וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של הרעש הלבן

רשתות הטלוויזיה האמריקאיות עברו בסוף השבוע משידורים אוויריים אנלוגיים לדיגיטליים. יותר מ-700,000 שיחות תמיכה התקבלו במוקד החם

בארצות הברית החל עידן חדש – עידן הטלוויזיה הדיגיטלית-בלבד, וכמו כל שינוי טכנולוגי בקנה מידה כזה, גם לצעד הזה יש כאבי לידה לא קטנים. יותר מ-700 אלף שיחות נרשמו במוקד החם של ועדת התקשורת הפדרלית מאז יום שישי בבוקר, היום בו הופסקו השידורים האנלוגיים ברחבי ארצות הברית.

כ-200,000 מהשיחות האלה עסקו בקופונים אותם חילק הממשל הפדרלי כדי שאנשים יוכלו לקבל ממירים דיגיטליים, 200,000 אחרות עסקו בתפעול הממירים, ושיחות רבות אחרות עסקו באיכות הקליטה. לדברי אנשי הממשל, כ-60 מיליון קופונים נשלחו כבר לאנשים, ובכל זאת כ-100,000 פניות חדשות מתקבלות במוקד הרלוונטי מדי יום.

המעבר משידורים אנלוגיים לדיגיטליים בארצות הברית החל בחתימת חוק ב-2005, ותאריך היעד המקורי להפסקת השידורים האנלוגיים – כאלה שלא דרשו מאנשים ממירים מיוחדים – נקבע ל-17 בפברואר. עם זאת, עקב רמת המוכנות הנמוכה של הציבור – שנגרמה בחלקה על ידי הביקוש הגבוה לקופונים בעזרתם ניתן היה לקבל ממירים דיגיטליים - הושהה המעבר עד ל-12 ביוני.

בישראל המצב שונה קמעה. מרבית צרכני הטלוויזיה מקבלים את השידורים כחלק ממנוי לחבילות של חברת כבלים או לווין, ולא כשידורי אוויר חינמיים. עם זאת, בתחילת אוגוסט צפוי להתחיל המהלך של השידורים הדיגיטליים האוויריים, שיאפשר לצרכנים לקנות בכמה מאות שקלים ממיר ולצפות בחינם בערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully