וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידוע לשמצה, זכור לטובה

inFamous הפסוט-אפוקליפטי הוא אחד ממשחקי הפעולה הטובים ביותר שיצאו השנה לפלייסטיישן 3

לא כיף להיות קול מגראת' – הגיבור של inFamous. נכון, יש לו כוחות על, אבל המחיר בו הוא קיבל אותם גבוה, שלא לומר גבוה מדי. מגראת', שליח במקצועו, רק עשה את עבודתו והביא חבילה למקום אליו התבקש להובילה, כשפתאום החריב פיצוץ ענקי, שמקורו בחבילה המסתורית, בלוקים שלמים מהעיר בה גר. עשרות אלפי אנשים נהרגו מיד, וקול – הוא קיבל כוחות על.

האירוע הזה, שעומד בבסיס המשחק, הוא רק ההתחלה של צרותיו של קול. הוא אמנם יכול לירות חשמל מידיו, אבל העיר בה גר נהרסה, הן מבחינה פיזית והן מבחינת האוכלוסיה. העוצר אותו הטיל הממשל הפדרלי לאחר הפיצוץ והמגיפה שבאה בעקבותיו, יצרו עיר בה הכנופיות שולטות והאנשים מפוחדים.

העיר היא הגיבורה

סיפור הרקע של inFamous יוצר תפאורה מעניינת לכל המשחק. העלילה שלו אולי לא מאוד מקורית, ולפעמים משעשעת בטיפשותה, אבל יש בה גם רגעים מעניינים. אם כבר, הייתי רוצה לקבל יותר רקע למעשים של חלק מהדמויות, ולקבל תשובות על שאלות חשובות שנשארות פתוחות (עד למשחק הבא בסדרה, כנראה).

אבל הגיבורה הראשית של המשחק היא, ללא ספק, העיר Empire City בה מתרחש המשחק. למרות שרק מספר בלוקים ממנה נחרבו, כל העיר נמצאת בקריסת מערכות כללית. אנשים פצועים שוכבים ברחובות, חברי כנופיות יורים בכל מי שמפריע להם והפרופגנדה הממשלתית על מסכי הטלוויזיה מתחלפת מדי פעם בשידורים מחתרתיים. העיר הן נראית נהדר, והן יוצרת אווירה מדכאת בצורה משכנעת מאוד.

התנועה של קול - הסוללה האנושית, ברחבי Empire City, מוגבלת בעיקר לריצה והחלקה על פסי רכבת או כבלי חשמל שמתוחים בין ביניינים. כפי שהוא עצמו אומר בתחילת המשחק – הוא מקווה שמתישהו ימציא מכונית שלא תתפוצץ כשהוא נכנס אליה. זה אמנם לא נשמע טוב, אבל בפועל מדובר בפתרון יצירתי וכיפי. קול יכול לטפס כמעט על כל בניין במיומנות ששמורה בדרך כלל לזיקיות, וגלישה על כבלים מגניבה גם אחרי 10 שעות משחק. זו גם אחת הסיבות העיקריות לכך שכיף להסתובב ב-Empire City, הן בזמן העלילה הראשית והן אחרי שזו נגמרת.

כנופיות של קומנדו

הבעיה היא שהכנופיות שהשתלטו על העיר מורכבות, כנראה, מיוצאי סיירות מובחרות. מאות האויבים שנמצאים ברחובות יודעים היטב איך לתפעל כלי נשק שונים, והם הצטיידו גם בעמדות מקלע ומטולי RPG. קל מאוד למות ב-inFamous אם אתם לא זהירים, ואם לא למדתם לנצל היטב את ארסנל היכולות של קול.

הארסנל הזה, למרות שעל פניו הוא מורכב מכוחות על, דווקא די שגרתי. יש כאן את הרובה, הרימונים, הטילים ורובה הצלפים – הכל במסווה של כוחות חשמליים שמתפתחים במהלך המשחק. מעבר לכך, ניתן גם לקנות כוחות חדשים באמצעות נקודות שדרוג אותן לקבלו על ביצוע משימות והרג אויבים.

אל תעשה לאחרים...

המערכת המעניינת ביותר ב-inFamous היא הקארמה – כלי שהושאל ממשחקי תפקידים ומיושם כאן בצורה טובה מאוד. לחלק מהמשימות, כמו גם למעשים מסויימים, יש ערך מוסרי שמעלה או מוריד את הקארמה של קול. מעבר לכך, זו פותחת בפניכם אפשרויות שדרוג שונות ומשנה את היחס של דמויות המשנה ושל תושבי העיר אליכם, היא גם משנה קמעה את העלילה, מה שנותן לכם סיבה לסיים את המשחק שוב – לא דבר של מה בכך בכותר נטול אלמנט מרובה-משתתפים.

המשימות, אגב, שגרתיות למדי, חוץ מכמה הברקות שמגיעות ברובן בחלק האחרון של המשחק. אלה הראשיות מקדמות את העלילה, ואילו משימות צדדיות הופכות חלקים מהעיר לבטוחים יותר עבור הגיבור. כמו כן, יש כ-30 הקלטות אותן ניתן למצוא ברחבי העיר, ואלה מספקות פרטים חדשים על הסיבות שהובילו לפיצוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סיכום

inFamous הוא אחד הזיכיונות המעניינים ביותר שמגיעים השנה באופן בלעדי לפלייסטיישן 3. הוא מעניין לא רק כי מדובר בכותר החדש מבית היוצר של Sly Raccoon, אלא גם כי זהו אחד המשחקים הטובים ביותר שיצאו עד כה השנה לקונסולה של סוני, וכזה שיש לו פוטנציאל – שלא נאמר חובה – להפוך לפרק ראשון בסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully