וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרו-USB: מטען סטנדרטי

רויטרס ודידי חנוך

29.6.2009 / 19:20

עשר יצרניות הסלולר הגדולות באירופה יהפכו את חיבור Micro USB לחיבור סטנדרטי להטענה ולתעבורת נתונים ב-2010

התקדמות משמעותית בדרך להפיכת Micro-USB לחיבור הסטנדרטי להטענת טלפונים סלולריים. עשר יצרניות סלולר, שביניהן נוקיה, סוני אריקסון, סמסונג, LG, מוטורולה ואפל, התחייבו שהחל מהשנה הבאה יהפוך החיבור לסטנדרט בכל המכשירים שלהן שלהם יכולות תעבורת נתונים.

הצעד מגיע לאחר ההכרזה של 17 היצרניות הגדולות בעולם בפברואר כי יהפכו את החיבור לסטנדרט עד 2012. בישראל, היכן שכמעט כל הטלפונים שנמכרים מצוידים ביכולות תעבורת נתונים, פירוש הדבר שמכשירים חדשים שיגיעו בשנה הבאה יעבדו כולם עם אותו המטען. בעתיד, פירוש הצעד הוא שטלפונים סלולריים ומטענים יימכרו בנפרד, מה שעשוי להוזיל את עלות הטלפונים במידת מה.

ההחלטה היא ניצחון בעבור נוקיה, שהחלה כבר במהלך הפיכת מיקרו-USB לסטנדרט בכל מכשיריה, ושפעלה למען ההסכמים שמקדמים את הפיכת החיבור לסטנדרטי בכלל התעשייה.

גונתר וורהוחן, ראש וועדת התעשייה של האיחוד האירופי, שיזמה את המהלך הנוכחי, בירך על הצעד ואמר שכתוצאה ממנו "אנשים לא ייאלצו להשליך לפח את המטענים הישנים שלהם כשהם רוכשים מכשיר חדש". וורהוחן גם הביע תקווה שלמהלך האירופי יהיה אפקט דומינו על שאר העולם, ושתהליך סטנדרטיזציה דומה יתרחש בארצות אחרות. השפעה דומה היתה בעבר להחלטת האיחוד לתמוך ב-GSM כטכנולוגיה סלולרית לכל מדינות אירופה, מה שתרם מאד להפיכת הטכנולוגיה לדומיננטית בדור הנוכחי של הסלולר.

  • עוד באותו נושא:
  • micro-usb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully