וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראש של מיקרוסופט בעננים

ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה של מיקרוסופט והאיש מספר 2 בחברה, מתכונן למערכות ההפעלה הבאות שלה

"אני באמת, באמת מתרשם מרמת החדשנות, היצירתיות, האופטימיזם" אמר היום ריי אוזי - הארכיטקט הראשי של מיקרוסופט ומספר 2 בחברה, באירוע עיתונאים שערך מרכז המחקר ופיתוח של מיקרוסופט בישראל. אוזי, שהגיע לישראל לביקור ארוך-יחסית של כמעט שבוע, אמר את הדברים בהתייחסו לתעשיית ההיי-טק המקומית. "אלו הם זמנים מאתגרים עבור חברות ומשקיעים" הוסיף, אך בו בזמן לדעתו עת המשבר היא גם הזמן הטוב ביותר לחדשנות.

החדשנות של מוצרי מיקרוסופט עומדת בראש מעייניו של אוזי, אם כי לאו דווקא בתחום הפיתוח עצמו. "התפקיד שלי הוא ליצור סביבה בה חדשנות יכולה לפרוח, ולהסתכל על האפשרויות העתידיות" הוא אמר. "הדבר הטוב בתפקיד מספר 2 בחברה הוא שאני יכול להרשות לעצמי לקחת סיכונים". בו בזמן, שולל ריי אוזי לגמרי את השאלה התיאורטית על הצעד הראשון שיעשה אם בשבוע הבא יפרוש סטיב באלמר, והוא ימונה למנכ"ל, כיוון שלטענתו הוא איש טכנולוגיה ולאו דווקא מתאים לניהול חברה.

מה בממשק?

בתשובה לשאלה של וואלה! TECH אודות אפשרות הרחבת הממשק של פרוייקט Natal - הבקר העתידי של אקס-בוקס 360 שמזהה קול ותנועה - ליישומים שאינם דווקא ממקודי משחקים, ואולי החלפת הסדר הקיים בו כולנו משתמשים במקלדת ועכבר, הסכים אוזי כי יש לממשק פוטנציאל רב, אבל נמנע ממתן כיוון ספציפי אליו מיקרוסופט הולכת עם הטכנולוגיה הזו. הוא כן מזכיר את החדשנות שיש ב'חלונות 7', בה תוכנס האפשרות לשליטת מגע עם כמה אצבעות בו זמנית, בדומה למה שרואים באייפון.

בכל מקרה, האיש שתפקידו - לפי הגדרתו - הוא להסתכל על העתיד, לא מאמין שנראה את המקלדות והעכברים נעלמים בזמן הקרוב. "בואו נסתכל על האייפון, יש אנשים שאוהבים את ממשק הקלט שלו ויש כאלה שמעדיפים מקלדת פיזית... זו בחירה מאוד אישית. מה שמרגש אותי בפלטפורמת PC בכלליות הוא האפשרות שיש ליצרני חומרה לחדש. אנשים שונים מקבלים החלטות שונות בנוגע לאינטרקציה עם הטכנולוגיה".

שתיים וחצי מערכות הפעלה

יש למיקרוסופט בימים אלה שתיים וחצי מערכות הפעלה בפיתוח (החצי הוא Midori, שאת קיומה מיקרוסופט לא מכחישה ולא מאשרת, ואליה אוזי התייחס רק לאחר הקדמה "אם יש פרוייקט בשם מידורי"). הקרובה ביותר מבחינת תאריך השקה, והרלוונטית ביותר עבור הצרכן הביתי היא 'חלונות 7', שעתידה לצאת לשוק בעוד מספר חודשים ולהחליף את ויסטה שלא זכתה להצלחה רבה בשנתיים וחצי שעברו מאז השקתה. ממנה, כצפוי, אוזי מתרגש מאוד, כשאחת הסיבות לכך היא כנראה שזוהי מערכת ההפעלה הראשונה של מיקרוסופט עליה הוא אחראי. לדבריו, מציגה 'חלונות 7' "הזדמנות הן למיקרוסופט והן לצרכנים", זאת כשהוא מתייחס ליכולת להריץ את המערכת על כל סוגי המחשבים - ממכונות ביתיות חזקות ועד נטבוקים.

מערכת ההפעלה השניה היא Azure, עליה הכריזה מיקרוסופט בשנה שעברה. זוהי מערכת ההפעלה הראשונה של החברה שעושה שימוש נרחב במחשוב ענן - הרצת יישומים ואחסון מידע ישירות בתוך הענן האינטרנטי - והיא גם תמצית החזון של ריי אוזי, אשר מאמין מאוד בשירותי ענן ובנוכחות של אותם היישומים הן על מסך המחשב והן על מסכים של טלפונים סלולריים וטלוויזיות בסלון.

אוזי התייחס ל'אזור' מספר פעמים במהלך האירוע. ראשית, ענה על שאלה אודות אבטחת המערכת, שבעצם תעלה את המידע שלנו לאינטרנט. לדבריו, יש למיקרוסופט מערכת יחסים של אמון עם צרכני התוכנות שלה, שמשאירים את המידע האישי שלהם על כוננים קשיחים של מחשביהם. מערכת היחסים הזו צריכה להישמר גם ברשת, כשהחברה צריכה להגיד ללקוחותיה מה בדיוק היא עושה עם המידע שלהם ולהפריד את המידע הרגיש.

התייחסות נוספת הגיעה כשנשאל על אודות התמיכה של המערכת במה שבא לפניה, כמו גם ביישומים שנחשבים באופן מסורתי למתחרים, כמו לינוקס. לטענתו של אוזי, נדידת מידע ממערכת למערכת חשובה מאוד, ו-Azure נחשפת למשתמש באמצעות פרוטוקולים פתוחים, שהופכים את זה לקל יחסית. אין לחברה כרגע תוכניות לאפשר הרצת לינוקס, או מתן כניסה חופשית למתחרים בענן של 'אזור', אבל מעל לשכבה של 'חלונות' ניתן יהיה להריץ כמעט כל מה שתרצו.

ומה עם Midori? כאמור, אם מערכת כזו קיימת, היא מנסה לפרוץ את גבולות הפיתוח של ליבה מאובטחת למערכת הפעלה בכמה מישורים, ומהווה פרוייקט אינקובציה לחדשנות של מערכות הפעלה בכמה מישורים. עם זאת, בהנחה והיא נמצאת בפיתוח, היא איננה מנותקת לחלוטין מ'חלונות', כיוון שבתור חברה חשוב למיקרוסופט לשמור על הלקוחות שלה, ולא לנקוט בצעדים שיצריכו התחלה מחדש בכל תחום התוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully