וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מצנזר באירן?

דידי חנוך

22.6.2009 / 21:22

וול סטריט ג'ורנל טוען כי נוקיה סימנס סיפקה לאירן אמצעים לצנזורה של הרשת ולפיקוח אחר השימוש של אזרחיה ברשת. החברה מכחישה

וול סטריט ג'ורנל דיווח היום כי אירן מבצעת מעקב אחר השימוש של אזרחיה באינטרנט, באמצעות טכנולוגיה שסופקה לה על ידי נוקיה סימנס, המיזם המשותף של חברת הסלולר הפינית וחברת הטכנולוגיה הגרמנית. במאמר, שממצאיו דווחו בהרחבה בארץ ובעולם, נאמר כי דובר החברה בן רום אישר את הדברים. "מרכז הניטור", מצוטט רום בכתבה "היה חלק מחוזה גדול יותר עם אירן שכלל טכנולוגיה סלולרית".

רום עצמו מכחיש נמרצות בטוויטר שדבריו אכן מאשרים את הנאמר בכתבה. הוא מפנה להודעה של נוקיה סימנס בה החברה טוענת כי מרכז הניטור שהתקינה באירן הוא אותו סוג מרכז ניטור שהיא מתקינה בארצות אחרות - ואשר נדרש על פי חוק בארצות רבות. זאת הטכנולוגיה שמאפשרת לרשויות החוק לנטר שיחות סלולריות מקומיות. לדברי נוקיה סימנס, הטכנולוגיה שסיפקה לאירן לא מאפשרת ניטור על תעבורת נתונים, בחינת מידע או זיהוי של קול ברשת.

האנליסט דיוויד אייזנברג מתייחס בבלוגו לכתבה של הוול סטריט ג'ורנל. בהודעה, בה הוא טוען כי אחד משני הכתבים האחראים לידיעה סילף את עמדתו בכתבה מהשנה שעברה, מעלה אייזנברג הסבר אפשרי לנאמר בכתבה: הדלפה מכוונת של המשטר האירני שמטרתה לזרוע אימה בקרב המתנגדים לשלטון, ולגרום להם לחשוב שאמצעי התקשורת האינטרנטיים שלהם נתונים לפיקוח עמוק ממה שהממשל מסוגל לו באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully