וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגע לא טוב

דידי חנוך

15.6.2009 / 11:12

סמסונג S8300 Ultra Touch מציג יכולות יפות ומצלמה מעולה לצד ממשק שהוציא אותנו מדעתנו

בשנה שעברה סקרנו כאן את F480, המכשיר הראשון של סמסונג עם ממשק המגע Touchwiz. מצאנו מכשיר עם ממשק יפה ובלתי שמיש כמעט לחלוטין. עכשיו מגיע היורש של אותו מכשיר, עם יכולות משופרות, מבנה סליידר שמוסיף מקשי חיוג, וגרסה חדשה של אותו הממשק. האם אהבנו אותו יותר?

הטוב

S8300 הוא מכשיר נאה, שבנוי היטב. הוא נוח ביד, ונראה טוב. זה גם המכשיר הראשון שמגיע לשוק הישראלי עם מסך מגע קפסטיבי - כלומר, מסך שמותאם לשימוש באצבע ולא בעט מגע, ממש כמו זה של האייפון. אבל אין ספק שגולת הכותרת שלו היא המצלמה. מדובר במצלמת 8 מגפיקסל מצוינת עם זיהוי פנים, פוקוס אוטומטי וממשק העלאת תמונות שעושה עבודה מעולה אם אתם רוצים להעלות תמונות לפייסבוק. לאחר הגדרת חשבון הפייסבוק שלכם, נדרשות שתי לחיצות בלבד לאחר צילום תמונה על מנת להעלות אותה לרשת החברתית הפופולרית ביותר, וברוב הפעמים היא תעלה ללא שום בעיה. גם מצלמת הוידאו של המכשיר טובה מאד, אולי הטובה ביותר שבדקנו במכשיר סלולרי.

למכשיר גם יכולת עריכת וידאו (אפל לא המציאו את התכונה הזאת באייפון החדש), יישום מפות של גוגל שעובד מצוין, וגישה מהירה לתכונות רבות באמצעות תפריט הוידג'טים במסך הבית. בנוסף, זמן הסוללה סביר פלוס. המכשיר שרד יותר מיום של שימוש אינטסיבי, ומספר ימים בשימוש קל.

צעד אחורה

המכשיר, כאמור, בנוי היטב. אבל זה לא אומר שהוא בנוי בחוכמה. יש לנו שלוש תלונות עיקריות הקשורות לעיצוב הפיזי שלו. נתחיל מהקל אל הכבד. היעדר שקע אזניות סטנדרטי נראה לנו כמו תזכורת לכך שהעבר היה מקום עצוב, וכנראה המכשיר הזה הגיע ממנו. זה מכשיר מולטימדיה, אז למה אני חייב להשתמש במתאם של סמסונג א ם אני רוצה לשמוע בו מוזיקה? זאת תופעה שהגיע זמנה לחלוף מן העולם.

אם היעדר שקע אזניות נראה לנו מיושן, הרי שהעובדה שבשביל להחליף כרטיס זיכרון צריך לפתוח את המכשיר ולהוציא את הסוללה נראית לנו כמו מוצג ארכיאולוגי. מוצג שמופיע בתערוכת: טעויות שהתעשייה תיקנה וחשבנו שלא תחזורנה שוב. במכשיר שכל כוחו ביצירת מדיה, היעדר יכולת להעביר את המדיה הזאת פיזית מבלי לכבות את המכשיר ולהוציא את הסוללה תמוהה לכל הפחות.

בניגוד לשתי התלונות האחרות, התלונה השלישית היא כזאת שלא בהכרח תפריע לכולם, אבל מי שיסבול ממה ישנא אותה מאד. במכשיר שלושה כפתורים גדולים, שהאמצעי מביניהם הוא כפתור "אחורה" או "ביטול". זה מנוגד לכל פרדיגמה שאנחנו מכירים. הכפתור האמצעי הוא תמיד כפתור בחירה או התקדמות. הכפתור הגדול ביותר, המרכזי ביותר, הוא הכפתור שאומר "סליחה, טעיתי"? למה? קשה לתאר כמה פעמים לחצנו עליו בטעות בימים הראשונים, וגם לאחר שהתרגלנו, הוא ממשיך לעצבן. זה מעצבן במיוחד מכיוון שבאומניה, אותו הכפתור מוביל לתפריט. זה אומר שסמסונג יודעים מה כפתור במיקום הזה אמור לעשות. אז למה ללכת אחורה?

תסכול מתמשך

ציינו שהמכשיר מצויד בממשק הטאצ'וויז שסמסונג אוהבים כל כך. אנחנו לא אוהבים אותו. התפריט עצמו תופס יותר מדי מהמסך, והעובדה שהוידג'טים פעילים בזמן שהוא פתוח הופכת את השימוש בטלפון הזה בזמן שיש כבר יישומונים על המסך ללא נוח בעליל. אפשר אמנם לגלול במסך הבית כדי לפנות מקום, אבל זה לא אינטואיטיבי. בנוסף, משהו בקליברציה של מסך המגע לא טוב מספיק. הוא לא מגיב באופן מדויק, לא נגלל היטב, ואובייקטים רבים קצת קטנים מדי לממשק אצבע. עבודת כיוונון טובה יותר ובחירות מעט מדויקות יותר בהבניית הממשק היו יכולות להפוך את המכשיר הזה לתענוג. השגיאות הופכות אותו לתסכול מתמשך.

גם בפונקציות בסיסיות מספק המכשיר תסכולים. בזמן שהסליידר פתוח, נסיון ליצור הודעת סמס מציג מסך שכולל את השורה "הקש כדי להוסיף נמען". אבל כל עוד הסליידר פתוח, הקשה אחת לא עושה כלום. רק הקשה כפולה מביאה רשימת אנשי קשר. כשהסליידר סגור, לעומת זאת, הקשה אחת מביאה תפריט נוח שכולל הזנה ידנית, ובחירה מאנשי קשר, נמענים אחרונים או קבוצות. כלומר, במצבים שונים, נדרשות פעולות שונות. אבל ההוראה על המסך זהה בשני המצבים. דיברנו על כך עם סאני, יבואנית סמסונג לישראל, והם הודו שמדובר בשגיאה והבטיחו לנסות לתקנה. אבל כל תיקון לא יקרה במכשירים שנמצאים בשוק כרגע.

גם הוידג'טים עצמם לא היו טובים מספיק לטעמנו. במקרים רבים, מדובר בקיצורי דרך בלבד, בין אם ליישומים או לכתובות רשת. מעטים הוידג'טים שיש להם קיום עצמאי בעמוד הבית, וגם רבים מאלה היו גדולים מדי ולא מעוצבים בהתאם לגודל המסך הצר יחסית.

תלונה אחרונה נוגעת לדפדפן שבמכשיר. מדובר בדפדפן Access שעושה עבודה סבירה בהצגת הפורטל הסלולרי ועבודה לא סבירה כלל בהצגת דפי אינטרנט אמיתיים. התקנו על המכשיר אופרה מיני, מה ששיפר משמעותית את החוויה, אבל לא ניתן לקבוע את המיני כדפדפן ברירת מחדל, והוא לא מותאם בצורה מושלמת לעבודה עם מסך מגע קפסטיבי. הוא היה עובד טוב יותר דווקא עם עט מגע, במקרים רבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לסיכום

אם אתם רוצים מכשיר על מנת לצלם ולשוחח, מדובר בבחירה טובה מאד. האולטרה טאץ' יפה, מצלם מצוין גם בתנאי ראות לקויים, ובנוי לתפארת. אבל אם תרצו לעשות דברים נוספים עם המכשיר, צפויה לכם חוויה מתסכלת מאד. אם היה מדובר במכשיר זול יחסית, היינו ממליצים עליו למרות הליקויים, אבל מדובר במכשיר שמשווק במחיר של מוצר פרמיום, והוא לא נותן מספיק כדי להצדיק את המחיר, כשדברים רבים שהוא כן נותן דורשים התמודדות עם ממשק מתסכל וקשה. האם אהבנו אותו יותר מ-F480? קצת יותר, אבל לא מספיק. סמסונג עדיין לא הביאו לשוק מכשיר מגע שאינו סמארטפון שחווית השימוש שלנו איתו היתה פחות ממתסכלת.

מספרים

מחיר בסלקום: 2844. 79 ש"ח לחודש כפול 36 תשלומים. החזר של 69 למדברים במעל 199 ש"ח לחודש. טרם הושק באורנג' ובפלאפון.

מצלמה: 8 מגפיקסל. וידאו ברזולוציית 720 על 480, ב-30 פריימים לשניה
מסך: מגע קפסטיבי. 2.8 אינץ'
GPS: יש
רדיו: יש

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully