ולאט יותר באופרה.

בהיבט אחר של מהירות, הוא כשל לעומת שני הדפדפנים האחרים. טאב חדש נפתח מהר יותר באופרה, ובכרום, כאשר אופרה מנצח בקטגוריה הזאת בבירור.

לפי הבדיקות שלנו, שכללו עוד מספר אתרים, ספארי הוא הדפדפן המהיר ביותר שיש כרגע בשוק. ואם מהירות היתה המדד היחיד, היינו עוברים אליו כדפדפן עיקרי.

לרוץ יחף

למרבה הצער, מהירות היא לא המדד היחיד. וכפי שנכתב בסקירת הבטא, מדובר בדפדפן המוגבל ביותר שיש בשוק. בעוד כל המתחרים הפכו את שורת הכתובת למקום חכם ממנו ניתן לשגר חיפוש, השיפור היחיד שאפל הוסיפו מאז הבטא מבחינה זו הוא זה: ניסיון להכניס דבר שאינו כתובת אתר מביא את הגולשים לעמוד שגיאה שיש בו תיבת חיפוש. תודה, באמת. עזרתם מאד.

בנוסף, אין בו תוספים מסוג כלשהו. אפילו לכרום יש כיום מערכת תוספים בסיסית שמשתפרת בהדרגה. אקספלורר, אופרה ופיירפוקס מציעים מערכות תוספים מרשימות מאד, כאשר זו של פיירפוקס עדיין מובילה ביתרון עצום. אבל באפל, כמו באפל, מה שאתם מתקינים הוא מה שאתם מקבלים.

יש הברקות

אבל ספארי הוא מוצר של אפל גם מההיבט השני של העניין: הוא מלוטש עד שהוא נוצץ. חלון האתרים בהם ביקרתם לעתים קרובות נראה מרהיב, ומדובר בדפדפן הראשון חוץ מאקספלורר שכל הטאבים שלו מוצגים כחלונות נפרדים בשורת המשימות של חלונות 7. מעבר למהירות, זה הדבר העיקרי שהיה גורם לנו לעבור אליו כדפדפן עיקרי.

אנחנו לא נעבור אליו כדפדפן עיקרי. בסופו של דבר, ספארי 4.0 הוא מוצר אפל קלאסי. את מה שהוא עושה, הוא עושה מדהים. ואם מה שהוא עושה הוא מה שאתם רוצים, תאהבו אותו מאד. אם אתם רוצים שהוא יעשה דברים אחרים, חבל. אם אתם רוצים אפשרות בחירה, כנראה שהייתם צריכים לבחור במוצר של חברה אחרת.

האם שווה להוריד אותו ולבדוק האם הוא בשבילכם? בהחלט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully