וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נותנת אפשרות בחירה

דידי חנוך

2.7.2009 / 3:19

הרשת החברתית הגדולה בעולם פותחת את הגן הסגור במידה חלקית ונותנת למשתמשים בחירה באשר למי ייראה את התכנים שלהם

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, ממשיכה בצעדים לפתיחת הגן הסגור ובתחרות מול טוויטר. האתר יאפשר למשתמשים גמישות רבה יותר בהגדרות השיתוף שלהם, וייתן להם לפרסם תכנים באופן פרטי לחלוטין או לכלל גולשי האינטרנט. בהחלטה שכבר זכתה לפרטים, המהלך לא משנה את ברירת המחדל שבחרו המשתמשים בנוגע לפרטיות שלהם מבלי שהם ישנו אותה באופן אקטיבי.

הגדרות הפרטיות יחולקו לשני שלבים: ברירת המחדל האישית והגדרה לכל עדכון.

בברירת המחדל, יינתנו ככל הנראה - החברה בוחנת הגדרות כרגע, כאשר כלי שינוי ההגדרות מושק במבחן לציבור מצומצם של משתמשים - שלוש אפשרויות:

הראשונה היא "Open", שהופכת במידה רבה את העמוד של המשתמש למקבילה לבלוג. כל המידע בפרופיל יהיה זמין לכל גולש באינטרנט.

האפשרות השניה היא "Recommended" בברירה זאת, כל הגדרות פרטיות שנקבעו בעבר יישמרו, אבל מעבר להן יוכלו כלל הגולשים לראות את הפרטים הבסיסים של המשתמש, ואת כל העדכונים שהוא מעלה לפרופיל, בין אם מדובר בעדכון סטטוס או בתמונה. חברים של חברים יוכלו לראות את ה"קיר" של המשתמש ואת התמונות שלו, וגם פעילויות באתר כגון ארועים ותחומי עניין. פרטים ליצירת קשר יהיו זמינים, בהגדרה זאת, לחברים בלבד.

האפשרות השלישית היא "limited". כאן יוכלו רק חברים לראות את התכנים של המשתמשים ואת הקיר שלהם.

הגדרת פרטיות לכל עדכון

מעבר להגדרות הגורפות, יוכלו המשתמשים לקבוע את הגדרת הפרטיות לכל עדכון ועדכון. אם בחרתם להפוך את כלל התוכן שלכם לזמין לכל הגולשים, עדיין תוכלו להעלות אלבום תמונות שיהיה זמין רק לחבריכם או לחברים של חברים.

העדכונים החדשים יושקו, כאמור, באופן מוגבל מאד בשבועות הקרובים, ויופצו לכלל המשתמשים לאחר יישום התגובות שייתקבלו. הצעד הנוכחי מתרחש לאחר שפייסבוק הודיעה לאחרונה על פתיחת זרם הנתונים שלה ליישומים חיצוניים, מה שמאפשר לחברים לעקוב אחר כלל העדכונים גם דרך כלי צד שלישי. שני הצעדים האלה יחדיו מהווים פתיחה משמעותית מאד של הגן הסגור של פייסבוק, ומאפשרים לגולשים שיבחרו בכך להשתמש בפייסבוק כפרופיל ציבורי הנגיש לכלל הגולשים, ולעשות זאת גם מבלי להיכנס לאתר עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully