וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חיים על מאדים

המוסר של עלילת Red Faction: Guerrilla אולי מוטל בספק, אבל הפיצוצים והאקשן מרשימים ביותר

האם יש חיים על מאדים? השאלה הזו, שהועלתה לא פעם על ידי מדענים ודיוויד בואי, זוכה לפתרון בסדרת Red Faction: כן, יש חיים, והם לא משהו. הכוכב האדום, שתפקד כבמה גם עבור שני המשחקים הראשונים בסדרה, הופך ב-Red Faction 3 לגדול יותר, מדכא יותר ופוליטי יותר מאי פעם.

EDF – צבא הגנה לכדור הארץ, שהיה הכוח מושיע בשני הכותרים הקודמים, אולי הגיע כדי לשחרר את מאדים מעול הדיקטטורה של חברת אולטור, אבל כעבור מספר שנים הפך לכוח מדכא שממרר את חיי התושבים, תוך רמיסת כל התנגדות ושפיכת התרעלה של הפרופגנדה באוזני התושבים. מישהו אמר עירק? זה לא סאבטקסט עמוק מאוד, קל לראות אותו אפילו אם לא מחפשים מסרים חתרניים בכל מקום, אבל עד כה לא שמענו זעקות של אימה מפטריוטים אמריקאים מודאגים, וטוב שכך.

החלק המשעשע הוא שכאן, במשחק המכוון לשוק המערבי, התפקיד שלכם הוא להיות המחבל. כי אלק מייסון אולי הגיע למאדים כדי לעבוד בצורה חוקית, אבל כש-EDF הורג את אחיו ומתחיל לרדוף אותו בלי סיבה נראית לעין, הוא נאלץ להצטרף למחתרת – אותה ה-Red Faction שנתנה את שמה למשחק.

לא גורילה, גרילה

ואם כבר בשם של הכותר הזה עסקינן, החלק השני שלו מתאר היטב את רוב הדברים אותם תעשו כאן: פעולות גרילה. אלק מייסון הוא מומחה חבלה בהשכלתו, כך שמרבית המשימות אותן הוא מקבל כוללות פיצוצים. המטרה של ה-Red Faction היא לשחרר את מאדים אזור אחר אזור – ויש 6 כאלה, ולפני שמשחררים כל אחד מהם, צריך להחליש את האויב.

הדבר נעשה הן באמצעות משימות עיקריות, שמקדמות את העלילה, והן דרך משימות צד. אלה חוזרות על עצמן בכל אזור, וכוללות התקפההגנה יחד עם קבוצת מורדים, שחרור מורדים שנמצאים במאסר בית, פיצוץ מבנים אסטרטגיים ומספר אופציות נוספות – רובן מורידות את רמת ההשפעה של האויב באזור. לאחר שביצעתם מספיק פעולות גרילה ומשימות עיקריות, מופיעה האפשרות לשחק במשימת שחרור אזור. אלה קשות יותר, ארוכות יותר ומעניינות יותר מהמשימות הרגילות.

אווו, שייני

עם כל הפיצוצים האלה, טוב שמפתחי המשחק הכניסו ל-Guerrilla מנוע גרפי ומנוע פיזיקלי מרשימים. הריסת מבנים הופכת לפאזל מהנה – תפוצצו מטען במקום הנכון, וכל המבנה יקרוס. תהרסו את החוליה החשובה בגשר, והאויבים לא יוכלו להמשיך לרדוף אתכם בלי לעשות סיבוב ארוך. אבל גם אם אין לכם כוח לחשוב מה לפוצץ, תמיד יש לכם פטיש.

הפטיש שתקבלו בתחילת המשחק הוא אחד מכלי הנשק המגניבים ביותר בו. הוא מאפשר למוטט קיר שלם בכמה מכות, ובשעה הראשונה כל מה שעשיתי היה לרוץ בין אויבים ולרסק קירות תומכים עם פטיש הפלא. כלי נשק מגניב נוסף, אותו תקבלו לאחר בערך שליש משחק, מפרק אויבים וחלקי מבנים לאטומים, מה שמאפשר לבצע עבודות הריסה הרבה יותר מדוייקות מרחוק, כשאתם נמצאים מחוץ לטווח הפגיעה של האויבים. חוץ מאלה, יש גם מטעני חבלה, טילים, אקדחים ושלל כלי נשק אחרים.

כדי לקבל אותם ולשדרג אותם, תצטרכו להשתמש במטבע הסחיר היחיד שיש אצל חיילי גרילה – מתכת. כי חוץ מהיותכם מחבלים, אתם גם גנבי מתכות שמתרוצצים בין הריסות בניינים אותם פוצצתם כדי לאסוף את שברי המתכת הבוהקים.

המוות אינו מחוסר עבודה

מה שתיארתי עד כה נשמע, כנראה, מאוד כיפי לחובבי משחקי פעולה. ואכן, Guerrilla הוא משחק טוב למדי, אבל לא חף מבעיות מציקות. הראשונה שבהן היא ההחלטה להפוך אותו לכותר בעולם פתוח – נכון, טוב לדעת שאתם יכולים ללכת לאן שבא לכם, אבל מאדים הוא לא כוכב מעניין ולנהוג בכבישיו במשך דקות ארוכות זה לא כיף.

הבעיה השנייה, שאף מתקשרת לזו הראשונה, היא רמת הקושי. אמנם מד הבריאות שלכם מתמלא אחרי מספר שניות בהן אתם לא סופגים נזק, אבל גם עם הרמאות המבורכת הזו המשחק עדיין קשה מדי. בשלבים המאוחרים במיוחד אתם הולכים למות המון, וכל מוות שכזה מחזיר אתכם למחנה הגרילה הקרוב או לנקודה בה התחלתם את המשימה – מה שדורש מכם לחזור ולנהוג את כל הדרך אל היעד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שווה פיצוץ

העניין הוא ש-Red Faction Guerrilla, גם ברגעיו המעצבנים, עדיין משאיר אתכם עם רמה גבוהה מספיק של טעם טוב בפה כדי שתמשיכו לשחק. והתסכול של המערכה לשחקן יחיד – שאורכה כ-15 שעות אם אתם לא מזניחים את משימות הצד – נעלם כמעט כליל במשחק מרובה המשתתפים שכולל לא רק קרבות מקוונים מגניבים אלא גם מצב משעשע בו שני אנשים מתחרים על קונסולה אחת בהרס סביבה תוך זמן מסויים.

בסופו של יום, זה משחק ששווה קנייה, אם אתם אוהבים כותרי פעולה מגוף שלישי, לא מפחדים מרגעי התסכול שיבואו ולא נרתעים מהעלילה שמציבה אתכם במקום לא מאוד סטנדרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully