וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לקרב

שיחקנו בגרסה המוקדמת של Tekken 6, שיגיע לחנויות בסוף אוקטובר, וחזרנו עם רשמים ראשוניים ממשחק המכות החדש

בעוד מספר חודשים, יחגוג Tekken 6 את יום הולדתו השני. המשחק, שהושק באוקטובר 2007, לא הפך ללהיט עולמי בשנתיים האלה מסיבה אחת פשוטה – הוא לא הגיע לקונסולות המשחק הביתיות. נמקו בנדאי, היצרנית שלו, החליטה לשחרר אותו בהתחלה באולמות הארקייד ביפן, ורק אחר כך לעמול על גרסה שתתאים לפלייסטיישן 3 – קונסולת הבית של הסדרה כיום. במקביל, התחלנו לשמוע כי ה-PS3 לא תהיינה היחידה שתזכה לארח את תחרות הקרבות, ואכן, לפני כשנה הוכרזה גם גרסת אקס-בוקס 360. יש האומרים שזה דחה את השקת המשחק עוד יותר, וצועקים "חמאס" על הזלזול בשחקני הפלייסטיישן, אבל אחרי ששיחקתי בגרסת ההדגמה של "טקן 6" היום, אני יכול להגיד שהיה שווה לחכות.

'טקן 6' הוצג לי בגרסת הדגמה חדשה יחסית, אך אסור לשכוח שנצטרך לחכות עוד מספר חודשים עד שההמשחק יגיע לחנויות, ובחודשים האלה אולי נראה עוד כמה שינויים. כמו כן, חלק ניכר ממצבי המשחק היו נעולים – ניתן היה לשחק רק בקרבות אחד-על-אחד ובמצב משחק "עלילתי" שהכרנו כבר בכותרים האחרונים בסדרה. המצב הזה, שלא קיים בגרסת אולמות המשחקים, דומה יותר לכותר פעולה, עם מצלמה שממוקמת מאחורי גב השחקן, מסלול הליכה עם ארגזים אותם ניתן לשבור כדי לקבל כלי נשק ונקודות בונוס, ואויבים שקופצים עליכם מכל פינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם אדי חוזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולם כבר כאן

השינוי הראשון אליו שמים לב הוא מספר השחקנים. כשאתם נדרשים לבחור דמות, קל מאוד ללכת לאיבוד. יש כאן 41 דמויות (43 אם כוללים בוס אחד ודמות בונוס אחת שזמינה רק במקום מסויים), מתוכן 6 (או 8) חדשות ו-35 מגיעות אלינו מהמשחקים הקודמים בסדרה. בזמן שהיה לי, הספקתי לנסות כמה מהן: זפינה היא סוג של וולדו מ-Soul Calibur, סגנון המשחק שלה מבוסס על תנועות ארוכות ולא מאוד טבעיות; אליסה היא רובוט מוזר עם מסורים חשמליים שצומחים לה מהידיים וכנפיים מכניות המציצות לפעמים מהגב, כשסגנון המשחק שלה מבוסס על מכות מהירות וקומבואים חזקים; בוב שמן, אבל מהיר, אבל מאוד שמן, אבל מהיר.

לא הצלחתי להבין מהי עלילת המשחק, כיוון שלא הייתה לי גישה למצב הסיפור. אבל הנה מה שאפשר היה לקלוט משמות הדמויות, תלבושותיהן, אזורי הקרבות ומוזיקה שמלווה אותן: נשים מזרח-אירופאיות עם טעם אקסטרווגנטי בבגדים (במקרה הטוב) או קורבנות של סחר בנשים (במקרה הרע) לוקחות את העניינים בידיים ונלחמות על השליטה באירלנד עם מעסיקיהן לשעבר, זאת כדי להשיג נחלה בה אף אחד לא יגיד להן מה לעשות.

רוב הסיכויים הם שטעיתי בפרט או שניים, אבל נראה לי שבנוגע לעלילה הכללית אני צודק. אחרת קשה מאוד להסביר את הלבוש, המינימלי-ומטה של רוב הדמויות הנשיות, את המוזיקה האירית שמלווה חלק מהקרבות או את התנהגות הדמויות הגבריות.

Tekken 6 טריילר משחק.
אני חזק! אני מרשים!

אלים ויפה

כל זה, יש לומר, מצוייר בצורה טובה מאוד. הסביבות מפורטות ויפות, הדמויות עצמן נראות כמעט-אנושיות (במקרה של הדמויות האנושיות, לפחות), עם אנימציית קרב טובה מאוד. רמת השליטה בדמויות לא מאכזבת גם היא – סגנונות הלחימה הייחודים לכל דמות נשארו זהים או שופרו, ועדיין ניתן להתייחס למשחק הזה כאל פאזל לחימה טכני גדול, בו אולי אפשר לנצח על ידי לחיצה על כפתורים רנדומאליים אבל הרבה יותר מספק ללמוד את המהלכים והתזמונים הנכונים לכל דמות.

דבר חדש נוסף אליו שמים לב כבר בקרב הראשון הוא מצב חבל ההצלה. רגע לפני שהדמות שלכם מפסידה, היא מקבלת זריקת אדרנלין אחרונה וכוחה עולה. כך, גם בסוף הקרב, כשהכל נראה אבוד, המצב עדיין יכול להתהפך באמצעות קומבו אחד מוצלח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יושימיצו בתלבושת חדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומד בתקן?

הזמן המועט שהוקצב לי וההגבלות של גרסת הדמו לא מאפשרים לי לבקר את המשחק כהלכה כבר עכשיו. טרם ראינו כמה טוב קוד הרשת שלו, עוד לא נחשפנו לעלילה האמיתית שלו וגם אורך החיים שלו עוד לא ברור. אבל ההתרשמות הראשונית שלי מ-Tekken 6 היא חיובית מאוד – המשחק נראה כמו עטיפה חדשה ומוצלחת לאותו הגרעין הותיק והמוכר שהפך את משחקי הסדרה הקודמים ללהיטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully