וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה ואינטל משיקות שיתוף פעולה

דידי חנוך

24.6.2009 / 0:47

חברת השבבים הגדולה בעולם וחברת הסלולר הגדולה בעולם ישתפו פעולה. האם הסיבה לשיתוף הפעולה היא בלימת גוגל ואפל?

נוקיה ואינטל פוצחות בשיתוף פעולה מורכב, שבבסיסו נמצאות הפלטפורמות של שתי החברות למכשירים שנמצאים על קו התפר בין הסמארטפון לנטבוק. שתי החברות יפעלו לסנדרטיזציה של הפלטפורמות מבוססות לינוקס שלהן (Maemo של נוקיה ו-Moblin של אינטל) כך שיישומים ופיתוחים טכנולוגיים קיימים ועתידיים יוכלו לעבוד באופן חלק בשתיהן. מאימו של נוקיה היא מערכת ההפעלה שנמצאת בבסיס מכשירי סדרות N800 ו-N900 של החברה, בעוד מובלין של לינוקס טרם הושקה במכשירים, אך מציגה פוטנציאל מרשים. בשני המקרים, מדובר בפלטפורמות בעלות קוד פתוח.

בנוסף, מודיעות החברות על כך שאינטל תרכוש רשיון להשתמש בטכנולוגיות דור 3 של נוקיה על מנת לאפשר לה לשים מודמים סלולריים בפלטפורמות עתידיות.

פרשנות: העתיד משנה כיוון?

לכאורה, מדובר בהכרזות פחות סקסיות ומרשימות ממה שנרמז בשמועות שדלפו על שיתוף פעולה בין החברות. המחשבה על מכשירי נוקיה המבוססים על מעבד Atom של אינטל היתה מפתה בהחלט, אך בשלב זה לא נראה שזה הכיוון בו הולכות החברות. למעשה, ההיפך הוא הנכון.

התאימות בין הסטנדרטים היא הצעד של החברות כנגד אנדרואיד של גוגל. אינטל היא אמנם שותפה ב-OHA, ברית החברות שגוגל בנתה כבסיס לאנדרואיד, אבל ההתקדמות שעשתה בפיתוח מובלין רימזה כבר לפני חודשים שהחברה מתכוונת ללכת בכיוון משלה. אחידות בין מובלין ומאימו נותנת לחברות כר רחב ליצרני מיני נטבוקים, מגה סמארטפונים ושאר היברידים. כעת תוכל אינטל להציע ליצרניות חומרה פלטפורמה שיש לה כבר תאימות עם קו מוצרים מצליח יחסית - וודאי מבוסס יותר מאנדרואיד בכל הנוגע למכשירים שאינם טלפונים סלולריים בבסיסם - בעוד נוקיה תוכל לפתות מפתחים בהבטחה שהיישומים שייצרו עבור מאימו יעבדו גם במכשירים של יצרניות אחרות.

הרשיון לשימוש במודמי דור 3 שרכשה אינטל הוא החצי השני של החבילה. כעת, תוכל החברה להציע ליצרניות פלטפורמה שכוללת קישוריות בכל מקום, מה שפותר את הבעיה העיקרית של מכשירי האינטרנט (MID) של החברה עד כה, שמנעה באופן גורף את המראתם: מדובר היה במכשירי אינטרנט ללא קישוריות מעבר לוייפיי. הצעד גם אומר שאינטל מתחילה להבין ש-WiMax ככל הנראה לא יהיה יותר מפתרון נישה, ושהפתרון של רוב המשתמשים לקישוריות אינטרנטית בכל מקום בשנים הקרובות יהיה מבוסס על טכנולוגיות סלולריות. זה עשוי להיות הצעד הראשון בדרך לסוף מלחמת הסטנדרטים של הדור הרביעי בסלולר.

מתמודדות מול אפל וגוגל

כעת יכולות שתי החברות להתקדם בדרך שמובילה למכשירים שיוכלו להתמודד באופן משמעותי עם שני המכשירים שמעולם לא הוגדרו רשמית בתואר MID, אבל זכו להצלחה רבה יותר מכל מכשיר שכן זכה לתואר. מדובר, כמובן, באייפון ובאייפוד טאץ', שני המכשירים הניידים בהם מתבצעת יותר גלישה מאשר בכל נייד אחר.

מה שנותר לראות הוא שאלת התמחיר. מכשירי Maemo של נוקיה סבלו בין השאר ממחירים גבוהים מדי. בכל פעם שיצא דור חדש שלהם, מה שהוביל לירידה משמעותית במחירי הדור הקודם, זכו דווקא מכשירי הדור הישן יותר למכירות מרשימות מאד. אם נוקיה מבינה שמשמעות הדבר היא שהתמחיר האמיתי של מכשירי אינטרנט ניידים הוא זול יותר ממה שחשבה בעבר, הרי שיש לשתי החברות סיכוי להתמודד עם המומנטום הגובר של אנדרואיד והאייפון.

לפני קרוב לשנתיים, כאשר רבים אוכזבו מכך שגוגל הכריזה על אנדרואיד ולא על מכשיר ממותג, כתבנו כאן שההכרזה על מערכת הפעלה חשובה בהרבה מהכרזה על מכשיר אחד. אנחנו נותרים בעמדה זאת, ומבול מכשירי אנדרואיד שצפויים לצאת בחצי השנה הקרובה עומד להפוך את התחזית הזאת למציאות. גם הפעם, ההכרזה ארוכת הטווח עשויה להיות חשובה בהרבה ממה שרבים ציפו לראות בהודעה של שתי החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully