וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: RealPlayer SP

דידי חנוך

7.7.2009 / 12:58

הגרסה החדשה של RealPlayer מורידה קבצים מהרשת ומעביר אותם לנגנים ניידים. והיא גם מתפקדת כנגן מדיה לא רע

איש לא מופתע יותר מאיתנו מהעובדה שתוכנת השבוע מגיעה מבית Real, יצרנית הנגנים הכושלת שהצליחה לשרוד בשנים האחרונות בזכות הצלחתה להפוך לנגן ברירת המחדל של טלפונים סלולריים רבים. Real היא חברה שזכתה לפופולריות לפני עשור ומעלה, והצליחה לאבד אותה "בזכות" נגנים מסורבלים, מלאי פרסומות, ומכוערים, ותודות לנסיון כושל להפוך את הסטנדרט שלה RealMedia, לגורם משמעותי.

לפני כשנתיים דיווחנו על כך ש-RealPlayer 11, הנגן הקודם של החברה, יכלול אפשרות להוריד סרטונים מהרשת. ואכן, כשהוא הושק, היכולת להוריד היתה שם. אבל היא לא עבדה טוב מספיק והנגן עצמו עדיין היה כבד מדי ולא טוב מספיק.

RealPlayer SP, הגרסה החדשה של הנגן של ריל, כוללת את יכולות הורדת הסרטונים המוזרמים מהרשת, אבל היכולת משולבת עכשיו בנגן טוב יותר, בעל יכולות ראויות לציון. יותר מכל, ראוי הנגן החדש לציון עקב ההבנה שאנשים צורכים מדיה יותר ויותר במכשירים ניידים, ושאנשים נוהגים לשתף מידע ברשתות חברתיות. ניתן להוריד ב-SP סרטון מיוטיוב, ולהמיר אותו להעביר אותו אוטומטית לטלפון הסלולרי או לנגן נייד.

Real לא הצליחו להיגמל לגמרי ממנהגי העבר הרעים, כמובן. אם תרצו להמיר וידאו ל-PSP, לדוגמה, תאלצו לרכוש את הגרסה הלא חינמית - והיקרה להפליא במחיר 40 דולרים. אבל רוב המכשירים עובדים עם הגרסה החינמית, וחווית ההורדה/המרה/העברה עובדת באופן חלק ונוח להפליא.

לא רק מוריד וממיר

כנגן מדיה, SP עושה עבודה טובה בהחלט. הוא עולה מהר מאד, הוא לא צורך הרבה משאבי מערכת, וספריית המדיה שלו נגישה ונוחה וכוללת מידע שימושי כגון איכות הקבצים. ניתן היה לקוות לתמיכה בפורמטים חדשים ופופולרים כמו MKV לקבצים בהפרדה גבוהה, אבל את מה שהוא מנגן, הוא מנגן היטב.

RealPlayer SP כולל יכולות חברתיות צנועות. הוא יכול להודיע בטוויטר ובפייסבוק על קבצים שהורדתם בלחיצת כפתור. בגרסה הסופית, הוא גם יוכל לספר לרשתות החברתיות שלכם מה אתם שומעים כרגע, אבל בבטא היכולת הזאת עוד לא הופעלה.

היתרון של הנגן לעומת מוצרים מתחרים הוא נוחות. אפשר לעשות את כל מה שהוא עושה באמצעות תוכנות כמו VLC ו-DoubleTwist ואתרים כמו KickYouTube, אבל ב-RPSP אפשר לעשות את כל השלבים במקום אחד, ובאופן נוח. אצלנו, הוא לא הולך להחליף את VLC כנגן וידאו, אבל ספריית הוידאו שלו טובה יותר ועולה מהר יותר מזו של נגן המדיה של חלונות, כך שיש מצב שהוא יהפוך לנגן המוזיקה הקבוע. אחרי שנים בהן אנו מסירים את נגני Real ומחליפים אותם במשהו אחר בכל מחשב בו אנו מוצאים אותם, זאת הפתעה לא קטנה בפני עצמה.

  • עוד באותו נושא:
  • real

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully