וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה מעבר לפינה: 5 ערוצים ב-400 ש"ח

אמיתי זיו ובר חיון

17.6.2009 / 6:57

באוגוסט זה יקרה: 5 ערוצים יוצעו לנו בתשלום אחד של 400 ש"ח - כל השאלות והתשובות לקראת הרפורמה המקיפה בשידורי הטלוויזיה

רפורמת הערוצים הפתוחים תצא לדרכה בתחילת אוגוסט, ואזרחי ישראל יוכלו ליהנות מצפייה חופשית, ללא תשלום חודשי, בחמישה ערוצים - לאחר שירכשו ממיר דיגיטלי בעלות חד-פעמית של החל ב-400. הממיר הדיגיטלי ייתר את הצורך במנוי בחברת הכבלים hot או בחברת הלוויין yes.

הרפורמה התקבלה בהחלטת ממשלה ב-2003. ואולם רק באוגוסט 2007 הגיש ח"כ גלעד ארדן, כיום השר להגנת הסביבה, הצעת חוק פרטית בעניין, והליך החקיקה הסתיים בפברואר 2008.

כניסתה לתוקף של הרפורמה צפויה להשפיע על חברות הכבלים והלוויין ועל זכייניות הערוצים הפתוחים. במקביל, נראה כי לרפורמה תהיה השפעה רבה גם על קמעוניות החשמל, האלקטרוניקה והמחשבים, שיתחילו לשווק מוצרי חשמל חדשים בעקבותיה.

מה זה DTT?

DTT הוא ראשי התיבות של המונח Digital Terrestrial Television. מדובר בקאמבק של האנטנה הישנה שאותה היינו מניחים פעם על הטלוויזיה כדי לצפות בשידורים. ההבדל טמון בכך שהפעם השידור יהיה בסיגנל דיגיטלי, מה שמבטיח קליטה ללא הפרעות באמצעות ממיר דיגיטלי.

אילו ערוצים אפשר יהיה לקלוט בעזרת הממיר הדיגיטלי?

לפי הרפורמה שעליה הוחלט בכנסת, הערוצים שישודרו בחבילת החינם הם הערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99. אלה הם הערוצים הפתוחים המוגדרים בחוק ככאלה החייבים להיות משודרים לכלל האוכלוסייה, ולא רק בכבלים ובלוויין. האנטנות יתחילו לשדר ב-2 באוגוסט כאשר הממירים ישווקו לצרכנים החל ב-15 ביולי.

מי יעביר את השידורים?

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תהיה אחראית על השידור. בשנה האחרונה פרשה הרשות תשתית אנטנות חדשה בישראל הכוללת 65 אנטנות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

איפה יהיה ניתן לרכוש את הממיר?

החל מה-15 ביולי, כאמור, בכל רשתות החשמל, האלקטרוניקה והמחשבים. הרשתות באג, טרקלין חשמל, מחסני חשמל, שקם אלקטריק ושאר המתחרות בשוק ישווקו ממירים כאלה. יש לציין כי בדומה לאנטנות הישנות, לצורך העניין, הטכנולוגיה המדוברת מחייבת רכישת ממירים כמספר מכשירי הטלוויזיה בבית.

מה תהיה עלות השימוש בממיר דיגיטלי?

מדובר ברכישה חד-פעמית של ממיר ב-400 שקל. עם זאת, יהיו גם ממירים עם יכולת שידור באיכות גבוהה יותר (hd) ועם יכולת הקלטה (pvr) ומחירם יגיע לכ-600 שקל. מחירו של ממיר מתוחכם עוד יותר, שמעביר גם תכנים מהאינטרנט ומהמחשב, יהיה כ-1,000 שקל.

איך עובד ממיר כזה?

הממיר מחובר בצדו האחד לחשמל, ובצדו השני לטלוויזיה. השידורים מגיעים מהאוויר, כלומר אין צורך בכבלים, בלוויין, בקו אינטרנט או בקו טלפון - לכן אין צורך לרכוש מנוי שידורים מגורם כלשהו, וכן אין צורך בחיבור לאינטרנט, לכבלים, ללוויין או אפילו לקו טלפון.

למי זה טוב?

למי שאינו צופה הרבה בטלוויזיה, או שעיקר הצפייה שלו היא בערוצים הפתוחים שצוינו לעיל. הרפורמה מתאימה פחות למי שצורך תוכני ספורט רבים, תוכניות ילדים או סדרות רכש - תחומים שבהם יש יתרון לערוצי הכבלים והלוויין.

האם ישווקו מוצרים נוספים במסגרת הרפורמה?

בהחלט כן. הרפורמה תשפיע על כלל שוק הצריכה האלקטרוני. מלבד ממירים מסוגים שונים, ישווקו גם מכשירי dvd שמובנה בהם ממיר דיגיטלי, וכמו כן טלוויזיות lcd ומסכי פלזמה שמובנה בהם ממיר. מי ששוקל לרכוש כיום dvd או מכשיר טלוויזיה חדש, מוטב שיחכה וירכוש מוצר שמכיל ממיר - וכך יחסוך רכישה של ממיר בנפרד. יש לוודא שבמכשיר קיים t-dvb (השם של הממיר הדיגיטלי שנקרא בישראל dtt), וכמו כן שהממיר מסוגל לקלוט את השידורים הדיגיטליים בפורמט mpeg4 (תקן הווידאו).

מה ההבדל בין ממיר מובנה שמותקן בטלוויזיה לממיר שנרכש בנפרד?

להבדיל מממיר שנרכש בנפרד, מרבית הממירים המובנים בטלוויזיות פועלים לפי תקן שאינו תואם במלואו לתקן השידור בישראל, מה שגורם לתופעות כגון שמיעה במונו, במקום בסטריאו. נוסף על כך, נראה שממירים אלה לא יצליחו לקלוט את לוח השידורים וזמני השידורים של הרשות השנייה.

לדברי עופר לאור, מומחה בתחום הטלוויזיות ומבעלי האתר hometheater, רק יצרן אחד מוכר טלוויזיות עם תפריטים בעברית (LG). לדבריו, הסיכוי שהיצרנים ישקיעו בהתאמת הממירים הפנימיים במסכים שלהם, למשל באמצעות הכנסת פונטים עבריים, הוא אפסי.

הכי חשוב: מה עושה צרכן חכם לקראת הרפורמה?

בחודשים הקרובים מומלץ לא לחדש חוזה עם hot ו-yes ולהסתפק בחבילת הבסיס ללא התחייבות שהחברות מחויבות לספק לפי חוק. ייתכן שסמוך לכניסתה לתוקף של הרפורמה, לקראת אוגוסט, יורידו חברות הכבלים והלוויין מחירים כדי לשמר לקוחות. מי שמתכנן להתנתק משירותי הכבלים או הלוויין, כדאי שיבדוק מראש כמה זמן התחייבות נשאר לו מול החברה, ואם יחויב בקנס יציאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully