וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה בחופש

חייבים לצאת לחופש, אבל יודעים שהעבודה תקרוס בלעדיכם? המדריך שלנו יעזור לכם לעבוד גם כשאתם אמורים לנוח

השלב הראשון של טיפול בהתמכרות הוא הודאה בהתמכרות הזו, ולהודות בכך שאתם מכורים לעבודה זה לא דבר קל בכלל. יש אנשים שמבינים זאת כשהם מסרבים לצאת עם חבריהם בסוף השבוע רק כדי להישאר ולהכין דו"ח שהגשתו כלל לא דחופה, אחרים מכירים בהתמכרותם כשהם מסתכלים על תלוש המשכורת ומבינים שלא לקחו יום חופש בעשור האחרון, ויש המתמודדים עם ההארה הזו כשהם מחליטים לכתוב טור שבועי פחות מ-24 שעות אחרי ניתוח בהרדמה מלאה, כשצינור תקוע בגבם.

לא באנו לרפא אתכם מההתמכרות, אלא דווקא לעזור לכם להתמודד איתה בתקופה הנוראית בשנה - הקיץ. החודשים האלה, בהם הילדים יוצאים לחופש וכל עם ישראל נוסע לטיולים, הנם אסון עבור המכורים-לעבודה, כי מישהו בחייהם כבר ימצא סיבה לגרור אותם לטיול. ולפעמים, אי אפשר לברוח מטיול שכזה. אז מה עושים? ממשיכים לעבוד, אבל בסתר.

ההכנות הנדרשות

אם אתם צריכים לעבוד עם לקוחות, והדרך המועדפת היא טלפון, כדאי שתנסו להעביר אותם למייל. הבעיה עם הטלפונים היא שאנשים שסביבכם - אלה שגררו אתכם לחופשה מלכתחילה, עוד עלולים לשמוע שבמקום "ליהנות" מה"חופש", אתם נהנים מהעבודה. היעלמות משדה הראיה שלהם לתקופות ארוכות על מנת לבצע שיחות טלפון במסווה של הליכה לשירותים עוד תגרום להם לחשוד, ואילו את המיילים שלכם תוכלו לכתוב בשקט באמצעות הטלפון הסלולרי כשהם לא מסתכלים עליכם.

בכל חנות אביזרים לטלפונים סלולריים תוכלו למצוא מדבקת פרטיות - כזו שלא מאפשרת לאנשים אחרים לראות מה אתם עושים אלא אם הם מסתכלים ישירות על הטלפון. התירוץ הטוב ביותר למדבקה הזו הוא "הוראה מהבוס", שמפחד מזליגת מידע. רק תקפידו להדביק אותה כמה שבועות לפני החופש, כדי לא ליצור מראית עין שאתם עושים את זה בכוונה כדי לעבוד גם כשאתם לא אמורים.

מעבר לכך, דאגו להעביר את כל המסמכים שאתם צריכים - כל עוד אלה אינם בגדר סודות חברה - לשירותים מקוונים דוגמת Zoho, כך שתוכלו לגשת אליהם מרחוק בלי הצורך במחשב העבודה שלכם, שיוחרם לפני היציאה לחופשה.

תסריט א: קמפינג ביער

מצרכים דרושים:
1 חבילת פסטה
1 מסננת פסטה מתכתית כעורה
1 חבילת סלוטייפ
1 מתאם Wifi חיצוני למחשב עם כבל מאריך
1 מחשב

מתכון:

הו, יער, יער. חיברו עבורך שירים, עשו עליך סרטים, אבל עדיין אין בך חיבור לאינטרנט אלחוטי. וזו בעיה עבור כל המכורים-לעבודה שעבודתם דורשת חיבור לרשת. בימים כתיקונם, ניתן לפתור אותה באמצעות אינטרנט סלולרי, אבל רוב הסיכויים הם שאם כבר גררו אתכם לחיק הטבע, עברתם בדיקה בטחונית שכללה החרמה של כל הציוד בו אתם בדרך כלל משתמשים, כשהתירוץ הנלוז הוא "יומיים בלי טלפון לא יהרגו אותך". הטלפון הסלולרי - לא כאן, וכך גם מחשב העבודה שלכם. עם זאת, תמיד תוכלו לשכנע את אלה שאתכם להביא את המחשב הנייד שלהם. בו, על פניו, לא תוכלו להשתמש, כי כל המסמכים בבית, אבל אפשר יהיה לראות איזה סרט בערב.

ובכן, אולי הם טועים. צעד ההכנה הראשון הוא, כמובן, להעלות את כל מה שאתם צריכים לשרת מרוחק. הצעד השני הוא להשתמש בחבילת הפסטה כדי לשכנע שאתם צריכים לקחת את המסננת אתכם. אז, כמובן, שוכחים את הפסטה בבית, כדי שאף אחד לא באמת ירצה להשתמש בה. לאחר מכן, מחברים את מתאם ה-Wifi למקל שמצאתם על רצפת היער באמצעות הסלוטייפ, ומדביקים גם את המסננת - שתתפקד כצלחת קליטה - כך שהמתאם נמצא בערך במרכזה. כל מה שנשאר לכם זה לחבר את המתאם למחשב ולהתחיל לסובב את האנטנה, המאוד כיוונית, בתקווה שתמצאו קליטה של רשת חינמית.

הערה לספקנים: נוסה בהצלחה ביער ליד צפת. התוצאה: 2 רשתות מוגנות בסיסמה, אחת לא מוגנת ופעילה.

תסריט ב: נסיעה לחו"ל

נסיעה לחו"ל היא דבר בעייתי עבור המכור-לעבודה שרוצה להמשיך לעבוד. נכון, ככל שהנסיעה מתארכת כך גדלה הסבירות שירשו לכם לקחת אתכם טלפון סלולרי ואולי אפילו מחשב, אבל הבעיה היא לגשת איתם לאינטרנט. קודם כל, אתם נמצאים בארץ זרה, וקשה לסמוך על כך שרשתות אינטרנט אלחוטיות תהיינה זמינות בכל מקום ובכל זמן. שנית, כאן אפילו יותר מבפיקניק משפחתי אתם תמיד מוקפים בבני משפחה מודאגים שרוצים להראות לכם מגדל מתכתי או שעון גדול (וואו, שעון גדול).

ברוב בתי המלון הסבירים באירופה תוכלו למצוא רשתות אינטרנט אלחוטי שזמינות לאורחים. אם כבר גוררים אתכם לחו"ל, כדאי שתשתתפו בבחירת מלון ותבררו על כל מועמד האם יש בו רשת חינמית. הלחמו כדי שהוא יהיה זה שייבחר, ואת האחרים תפסלו בתירוצים שונים ומשונים. בתוך בית המלון, תמיד תוכלו להגיד שאתם הולים לחדר הכושר לחצי שעה, ובמקום זה ללכת לעשות כושר לאצבעות באמצעות מקלדת.

פתרון נוסף הוא רשתות מזון מהיר אמריקאיות. באופן מפתיע, סניפי הרשתות האלה במדינות רבות כוללים רשתות אלחוטיות חינמיות, ומחירי הארוחות תואמים את רוח המיתון הנושבת. הכריחו את בני המשפחה ללכת לאחת הרשתות בכל יום, אולי אפילו כמה פעמים ביום, על מנת "לחסוך כסף". שתו את המשקאות המוגדלים-ביותר כדי להפוך את ההליכה התכופה לשירותים להגיונית יותר, וכשאתם בבית שימוש - עבדו כמו שלא עבדתם בחייכם.

רק אל תתפתו להשתמש ברשת הסלולרית כדי לבדוק מיילים כשאתם במקרה רואים שבני המשפחה לא מסתכלים. אלא אם יש לכם מכשיר בלאקברי עם חבילת מיילים עולמית, חיבור לרשת סלולרית זרה יעלה לכם מאות שקלים על כל מגהבייט של תעבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully