וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתימת פיות בפליקר?

10.6.2009 / 15:49

תגובות המבקרות את נשיא ארה"ב נמחקו מאתר Flickr וחשבונו של הכותב נסגר. ברק אובמה סותם פיות למתנגדיו? כנראה שלא

חשבונו של הצלם שפרד ג'ונסון באתר פליקר – אחד האתרים הפופולאריים ברשת לאחסון תמונות, נמחק, על כך אין עוררין. השאלה היא, האם הוא נמחק בעקבות תגובות אותן כתב ג'ונסון לתמונות שפורסמו בחשבון של הבית הלבן, בהן ביקר את המדיניות של אובמה. התשובה לשאלה הזו לא ברורה, אבל הנה העובדות.

ג'ונסון, צלם עם חשבון "פרו" בפליקר (חשבון בתשלום), אחסן באתר יותר מ-1,200 תצלומים. ב-3 ביוני, פרסם ג'ונסון מספר תגובות בחשבון של הבית הלבן בהן מתח ביקורת על נוסח הנאום של אובמה בקהיר. כשהתמונות נמחקו לאחר יומיים, פרסם ג'ונסון תגובות נוספות בהן מתח ביקורת על המדיניות של נשיא ארה"ב בנוגע לתמונות של עינוי אסירים בידי צבא ארה"ב, אשר לשחרורן מתנגד הממשל. באותו היום, גילה ג'ונסון כי חשבונו נסגר בלי התראה מוקדמת.

התגובה של יאהו למקרה היא שג'ונסון הציף את פליקר עם תגובות, ופרסם תצלום בוטה של אסיר שמהווה הפרה של תנאי שימוש באתר. גם החשבון ממנו לקח ג'ונסון את התצלום נמחק, כמו גם תגובות שלו על התצלום. מי מחק את התגובות של ג'ונסון לתצלומים בחשבון של הבית הלבן - לא ידוע, החשבון מנוהל ככל הנראה על ידי יותר מבן-אדם אחד, ורוב הסיכויים הם שלא מדובר באנשי ממשל בכירים. בכל מקרה, הנציגה של פליקר איתה דיבר הצלם הכחישה כל קשר בין המקרה לבין סגירת החשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully