וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרץ הפירטים נמכר ב-7.7 מיליון דולר

דידי חנוך

30.6.2009 / 13:53

חברת תוכנה שוודית רכשה את מפרץ הפירטים, אתר הביטורנט הגדול בעולם, תמורת כ-7.7 מיליון דולרים. עוקב הטורנטים יוחלף

חברת תוכנה שוודית בשם Global Gaming Factory X הודיע היום כי תרכוש את מפרץ הפירטים, אתר הביטורנט הגדול והפופולרי ביותר בעולם תמורת סכום של 60 מיליון קרונות שוודיות, כלומר 7.7 מיליון דולרים. החברה רוכשת גם את חברת הטכנולוגיה Peerialism, שפיתחה טכנולוגיית שיתוף קבצים שתיושם במפרץ הפירטים.

בהודעה לעיתונות, מסר מנכ"ל החברה האנס פנדיאה כי על מנת שהאתר ימשיך להתקיים, יש צורך במודל עסקי חדש שיספק את צרכיהם של כל הגורמים: בעלי הזכויות, מפעילי רשתות, משתמשים ובתי המשפט.

פנדיאה אמר שמטרת החברה היא לספק לבעלי הזכויות אפשרות לשלוט בתוכן שלהם ולקבל תשלום, בעודה נותנת למשתמשים הורדות מהירות יותר ואיכות טובה יותר.

בהודעה שנמסרה לאתר TechCrunch, אמרו מייסדי מפרץ הפירטים כי הרכישה היא הצעד הנכון מכיוון שבלעדיה מפרץ הפירטים ימות. לדבריהם, הרוכשים לא יפגעו באתר מכיוון שאם יעשו זאת, הגולשים ינטשו אותו. לדברי המייסדים, ההכנסות ממכירת האתר ילכו לקרן שתסייע לפרויקטים העוסקים בחופש הדיבור, חופש המידע ופתיחות הרשת.

האופטימיות של מייסדי האתר עומדת כבר עכשיו למבחן ראשון, כאשר אתר TorrentFreak מדווח כי עוקב הטורנטים - לבו של האתר - עומד להיסגר והטורנטים עצמם יימחקו. בעתיד הקרוב יעבור מפרץ הפירטים להשתמש בשירות צד שלישי על מנת לנהל את תעבורת הקבצים. מדובר, ככל הנראה בצעד שמשלב התייעלות עם שחרור חלקי מהאחריות המשפטית שהוטלה על האתר עם הרשעת מפעיליו במשפט, מוקדם יותר השנה. לא ברור האם יש קשר לבין עוקב הטורנטים החדש והחיצוני לבין הטכנולוגיה של חברת Peerialism.

פרסום ראשון: 12:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully